Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt omöjligt att sova. Är pirrig inför imorgon. Tänkte ha öppet fönster men då är det nån jobbig fläkt som dånar. Och så saknar jag både Jinns och professorn :(.
Detta är ju löjligt. Ser dem ju imorgon kväll. Men ändå.

Nu ar jag klar med dagen's pyssel. Maken fick roja bort en halv vintunna som var trasig och bara inneholl ogras. Nu ar sommaren's pyssel (for det hornet) klart!
bike.webp

Sitter och vältrar mig (har gjort det de senaste dagarna) i Caps vann SC. Helt otroligt. Och alla är så barnsligt lyckliga efter alla svåra besvikelser och krossade drömmar. Underbar eufori. :up:

Jag vet inte vad jag ska göra... husinspektion gav en lista av saker att göra i trädgården...

Vårt kontrakt går ut i mitten på september men de vill att vi ska åtgärda (mest ogräs) inom en månad.

Vi har åtgärdat massor redan och inget ogräs ligger mot huset som skulle kunna göra skada.

Listan de givit oss är oändlig. Bla att ta bort ogräs som växer in från grannen och över tomtgränsen och upp på våra plantor och ligger som ett täcke. Detta är ca 3 meter upp dessutom. Fullt med spindlar och "green ants". Myrorna är stridslystna och hoppar på en och bits. Nej. Jag kommer inte klättra omkring i de snåren.

Nu funderar vi på att flytta i september för att komma närmare våra jobb. Så funderar på att strunta i detta nu och sedan beställa en firma att göra jobbet att återställa innan vi flyttar...
Dessutom har sambon en ryggskada som gjort att han inte kunnat röra sig på 6 månader. Nyligen opererad och är bättre men fortf 1-2 månader av fysio träning innan han är bra. Och jag har jobbat 5-6 dgr/vecka under denna period. Nyligen sagt upp ett av jobben och försöker hitta tillbaka till mig själv nu.
Ingen ursäkt men en anledning varför tomten inte ser tip top ut heller

Det är husägarna som begärt åtgärder medan vår agent tycker vi sköter det fint som det är. Men agenten jobbar ju även för ägarna....

:wtf::wtf:

Funderar på att sova. Ligger och oroar mig för ekonomin de kommande två månaderna, lyckas jag inte sälja av några prylar så blir det typ ett paket nudlar om dagen :crazy:

Äntligen hemma. Som mamma blir jag väldigt stolt över ungarna och deras kompisar. 18-23 år. Inte idiotfylla, bråk eller sura miner. Bara glada och lagom lulliga. Lagom pinsamt när 55+ ramlar över folk och sen börjar bråka. Börjar avsky uttrycket ''dessa ungdomar '' Det finns ett helt gäng som faktiskt sköter sig väldigt bra.
god natt tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 621
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar