Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör hö idag med.
20180610_093517.webp

Här har dom flyttat allt regn till nästa tisdag. :down: Och vi behöver regn nu. Helst igår.

Tur vi har nära till Vänern så det i alla fall inte blir brist på vatten att bekämpa branden med.

Hej träningsvärk, känns mer idag att jag var ute och red igår, även om vi bara skrittade. :rofl:

Om en timme ska jag till stallet och lämna lite saker som ska säljas, sen blir det familjedag med personalklubben från jobbet. Tror det skulle grillas också. Hoppas det blir kul.

@skerper hur har det gått med facket och hela röran på ditt jobb?
Det är lugnt nu då min rehabutredning blir klar först i vår och hur det gått med övertiden vet jag inte i nuläget .Rehaben har stött på patrull då jag fått bråket och inte kan träna utan att tarmarna faller ut .Men bossen är nog glad att jag inte fått sparken då jag har så mycket jobb med badanläggningen vi tagit över och hade jag inte varit kvar hade han fått sköta det själv då alla har häcken full även jag utan det jobbet .Kommer att bli knepigt med min arbetstid i sommar då jag ska öppna badet på morgonen och jobba med annat under dagen och sedan stänga till kl 20 på kvällen .Jag får väl jobba som i vården med delade turer annars blir det 2 timmar övertid var dag .Men som tur är har en annan kille tagit på sig att sköta det under helgerna

Hej träningsvärk, känns mer idag att jag var ute och red igår, även om vi bara skrittade. :rofl:

Om en timme ska jag till stallet och lämna lite saker som ska säljas, sen blir det familjedag med personalklubben från jobbet. Tror det skulle grillas också. Hoppas det blir kul.
Vänta tills i morgon då är det värre ändå :p

Värmen från maj har återvänt :love: så jag står på vedbacken, klyver ved, svettas floder och konstaterar att solbrännan blir nog en smula lustig med pepparkaksbrun baksida som ju är mot solen hela tiden och mer normalbrun framsida :eek: men veden torkar fint där i solgasset :up:

Fast just nu är jag inne, svalkar mig och hinkar vatten :)

Börjar återhämta mig efter firmafesten i fredags :rofl: Vi hade iaf en fantastisk dag och kväll och jag körde vattenskoter för första gången :nailbiting: fördelen med de varma dagarna är de underbart ljuvliga kvällarna!

20180608_220029.webp

Sambon är iväg med barnen och jag ska strax till stallet. Undrar om mamma vill ta en fika senare?

Nehej vad ska man hitta på? Borde rensa ogräs, men jag smälter bort i värmen.. Jag är inte byggd för värme! :arghh:
Kanske plocka in hästarna ett par timmar så de slipper insekter och sol. Dessutom har jag eksemtäcken att laga :yuck: Suck. Varför skaffade jag två eksemhästar? Dålig idé.

Ska nog rensa garderoben och lägga ut lite kläder på tradera. Kanske kan man få nånting sålt om man har tur.

Nehej vad ska man hitta på? Borde rensa ogräs, men jag smälter bort i värmen.. Jag är inte byggd för värme! :arghh:
Kanske plocka in hästarna ett par timmar så de slipper insekter och sol. Dessutom har jag eksemtäcken att laga :yuck: Suck. Varför skaffade jag två eksemhästar? Dålig idé.

Jag är inte heller byggd för värme :wtf: Jag ska ut och ta in hästarna för de vill inte heller vara ute sen ska parkera mig framför V75 med neddragna gardiner och tvärdrag i huset samtidigt som jag i varje reklampaus ber en bön om regn

Maken och valpen somnade efter valpkurs, jag har påbörjat fondkokning av alla rester och skrov jag haft i frysen. Så fort de puttrar på ska jag ordna med pallkragar på framsidan av huset så jag kan plantera ut det sista..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka