Vad skall en labrador hane väga ca

Sv: Vad skall en labrador hane väga ca

Min flatcoated retrieverhane på 8,5 månad väger 29 kg och hans kullsyskon ligger kring samma vikt. Vad väger labben?

Då kan jag friska på ditt minne, genom att berätta att du startat en likadan tråd, som också finns på förstasidan här på forumet.

okej men den är gammal
jag fick inga bra vikt tipps då .
någon som har en labbe hane vet väl va dom väger ca

Men bra mycket högre... Du kan lägga på över 1 dm på höjden och det gör en del.

Det skulle vara roligt att veta hur hög din hane är och hur mycket han utvecklats. Har han rund bröstkorg etc?

Att säga hur mycket en hund ska väga är ju omöjligt innan man sett hunden och vet hur mycket den väger i dagsläget. Men är man 10 månader och Labrador tycker jag att de ska vara hyfsat slimmade faktiskt.

Det är inte min hund
Det är mammas labbe.

Han är kort i ryggen. Ganska rund bröstkorg.
Är liksom rund mitt på. svårt att förklara.
Men han väger 36 kg.
Han är betydligt mindre än min rottis. Hon är ca 59 60 manken. Och hon är mycke längre i ryggen . Hon väger 38 kg
Ska se om mamma kan ta foto på honom

Om han är 10 månader och är 57 cm elle rlägre är 36 mycket i mina öron. Men det beror ju på hur han är byggd. Känner du revbenen tydligt?

Min mamma har en jaktlabrador och han väger mellan 27-29 kg. Jag vet inte hur hög han är men jaktlabben är väl lite högre än den vanliga.

Min mamma har en jaktlabrador och han väger mellan 27-29 kg. Jag vet inte hur hög han är men jaktlabben är väl lite högre än den vanliga.

Jag har en kompis som har jakt labrador tik.
Hon väger 27. Men dom är lättare o mindre.
Benstomme o allt.

min rottis tik väger 38 kg

Känner du inte revbenen är hunden aldeles för tjock! Katastrof enligt mig när det gäller en så pass ung och tung hund :( Ja jag vet att det blir hundar av dem ändå, men hur kommer det bli när han är 2-4 år och färdigvuxen? Det kommer ändå att läggas på några kilon till på det där. För så är det för vissa individer att ju mer år de blir, ju mer kilon läggs på och då är det bättre om utgångsläget är bättre. Min ena Labrador har varit lättbantad, men tyvärr är det inte så för alla individer.

Oj, känner inga revben.
Säger som Brandgul: Katastrof!
Vill inte tänka på hur den ser ut och vad benen måste hålla för.

Vår labbe var av DP-linjer (dvs dual purpose, varken jaktlinje eller ren utställningslinje), hon vägde 27,5 kg och då kände man revbenen lagom.

Min labrador vägde nästan 40 kg som treåring (veterinärerna/djursjukvårdarna på djursjukhuset tyckte vid tidpunkten att det var så mycket att de släpade upp honom på vågen två ggr innan de insåg att det faktiskt stämde ;)). Han har dock alltid varit väldigt fin i hullet (det var därför vet. blev så förvånade) men är väldigt stor/hög; över 60 cm i mkh. I dag, nio år gammal, väger han lite mindre.

Så är den här hunden betydligt mindre än 59-60 cm (plus att det inte går att känna revbenen!) tycker jag att 36 kg låter ganska mycket, speciellt som den inte ens är vuxen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 715
Senast: Sel
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 212
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 172
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix