Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är mycket rök.

20180609_195330.webp

Vaknade för en liten stund sedan, fasiken vad jag sover :cautious: Ska pallra mig iväg och värma upp lite stir-fry och äta mera jordgubbar. Det ser lite misstänkt mörkblått ut på himmelen, undrar om det blir några stänk regn eller inte? :idea: SMHI säger nej, men vad vet de? Blir det regn, kan ni bjuda hem The Rainmaker :D

Vaknade för en liten stund sedan, fasiken vad jag sover :cautious: Ska pallra mig iväg och värma upp lite stir-fry och äta mera jordgubbar. Det ser lite misstänkt mörkblått ut på himmelen, undrar om det blir några stänk regn eller inte? :idea: SMHI säger nej, men vad vet de? Blir det regn, kan ni bjuda hem The Rainmaker:D
35:-/ litern tar dom här för jordgubbarna.

35:-/ litern tar dom här för jordgubbarna.

40 kr här. Men fick lite mängdrabatt eftersom jag tidigare måste köpa fler när han inte hade någon växel. Jag är inte klok någonstans. Men gott är det! Det enda är att jag vill ha grädde till, men då går nog magen ut i storstrejk :meh:

Kom på en snilleblixt när jag såg grannen och vet hon har det kärvt med ved så jag erbjöd henne att hjälper du mig dra ihop lasta rensa bort kvistarna såga och klyva så får du ta veden och hon nappade direkt men det var ingen grov ved men fick ihop drygt 1 m3 så vi fixade allt på en timme så nu har hon veden framför vedboden. Men det trista är att snön tryckt ner mycket skog för mig i området så jag får dit och hugga en hel del men det får bli senare i sommar .Det bästa är att riset får ligga kvar och då går det fortare .Tar tre gånger så lång tid om man måste rensa från ris hela tiden .Så nu är vägen framkomlig och jag kan plocka undan vedutrustningen:banana::banana:.Synd bara jag inte har någon öl hemma och kunde fira .Har bara vodka .Får göra en drink på vodka och saft :rofl:

Den kommande veckan ska jag fixa inte mindre än 3 tårtor :eek::) !! En baby shower-tårta till på måndag och två studenttårtor (till samma fest) till på fredag. Det kräver PLANERING :nailbiting: ! Shopping av alla ingredienser i rätt tid (färska bär kan man ju inte köpa för tidigt), baka bottnar (fuskar med en färdigköpt dock), göra dekorationer, fylla, spackla, dekorera...... Och så hoppas att man lever upp till allas förväntningar :) ! Och för guds skull hoppas att alla ingredienser uppför sig som de ska...... :nailbiting:

Två totalt olika personligheter. En skitdryg och självgod röd Galenpanna. Klupig och biffig. Har lyckats lära honom av med att stånga mina smalben så jag får blåmärken. Han gillar att gosa med ben... Vill inte bli upplyft. Kommenderar mig om jag inte gör som han vill. Lägger gärna av fästingar som kryper runt i min säng. (uäck!)

Den andre är den skygge. Smidig, vacker, vän och mjuk. Följer mig i huset och på tomten. Han håller sig i närheten men kommer inte fram till mig för att klappas. Kan mutas med Dreamies så jag får röra, men bara uppe på huvudet, och på ryggen och svansen. Lägger sig nära mig och spinner så hela huset vibrerar och vältar sig vid mina fötter. Sover gärna under min säng om nätterna.
Är mat eller vatten på upphällningen jamar han tyst och diskret, men stirrar intensivt på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
84 85 86
Svar
1 703
· Visningar
46 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka