Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värmen från maj har återvänt :love: så jag står på vedbacken, klyver ved, svettas floder och konstaterar att solbrännan blir nog en smula lustig med pepparkaksbrun baksida som ju är mot solen hela tiden och mer normalbrun framsida :eek: men veden torkar fint där i solgasset :up:

Fast just nu är jag inne, svalkar mig och hinkar vatten :)
Skönt att höra att det inte bara är jag som är sen med veden

Sådär, hästarna i stallet. Eksemtäcken i tvättmaskinen. Jag parkerad i soffan. Ska nog börja skissa på min bröllopsklänning :d Extremt stor tillställning har vi planerat, bara jag och mannen och inlånade vittnen från kommunhuset. Så klänningen ska vara elegant och aftonklänningslik utan att bli för uppklädd. Utmaning!

Kört med trimmern, hade problem igen att få igång den men tillslut så. Nu har jag kört av det jag ville, så ska ta med mig skottkärran och häcksaxen för att frisera häcken lite. Faktiskt har ingen på gatan (av de hus jag ser) klippt sin häck än. Men jag tycker det börjar bli svårt att se ut och sen behöver postlådorna komma fram lite bättre. Ätit lite glass och jordgubbar nu i pausen också. Behövdes, helt blöt av svett trots att det är molnigt.

Ska släpa mig till affären snart.
Sen ska jag tvätta i em och dammsuga
Sen är nog energin slut. Lång vecka denna vecka, men sen är det bara fyra arbetsdagar till en veckas semester

Dax att gå ut och fortsätta men känner mig trött så det får bli en tupplur lite senare .Har borstat katten .På 1,5 vecka har jag borstat av hår så det fyllt en 2 liters hink .Underhåren måste växa fortare än ogräs

Jag får nog gå och hämta hästarna så de kan ställa sig i lösdriften och vila.

Det är grillning med grannbyn idag men jag får tyvärr stanna hemma. Alldeles för varmt och soligt så det är inte värt det.

Det har mullrat ett tag ute, men inget regn än. Jag svettas ihjäl, klipper fortfarande häcken :meh: började med manuell sen gick jag över på den elektroniska, men inte ens den kan funka som den ska :rage: helt plötsligt dör den, och sen går den inte att starta på flera minuter. Och nej, det är inte fel på batteriet, den är namligen kopplad till sladd :meh: helt jävla otroligt att inte en jävla pryl kan fungera när jag ska greja med trädgården.

Ok, nu är det inte oväntat lite folk på badplatsen längre. Vi har varit här ganska länge och folk vekar tycka att våra filtar är dom bästa så att dom vill ligga på dom!

Här är det rent vidrig värme. De luftpustar som kommer ibland är nästan ännu varmare. Katterna ligger under ac´n och kyler ner sig. Vidrigt! Villhöver regn nu och ett gäng dygn framöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka