Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött. Efter att ha kört två lass hö, lassade jag in ved i boden. Jag har ingen aning om hur länge jag höll på, men drygt halva högen är nog borta nu. Sen åkte jag till en sjö och doppade mig för att bli av med allt bös som fastnat i svett och solkräm. Trots att det var kallt i vattnet kom jag i förhållandevis fort.

Funderar över peppiga saker som om jag ska införskaffa en käpp, eller om det bara kommer att bli kontraproduktivt belastningsmässigt. Majoriteten av årets dagar kan jag ju liksom springa, men sen kommer de där dagarna då jag måste släpa mig fram och stödja mig på det som finns runt. Det skulle kanske kännas mer värdigt att dra fram en hopvikbar käpp en sån dag, än att lite diskret försöka luta sig mot väggar, räcken eller en person.
Kanske inte alls din stil men jag såg en käpp som var riktigt snygg. Mörk och med små intensiva blommor på den. Och såg ut att vara hopfällbar.
Tänkte om jag nån gång behöver en käpp vill jag ha en sån.

Jättefin!

.Synd bara jag inte har någon öl hemma och kunde fira .Har bara vodka .Får göra en drink på vodka och saft :rofl:

Perfekt recept om du vill känna dig ungdomlig, Kom att tänka på hemkört och päronsaft, numera undviker jag päronsaft helst :angel:

I halvtidsvilan på forbollen körde jag regnringdans runt vardagsrumsbordet, fatta vad jobbigt det är att ringdansa ensam fick rusa så mycket jag kunde för att hinna kapp mig själv som partner.
Sista minutrarna av matchen körde jag sittandes häckvickning, kom igen regnet, kom igen! :bump:

Perfekt recept om du vill känna dig ungdomlig, Kom att tänka på hemkört och päronsaft, numera undviker jag päronsaft helst :angel:

I halvtidsvilan på forbollen körde jag regnringdans runt vardagsrumsbordet, fatta vad jobbigt det är att ringdansa ensam fick rusa så mycket jag kunde för att hinna kapp mig själv som partner.
Sista minutrarna av matchen körde jag sittandes häckvickning, kom igen regnet, kom igen! :bump:
Men hallonsaft går bra :idea:
*blink* *blink*

Dålig humor :p

Nu kom notis på mobilen att det blir åska med, neeeeej! åskan lär ju riskera mer ofog än dom ev. små regndropparna kan göra nytta. Tydligen har det frågats(?) om brandflyg att ha i beredskap då vi har såpass brandrisk i landet (inte läst noga). Blommor, trädgårdsland och annat känns som det inte gör så mycket, jag är mest oroad att folk, djur, byggnader kan råka riktigt illa ut om det här vädret inte får ett ordentligt uppehåll snart.

Nu kom notis på mobilen att det blir åska med, neeeeej! åskan lär ju riskera mer ofog än dom ev. små regndropparna kan göra nytta. Tydligen har det frågats(?) om brandflyg att ha i beredskap då vi har såpass brandrisk i landet (inte läst noga). Blommor, trädgårdsland och annat känns som det inte gör så mycket, jag är mest oroad att folk, djur, byggnader kan råka riktigt illa ut om det här vädret inte får ett ordentligt uppehåll snart.

Prognosen är likadan här, vi ska ju få regn pga att det ska komma en åskfront...

Börjar - seriöst - tro att det är BIN som låter i sovrumsväggen..... :nailbiting: Jag ser bin flyga in och ut ur något hål på utsidan av väggen, ungefär på samma ställe där det låter på insidan. Både maken och jag tycker dessutom att det ibland hörs mer som surrande/fladdrande än som något (typ en mus) som sitter och gnager i väggen. Okej...... :crazy: Jag ser framför mig (á la skräckfilm) hur det helt plötsligt går hål i sovrumsväggen och det bara VÄLLER i tusentals bin :eek::nailbiting: !!!

Låter himla troligt, va.... :p

Har besök. Käkat god mat (rödbetspaj med chèvreost och spenat toppat med rostade valnötter):

F84AF9AD-0AC2-481B-A6D2-A3FCB954D154.webp

Nu alkoholiserar vi och dricker prosecco. Nedanför fönstret går båtarna förbi på löpande band. Fantastisk sommarkväll! :love:

Älskar det!!! Ska hänga i parken imorgon, steka i bikini och dricka prosecco!
Är nog bäst att passa på, för det ser ut som om det kan vara sista riktigt varma dagen på länge - här i alla fall.... :(

Alltså, för min del kan det gärna få bli lite svalare och regn nu - men i MAX en vecka eller så! Men det är ju det som är det dumma med Sverige-väder. Vem vet, detta har kanske varit vår sommar i år :nailbiting: ?????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka