Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle börja med huset. Jag skulle ta hit Erika från Det sitter i väggarna och så skulle hon hjälpa till med sina långsamma tidstypiska renoveringar. Vi skulle ju kunna betala henne utmärkt lön i flera år utan att det skulle göra någonting...Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
Ja jag skulle också göra mycket med huset. Väldigt mycket och betala av alla lån med förmodligen (skulle ju ändå vara många miljoner kvar).Jag skulle börja med huset. Jag skulle ta hit Erika från Det sitter i väggarna och så skulle hon hjälpa till med sina långsamma tidstypiska renoveringar. Vi skulle ju kunna betala henne utmärkt lön i flera år utan att det skulle göra någonting...
Så stor summa är inte greppbar för mig.Sånt är kul att fundera över ibland. Vi skulle ta in hjälp och rusta klart gården och huset och betala av lånet i första hand. Sen skulle nog barnen få pengar att kunna köpa sig en bostad.
Det vanligaste torde vara att spela bort det mesta. Trist nog.Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Alltså summan är stor, men dåligt är det nog för de flesta. Finns många historier om att livet går käpprätt åt h-vete efter storvinst. Likaså med stora arv. Pengar verkar göra många galna.Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Alltså summan är stor, men dåligt är det nog för de flesta. Finns många historier om att livet går käpprätt åt h-vete efter storvinst. Likaså med stora arv. Pengar verkar göra många galna.
Ogillar starkt det draget i vårt samhälle, att man tänker att mycket pengar skulle ge ett bra liv och att man suktar efter spelvinster.
(Å andra sidan kan man såklart investera dem i barncancerforskning eller mathjälp i Ukraina och då är det inte automatiskt dåligt - förutom att man skulle gjort det med insatsen istället tillsammans med alla andra junkies så hade 51 procent sluppit bli inkasserat av spelanordnaren).
Det finns flera föreningar som skulle kunna blomma upp och vara till nytta för samhället om man kunde stötta med pengar. Nej några problem att sätta sprätt på pengarna tror jag inte att jag skulle få.Så stor summa är inte greppbar för mig.
Allt jag skulle kunna föreställa mig skulle hamna under tio miljoner. Sen då? Får bli arv
Grattis i så fallDet finns flera föreningar som skulle kunna blomma upp och vara till nytta för samhället om man kunde stötta med pengar. Nej några problem att sätta sprätt på pengarna tror jag inte att jag skulle få.
Jag hade byggt ett katthem åt katthemmen i området. Det i min stad förlorade sin lokal vid nyår och kommunen verkar inte göra något för att hjälpaOj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!