Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast fler saker har hänt som tyder på det. Och njurar som mår bra är inte svullna + känsliga. Det är tydligt att de av ngn anledning är ansträngda. Har diskussioner kring detta vid sidan om denna tråd också. Och vi är fler som har tittat på hästen.Fast det där är ju inte helt korrekt. Du VET inte om hästen har problem med njurarna t ex, du MISSTÄNKER det. Ett blodprov kan visa om hästens njurar inte fungerar normalt, då VET man det (men har fortfarande kvar att ta reda på orsaken).
Jag slösar lägger hellre 2 veckor på en person som kan säga vad det beror på än på en vet med blodprov som bara kan bekräfta det vi redan är 99% (för att inte säga 100?) säkra på. Vad för sjukvård det handlar är ovesentligt sålänge det inte skadar hästen.Men de får ALDRIG ersätta veterinär vård, det är både din moraliska tillika lagliga skyldighet att se till så hästen får den vård som den behöver. Alla alternativa behandlingar ska ses som ett komplement till veterinär vård, dessa får ALDRIG ersätta den. Den alternativbehandlare som anser det, är mycket oseriös och sådana borde man sätta stopp för. (tråkigt nog är det inte möjligt)
Jag slösar lägger hellre 2 veckor på en person som kan säga vad det beror på än på en vet med blodprov som bara kan bekräfta det vi redan är 99% (för att inte säga 100?) säkra på. Vad för sjukvård det handlar är ovesentligt sålänge det inte skadar hästen.
Jag vet inte om han utbildad veterinär. Men ngt blodprov ska han inte göra iaf då vi redan vet att njurarna är ansträngda. Han ska försöka ta reda på orsaken.![]()
Jag har fått intygat från en hel del personer både i verkligheten och på buke att det INTE är fångränder. Och omöjligt kan vara. De valde dock att skriva det via mail och pm.Jag har även fått meddelande från folk som varit med om liknande och har erfarenhet av detta. Så det kan lika gärna INTE vara fångränder.
![]()
Hästens hovstatus är mkt dålig pga av att hästen under 6 verkor belastat sig väldigt illa. Han nuvarande hovstatus är bättre men man kan inte skära för mkt på en gång i en hov. Dessutom har han fortfarane problem varpå han fortfarande också rör sig felaktigt vilken hovslagaren inte han styra upp med verkning då felet inte sitter där. Jag hoppas att ni kommer att följa denna tråd så att ni får se fakta i slutändan.
Kan du tänka dig att ta ett blodprov på en häst för att få veta just det du redan vet? Det kan veterinärerna varpå jag hellre isf gör ngt åt problemet och sen gör en ordentlig undersökning på en gång. Det blir ingen skillnad i tid.
När du svarar mig i ett citerat inlägg så svarar du inte "alla". Du har tagit helt från luften att jag skulle vara mot alla alternativa behandlingar vilket jag visst inte är. Därmed vill jag att behandlingarna ska stå i samklang med den vetrinära undersökningen, d.v.s. man behandlar inte njurarna om inget blodprov tagits fom påvisat en försämring av dem.Efter som att det inte verkas anses lika vettigt. Om det gjorde det skulle väl ingen reagera som om jag var tokig? Har du läst hur vi ska gå tillväga? Gör det isf. Det skiljer ingenting i tid, men det hjälper hästen istället för att slösa tiden till ingenting.
Varför inte? Veterinärer har ju ingen kunskap om örter.
Tja, efter som att vet tyckte att det var en bra ide så är det väl så?![]()
Jag vet inte om han utbildad veterinär. Men ngt blodprov ska han inte göra iaf då vi redan vet att njurarna är ansträngda. Han ska försöka ta reda på orsaken.![]()
Jag slösar lägger hellre 2 veckor på en person som kan säga vad det beror på än på en vet med blodprov som bara kan bekräfta det vi redan är 99% (för att inte säga 100?) säkra på. Vad för sjukvård det handlar är ovesentligt sålänge det inte skadar hästen.
.![]()
TS, allvarligt?
Om du chansar med diagnos på dig själv fine. Men det är ett djur, som tekniskt sett bör vara skyddat av djurskyddslagenoch du väljer ändå att "labba" hemma?
Har följt denna och himalayatråden på foder, och du verkar allvarligt vara ute och sladda.