Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Perfekt recept om du vill känna dig ungdomlig, Kom att tänka på hemkört och päronsaft, numera undviker jag päronsaft helst :angel:

I halvtidsvilan på forbollen körde jag regnringdans runt vardagsrumsbordet, fatta vad jobbigt det är att ringdansa ensam fick rusa så mycket jag kunde för att hinna kapp mig själv som partner.
Sista minutrarna av matchen körde jag sittandes häckvickning, kom igen regnet, kom igen! :bump:
Glöm inte bort Screwdriver, vodka o apelsinjuice ....( vidrigt) :D

Börjar - seriöst - tro att det är BIN som låter i sovrumsväggen..... :nailbiting: Jag ser bin flyga in och ut ur något hål på utsidan av väggen, ungefär på samma ställe där det låter på insidan. Både maken och jag tycker dessutom att det ibland hörs mer som surrande/fladdrande än som något (typ en mus) som sitter och gnager i väggen. Okej...... :crazy: Jag ser framför mig (á la skräckfilm) hur det helt plötsligt går hål i sovrumsväggen och det bara VÄLLER i tusentals bin :eek::nailbiting: !!!

Låter himla troligt, va.... :p
Det är inte otroligt,ring anticimex asap.

Börjar - seriöst - tro att det är BIN som låter i sovrumsväggen..... :nailbiting: Jag ser bin flyga in och ut ur något hål på utsidan av väggen, ungefär på samma ställe där det låter på insidan. Både maken och jag tycker dessutom att det ibland hörs mer som surrande/fladdrande än som något (typ en mus) som sitter och gnager i väggen. Okej...... :crazy: Jag ser framför mig (á la skräckfilm) hur det helt plötsligt går hål i sovrumsväggen och det bara VÄLLER i tusentals bin :eek::nailbiting: !!!

Låter himla troligt, va.... :p

Dom bör nog inte hänga där. Ring en biodlare så får du direktbesked.

Är nog bäst att passa på, för det ser ut som om det kan vara sista riktigt varma dagen på länge - här i alla fall.... :(

Alltså, för min del kan det gärna få bli lite svalare och regn nu - men i MAX en vecka eller så! Men det är ju det som är det dumma med Sverige-väder. Vem vet, detta har kanske varit vår sommar i år :nailbiting: ?????
Jag är fånge i mitt hem när den här värmen härskar. Kan inte gå ut. Bara åka iväg i bilen för den har AC....

Allt trädgårdsarbete är begränsat till kvällar och tidiga mornar. Det går itne ens att ta en promenad utan att må dåligt länge efteråt. Min altan är rena glödbädden.

Så må gudarna vara mig nådiga och se till att det blir lite svalare ett tag. 2 juli börjar jag jobba igen och då kan ni få tillbaka er hetta.:D

Är nog bäst att passa på, för det ser ut som om det kan vara sista riktigt varma dagen på länge - här i alla fall.... :(

Alltså, för min del kan det gärna få bli lite svalare och regn nu - men i MAX en vecka eller så! Men det är ju det som är det dumma med Sverige-väder. Vem vet, detta har kanske varit vår sommar i år :nailbiting: ?????

Det verkar bli ännu varmare imorgon här!

SMHI påstår att det ska bli 29 grader imorgon :arghh::arghh::arghh:

Jag vill inte. Jag avgår. Hatar den där värmen.
När vi var i Malung så visade termometern 31 men det var 28 hemma .Leo var skitsur då han inte fick följa men han hade det bäst hemma med skaplig temp inne .Skulle bli lika varmt i morgon åxo .Så jag får göra mig en vända till badet och se hur det går med kloret .Solen slukar klor men som tur är täcket på poolen så det kanske skyddar lite

Vi drog till stugan :D vi skulle upp och sätta upp partytältet åt mamma för att ge henne en chans att röja upp. Jag tror visserligen att det inte kommer att ske men det ska inte vara på grund av oss. Hur som helst så bestämde vi oss för att sova över. Sen åker vi hem i morgon förmiddag för dottern ska träffa kompis 12 på stan. :) sen ska se hem till oss och kompisen ska sova över. Normalt sett inte till skoldag men de ska vara ute och bada på måndagen så jag tänkte att de nog orkar det. :D

Bifogade filer

• 20180609_184104.webp
    20180609_184104.webp
    214,9 KB · Visningar: 9
Ser supergott ut. Recept?

Körde lite pä känsla! Men gjorde ett klassiskt pajskal. Fyllde sen med (kokta) skivade rödbetor, chevreost och smörstekt spenat i lager liksom. Smörstekte färsk spenat och strösslade havssalt över. Kramade därefter ut överflödig vätska. Som fyllning körde jag ägg, grädde och cremefraise och riven lagrad ost. Kryddade med timjan, salt och peppar. Rostade valnötter i het stekpanna och strösslade över. Mkt enkelt och gott! Grönsallad med avocado och tomat till.

Nu kom notis på mobilen att det blir åska med, neeeeej! åskan lär ju riskera mer ofog än dom ev. små regndropparna kan göra nytta. Tydligen har det frågats(?) om brandflyg att ha i beredskap då vi har såpass brandrisk i landet (inte läst noga). Blommor, trädgårdsland och annat känns som det inte gör så mycket, jag är mest oroad att folk, djur, byggnader kan råka riktigt illa ut om det här vädret inte får ett ordentligt uppehåll snart.
Brandflyget har ifrågasatts många gånger .Har varit med i klubben och varit spanare många gånger .Dom tycker det är för dyrt men många bränder skulle aldrig upptäckt när det är långt bort i oländig terräng förrän branden har blivit ordentligt stor .Nu flyger dom 2-3 gånger om dagen då risken är så hög

Körde lite pä känsla! Men gjorde ett klassiskt pajskal. Fyllde sen med rödbetor, chevreost och smörstekt spenat i lager liksom. Smörstekte färsk spenat och strösslade havssalt över. Kramade därefter ut överflödig vätska. Som fyllning körde jag ägg, grädde och cremefraise och riven lagrad ost. Kryddade med timjan, salt och peppar. Rostade valnötter i het stekpanna och strösslade över. Mkt enkelt och gott! :) Grönsallad med avocado och tomat till.
Btw, har du gasspis i lgh?
Bara nyfiken, när jag bodde på Östermalm hade jag det.

Brandflyget har ifrågasatts många gånger .Har varit med i klubben och varit spanare många gånger .Dom tycker det är för dyrt men många bränder skulle aldrig upptäckt när det är långt bort i oländig terräng förrän branden har blivit ordentligt stor .Nu flyger dom 2-3 gånger om dagen då risken är så hög
Jag var otydlig, Italienska flygplanen var det jag menade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
46 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka