Och där höll jag på att hamna i en seriekrock
för att komma in på min gata behöver man göra en vänstersväng, 70 väg (många åker för fort...) och väl trafikerad, det är just innan man kommer till ludvika från Borlängehållet. Som vanligt bromsar jag och blinkar i god tid, har en lastbil en bit bakom så jag är lite nojig men tänker att han borde hinna se att jag bromsar och sedan står stilla (ligger så nära mittstrecket som möjligt såklart), tyvärr kommer det massor av bilar och när jag slänger ett öga bak då är lastbilsfan (eller ja bara bilen tror jag, inget släp) jävligt nära och ser hur han väjer ut mot höger och jag får i min panik försöka hejda mig från att köra iom att jag fortfarande har mötande
fullt övertygad att nu smäller det. Men lastbilen åker i full sula ner på en grusväg till höger om mig, jävligt tur att den vägen fanns! kände hur det luktade bränt gummi... Den jäveln kan ju inte haft uppmärksamheten riktad framåt...
I vanliga fall är det inga problem att passera om du bara saktar ner iom att du hamnar nära vägrenen. Eller ja, beror ju på vem som kör, en dag förra veckan blev jag tutade på av en gubbfan med båt på trailer, jag var väl tydligen inte tillräckligt våghalsiga som körde ut mellan två mötande bilar
Hade det funnits möjlighet hade jag kört åt sidan för att släppa förbi bakomliggande bilar men det går inte