Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
När Annie kommer i full galopp för att få slippa gräshagen då är det varmt och fullt av insekter ute.

Nu är hästarna tryggt installerade i lösdriften så ner i badet blir det.

Om hästen man spelat på blir struken - och man inte själv har valt reserv - när och var ser man vilken häst som går in som reserv då :confused:??? Försöker febrilt lära mig om travets värld, men det går lite trögt...... :p

Jag har fått gammalt hö av en granne som jag ska använda som marktäckning. Jag har kört två lass. Det är skitsvårt att backa vid ängsladan då referenser saknas och det är väldigt ojämn mark. Dessutom måste jag se upp för en harv som nästan inte syns i gräset. Nästa vända kör jag nog rakt in och vänder på vallen. Jag hade tänkt undvika det så det är en person som kommer bli sur, men han som gett mig höet säger att han tar den skiten i så fall.

Jag vet inte om jag ska fortsätta mer idag. Det är massor kvar i ladan och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av allt. Han som gett mig höet vill att jag tar allt och jag vill lagra till nästa år då det kanske inte finns något hö jag kan få då. Carporten känns som ett bra förvaringsalternativ men jag har en vedhög i vägen plus att carporten är full med ved. Så jag måste få in vedhögen och flytta på det som ligger i carporten för att komma åt att lasta in höet där.

Samtidigt känner jag mig ur gängorna och har inte särskilt stor lust med något alls.

Sitter och passar nu när kampfiskarna leker. Då och då tittar jag till dem. Så lite privata får de vara;)
Hanen är lite het på gröten (som alla män:sneaky:), så nu är Blondie helt slut efter ha blivit jagad av Mozart. Än har han inte gjort något skumbo. Men det kommer väl. Vi är ju alla 3 nybörjare på detta:o:o
Just nu vilar båda.
Slösurfar och diggar på musik. Får passa på när päronen har åkt ut till landet:sneaky:. Lyssnar just nu på Så mkt bättre-cdn med Tommy Nilsson & Co
Ska laga lite mat till mig senare. Blir stekta korvar och lite grönsaker

Red lektion i morse och min tränare började med att rida igenom pålle och gud vad fin han kändes när jag satt upp! Så kul att känna hur det ska kännas och ha något att jobba mot när jag rider själv. Efteråt blev det öl och burgare till lunch och nu sitter jag ute i trädgården och målar.

Dags att få i sig mat, lax (billig, inte särskilt god :cautious:) ris, chili paprika cream fraiche och en sallad av vad som fanns hemma: jordgubbar, fetaost, gurka, paprika, tomat och purjolök. Ska åka ut till mamma sen, kolla om dom har någon extra telefon jag kan låna medan jag lämnar iväg min och fpr skärmen fixad :meh:

Pillat med lite hagstängsel men håller på att få värmeslag. Tar den sista staketbiten i morgonbitti, hästarna går ändå in snart pga knottjävlarna.
Den ska andra hingsten få beteshage i morgon med.

Lämnade @Marita73 för några timmar sen efter ett härligt dygn och har nu landat i Borgholm på Öland och bilen har ev gått sönder :wtf::cautious: så nu ska jag mecka bil och se om jag kan lösa det. Jag vet vad problemt är, frågan är bara om jag vågar plocka isär skiten eller inte O_o

Svär över fasanerna som förstör mina odlingar.
Tröstade mig med att göra nya insektsvattnare. Känns redan bättre.

Jisses så god den blev :d :)

DD6698CC-B5B7-4E5A-A053-0D05E47FB9EF.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
45 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat