Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skulle jag än mer vilja uppsöka klinik efter som att njurarna visar på tydliga tecken på att det inte står helt rätt till.
Nu ska vi se. Vi har ringt veterinär. De påstod att det vi skulle göra var att ta ut en veterinär för att ta blodprov. Det var allt. Jag frågade om man kunde göra mer och de sa ja, gastroskopi, men vi skulel börja med blodprov om inte hästen visade tecken på att vara allvarligt sjuk. Det var ingen brådska in till klinik.
Istället för blodprov väljer vi att ta ut en person som kanske kan få reda på mer än vad en veterinär med en spruta kan göra. Detta skulle ta lika lång tid som ett blodprov, kosta lite mer men vi skulle kanske också kunna få reda på mer samtidigt. Vid den tid som vi, om vi tagit ett blodprov, skulle kunna få komma in på klinik, kommer vi även om vi tar ut denna man att kunna komma in till klinik. Hästen får alltså hjälp precis lika fort som om vi gör som vet rekomenderar, varpå det inte blir mer lidande för hästen, men kanske fler svar. Är det inte logiskt att göra så?
Men förstår du inte? Kliniken behöver ju ha ett provsvar för att kunna börja jobba med din häst! Ta ut en vet och lämna ett blodprov, sen kan du beställa en tid på klinik till när provsvaran beräknas vara klara.
Tar du ut en spådam till dig själv när du är sjuk?!
(Mår illa av den här tråden)
*KL*
Nu har jag följt tråden ett tag, men valt att inte kommentera.
Önskade verkligen att TS skulle ändra sig.
Det som gör mig förbannad är när ngn öppnar en tråd som denna men sedan bara skiter i allt det engagemang som andra användare genom tid o skrift delger genom större kunskap.
Nu ska vi se. Vi har ringt veterinär. De påstod att det vi skulle göra var att ta ut en veterinär för att ta blodprov. Det var allt. Jag frågade om man kunde göra mer och de sa ja, gastroskopi, men vi skulel börja med blodprov om inte hästen visade tecken på att vara allvarligt sjuk. Det var ingen brådska in till klinik.
Istället för blodprov väljer vi att ta ut en person som kanske kan få reda på mer än vad en veterinär med en spruta kan göra. ?
Det som gör mig förbannad är när ngn öppnar en tråd som denna men sedan bara skiter i allt det engagemang som andra användare genom tid o skrift delger genom större kunskap.
??
Det finns ingen misstanke. Det är andras ideer och ingen har än kunnat ge mig några arrgument. Så det skulle kunna vara lösa ord, eller hur?
Där resonerar du fel, hovslagare på klinik har oftast mycket större erfarenhet av sjuka och felaktiga skoningar och hur man rättar till dessa. Skulle en röntgen visa på rotation ger det hovslagaren en uppfattning om hur mkt han kan verka av tån.Ja, klinikers hovslare är sällan kunnigare än ngn annan. Jag ser hellre att jag får ta ut en person som kanske har mer att säga innan jag åker till klinik.
Okej, det respekterar jag. Men det har jag sett veterinärer göra så där är det kanske olika. I detta fall är det ju ganska uppenbart dock. Svullna njurr, ömhet, tydliga tecken i hovarna, ovanlig köld regnit väder, hudproblem mm. Njurarna kan ju knappast vara i sitt livs bästa tillstånd iaf. Eller tror du att det ens finns en chans?
Okej, då ber jag om ursäkt om jag dragit slutsatser som inte stämmer.![]()
Jag tackar för rekomendationen men det har jag gjort. Och det dom rekomenderar duger inte för mig varpå jag hellre tar ut någon jag kanske kan göra mer, på en gång. Så slipper vi förlora tid i onödan. Även han kan se om det är njurarna det handlar om eller ej.
Han kommer idag eller i morgon förhoppningsvis.
Jag hoppades på att ettan mellan öronen skulle möbleras...Ha ha,,,, vad fick dig att tro det???
Jag gav upp för länge sedan. (sidan 6 inlägg 112)
Vad svarar du då?