Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tranan jag tror att det är väldigt många som har missat ett möte är i världen. Det är ingen katastrof.
Jag säger som dom andra, tala om att du missade tiden och att du ber så mycket om ursäkt så ska det nog ordna sig!
Det var nog inte bara missade mötet som spelar in här. det är stressit med exjobb. en exfru som jävlas och använder barnen som utpressning. Och så känner jag mig mycket ensam på vardagarna.

Satt och skrev exjobb och missade att jag hadde ett möte med Trafikledingen på SL.

Jag förstår att det känns fruktansvärt men din ångestproblematik gör det hela värre (vilket är fullt förståeligt). Jag har gjort saker som varit ganska ordentligt uppåt väggarna :rofl: men de ger mig ju fortfarande jobb (och jag är lätt att "sparka", jag är ju konsult med egen firma). Så länge man tar ansvar när något blivit fel och inte försöker dölja det eller skylla på någon annan brukar det mesta lösa sig.

Att du sitter och skriver examensarbete och är inne i det är väl dessutom en fullt rimlig anledning till att du missade tiden :)

Ta hand om dig och var inte så elak mot dig själv :heart

Edit: Kan tillägga att jag "leker" med ganska mycket pengar när jag jobbar, dvs misstag är inget jag tar lätt på men de händer. Jag låter (numera) det inte bli världens undergång bara utan ser till att lära mig av dem.

Jag har läst att vissa människor är genetiskt mer intressanta för myggor. Funderat ibland om det att jag har sött blod spelar in. Hallå @tanten och @Diabetikern har ni någonsin upplevt liknande. Jag skämtar inte, om vi sitter ett sällskap så nog fasiken är det jag som det surras om.

Min mamma (jo det här är faktiskt sant) tyckte som liten synd om myggorna eftersom alla dödade dem. Så hon satt på kvällarna med bara ärmar och ben och lät dem suga så mycket de ville. :nailbiting: Numera blir hon aldrig biten i princip. Men lyckades naturligtvis bli biten av en mygga som gav henne malaria i hjärnan eller nacken eller vad sjutton det heter när hon var i Uganda.

Fast jag har nog inte sött blod :confused: och just nu har jag ett myggbett på hälen, ett på kinden, ett i handflatan och ett bakom örat som kliar :eek: :arghh:
Och värmen gör ju inte direkt att det kliar mindre :rage:
Malaria i hjärnan :nailbiting: låter synnerligen otäckt :down: Hur mår hon idag?

Då var läkaren klar . skulle få remiss till op men fick jag kraftigt smärt så var det 112 som gällde sa läkaren . Jäklla skit har inte tid med det här
alltså.pappa resonerade lite lika
Slutad med dubbelt nät i hela nedre buken
Sen hade han ett bråckband efter det med.
Han var inte så pigg när det hände
Han gick.ofta och höll i bråcket innan op för att det irriterade

Jag sitter och toksvettas och funderar på att försöka ta en middagslur eftersom jag fick dåligt med sömn inatt.

Har du alsolsprit hemma? Du kan badda betten med det. Jag tycker det lindrar.
Jag har prövat det mesta och det enda som verkligen hjälper är f-n ta mig att klia hål på dom och sedan dränka in salubrin. Framåt sommaren ser jag ut som om jag har gått ett par ronder med något som har vassa tänder :crazy: eftersom jag dessutom kliar mig i sömnen O_o
Men xylocain hjälper också lite...ibland :meh:

Fast jag har nog inte sött blod :confused: och just nu har jag ett myggbett på hälen, ett på kinden, ett i handflatan och ett bakom örat som kliar :eek::arghh:
Och värmen gör ju inte direkt att det kliar mindre :rage:
Malaria i hjärnan :nailbiting: låter synnerligen otäckt :down: Hur mår hon idag?

Ja, diabetes har nog en underordnad/ingen betydelse ;) men bra att skylla på. Däremot finns det tydligen en genetisk attraktionsfaktor. Mamma har inte blivit sjuk igen på några år nu, det ligger fortfarande i blodet så det har ju återkommit några gånger tyvärr.

Jag har prövat det mesta och det enda som verkligen hjälper är f-n ta mig att klia hål på dom och sedan dränka in salubrin. Framåt sommaren ser jag ut som om jag har gått ett par ronder med något som har vassa tänder :crazy: eftersom jag dessutom kliar mig i sömnen O_o
Men xylocain hjälper också lite...ibland :meh:

Mmm, det har alltid varit min lösning och jag har armar och ben som visar varför det inte alltid är den bästa lösningen långsiktigt :meh: Ärr över ärren... lägga på is fungerar en kort stund.

Jag förstår att det känns fruktansvärt men din ångestproblematik gör det hela värre (vilket är fullt förståeligt). Jag har gjort saker som varit ganska ordentligt uppåt väggarna :rofl: men de ger mig ju fortfarande jobb (och jag är lätt att "sparka", jag är ju konsult med egen firma). Så länge man tar ansvar när något blivit fel och inte försöker dölja det eller skylla på någon annan brukar det mesta lösa sig.

Att du sitter och skriver examensarbete och är inne i det är väl dessutom en fullt rimlig anledning till att du missade tiden :)

Ta hand om dig och var inte så elak mot dig själv :heart

Edit: Kan tillägga att jag "leker" med ganska mycket pengar när jag jobbar, dvs misstag är inget jag tar lätt på men de händer. Jag låter (numera) det inte bli världens undergång bara utan ser till att lära mig av dem.
Tack, jag försöker må bättre men som du skrev, min ångestproblematik är inte att leka med. Försöker må bättre.

Sitter och grubblar på exakt hur många meter nät jag behöver till balkongen. Alltså det finns en orsak till varför gud uppfann miniräknaren och tekniska människor som förstår sig på det här med att kunna räkna ut hur mycket material som ska gå åt.

Det här låter som ett matteproblem i skolan :rofl: Balkongen är 70 cm bred, 140 cm lång, nätet ska gå från 160 cm högt slutande upp till 2 m högt. Hur mycket nät behöver jag?

*ser sig patetiskt runt på Buke.*

Lilla missan behöver antibiotika
Hon är lite svullen över kinden och eftersom vi har så långt att åka skrev vet ut det över telefon.
Hoppas det hjälper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30