Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har prövat det mesta och det enda som verkligen hjälper är f-n ta mig att klia hål på dom och sedan dränka in salubrin. Framåt sommaren ser jag ut som om jag har gått ett par ronder med något som har vassa tänder :crazy: eftersom jag dessutom kliar mig i sömnen O_o
Men xylocain hjälper också lite...ibland :meh:
Smörj med kortisonsalva (bepanthen kan också fungera). Det hjälper :)

Sitter och grubblar på exakt hur många meter nät jag behöver till balkongen. Alltså det finns en orsak till varför gud uppfann miniräknaren och tekniska människor som förstår sig på det här med att kunna räkna ut hur mycket material som ska gå åt.

Det här låter som ett matteproblem i skolan :rofl: Balkongen är 70 cm bred, 140 cm lång, nätet ska gå från 160 cm högt slutande upp till 2 m högt. Hur mycket nät behöver jag?

*ser sig patetiskt runt på Buke.*

Hoho @Tranan :D

Ligger på sängen med fläkten på fullt drag efter en oplanerat ledig dag. Rätt skönt om jag inte haft molvärk runt bäckenet typ. Nyss kommit hem från vattengympa där de gjorde lite nya rörelser så jag har spänt kroppen ordentligt. Om man skulle äta lite lunch kanske.. det är så varmt så jag tror jag nöjer mig med yoghurt.

Jag har inte haft ett stadig jobb sedan 2011 och jag tror inte att jag någonsin kommer att få ett. Jag mår verkligen inte bra. Ska nog kontakta vården
Börja med att kontakta dem du skulle ha möte med, det kanske känns bättre efter det. Jag förstår att livet är jobbigt men att ta ut problem i förskott hjälper inte. Mötet kan du ta tag i själv, exfrun är utanför din kontroll. Du kan kontrollera hur du hanterar vad exfrun gör men inte vad hon gör. Ring vården om du känner att du behöver stöd.

Lite varmt när jag skulle iväg med bilen
20180529_144039.webp

Det sjönk tack och lov när acn hade fått jobba.

Sitter och grubblar på exakt hur många meter nät jag behöver till balkongen. Alltså det finns en orsak till varför gud uppfann miniräknaren och tekniska människor som förstår sig på det här med att kunna räkna ut hur mycket material som ska gå åt.

Det här låter som ett matteproblem i skolan :rofl: Balkongen är 70 cm bred, 140 cm lång, nätet ska gå från 160 cm högt slutande upp till 2 m högt. Hur mycket nät behöver jag?

*ser sig patetiskt runt på Buke.*
Har jag fattat saken rätt att du har två kortsidor som är 70 cm långa och en långsida som är 140 cm? Och att nätet ska börja på 160 cm höjd och sluta på 200 cm höjd?

I så fall funkar t.ex. det här som är 50 cm brett. Längden du behöver är 280 cm, men rullarna är 10 meter i längd. Tveksamt om det finns mindre men det kostar ju bara en hundring.

Har jag fattat saken rätt att du har två kortsidor som är 70 cm långa och en långsida som är 140 cm? Och att nätet ska börja på 160 cm höjd och sluta på 200 cm höjd?

I så fall funkar t.ex. det här som är 50 cm brett. Längden du behöver är 280 cm, men rullarna är 10 meter i längd. Tveksamt om det finns mindre men det kostar ju bara en hundring.

Ja men exakt så!!! Vilket nät är det du menar?

Och hur menar du att jag ska sätta upp det?

Och där höll jag på att hamna i en seriekrock :crazy::eek::crazy: för att komma in på min gata behöver man göra en vänstersväng, 70 väg (många åker för fort...) och väl trafikerad, det är just innan man kommer till ludvika från Borlängehållet. Som vanligt bromsar jag och blinkar i god tid, har en lastbil en bit bakom så jag är lite nojig men tänker att han borde hinna se att jag bromsar och sedan står stilla (ligger så nära mittstrecket som möjligt såklart), tyvärr kommer det massor av bilar och när jag slänger ett öga bak då är lastbilsfan (eller ja bara bilen tror jag, inget släp) jävligt nära och ser hur han väjer ut mot höger och jag får i min panik försöka hejda mig från att köra iom att jag fortfarande har mötande :crazy: fullt övertygad att nu smäller det. Men lastbilen åker i full sula ner på en grusväg till höger om mig, jävligt tur att den vägen fanns! kände hur det luktade bränt gummi... Den jäveln kan ju inte haft uppmärksamheten riktad framåt... :eek: I vanliga fall är det inga problem att passera om du bara saktar ner iom att du hamnar nära vägrenen. Eller ja, beror ju på vem som kör, en dag förra veckan blev jag tutade på av en gubbfan med båt på trailer, jag var väl tydligen inte tillräckligt våghalsiga som körde ut mellan två mötande bilar :meh:
Hade det funnits möjlighet hade jag kört åt sidan för att släppa förbi bakomliggande bilar men det går inte :(

Och där höll jag på att hamna i en seriekrock :crazy::eek::crazy: för att komma in på min gata behöver man göra en vänstersväng, 70 väg (många åker för fort...) och väl trafikerad, det är just innan man kommer till ludvika från Borlängehållet. Som vanligt bromsar jag och blinkar i god tid, har en lastbil en bit bakom så jag är lite nojig men tänker att han borde hinna se att jag bromsar och sedan står stilla (ligger så nära mittstrecket som möjligt såklart), tyvärr kommer det massor av bilar och när jag slänger ett öga bak då är lastbilsfan (eller ja bara bilen tror jag, inget släp) jävligt nära och ser hur han väjer ut mot höger och jag får i min panik försöka hejda mig från att köra iom att jag fortfarande har mötande :crazy: fullt övertygad att nu smäller det. Men lastbilen åker i full sula ner på en grusväg till höger om mig, jävligt tur att den vägen fanns! kände hur det luktade bränt gummi... Den jäveln kan ju inte haft uppmärksamheten riktad framåt... :eek: I vanliga fall är det inga problem att passera om du bara saktar ner iom att du hamnar nära vägrenen. Eller ja, beror ju på vem som kör, en dag förra veckan blev jag tutade på av en gubbfan med båt på trailer, jag var väl tydligen inte tillräckligt våghalsiga som körde ut mellan två mötande bilar :meh:
Hade det funnits möjlighet hade jag kört åt sidan för att släppa förbi bakomliggande bilar men det går inte :(
Fast du ska ju inte göra en vänstersväng om du utgör ett hinder för bakomvarande trafik.
Om lastbilen hade kört in i dig hade du troligtvis blivit vållande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar