Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar lite efter arbetsdagen. Det är så intressant hur två kollegor som först verkade ganska intetsägande nu är två av de jag trivs allra bäst med. Den ena för att vi har otroligt kul ihop, den andra för att det alltid är så lugnt, effektivt och ordentligt kring honom.

Alltså. Jag tycker det är så tokigt spännande att iaktta människor. Att titta på människor i grupp, se hur de beter sig och se hur jag själv ändrar uppfatting kring andra beroende på vad jag får veta om dem. Ur den synvinkeln är mitt jobb perfekt. Det finns så otroligt mycket att bara titta på och fundera kring :p

Ja men exakt så!!! Vilket nät är det du menar?

Och hur menar du att jag ska sätta upp det?
Den med höjden 50 cm. Sidan som är 50 cm fästs vid väggen ovanför räcket, rullen dras ut till hörnet, vidare längs med långsidan till nästa hörn och avslutas vid väggen på andra sidan. Givetvis behöver du något att fästa nätet i. Kanske kan du sätta upp träribbor som går från golv till tak vid 4-5 ställen runt räcket som du fäster nätet vid.

Den med höjden 50 cm. Sidan som är 50 cm fästs vid väggen ovanför räcket, dras ut till hörnet, vidare längs med långsidan till nästa hörn och avslutas vid väggen på andra sidan. Givetvis behöver du något att fästa nätet i. Kanske kan du sätta upp träribbor som går från golv till tak vid 4-5 ställen runt räcket som du fäster nätet vid.

Var kan jag köpa det? Det enda jag egentligen verkligen skulle behöva är också klämmor som gör att nätet sitter fast stadigt vid fasaden utan att göra någon åverkan.

Var kan jag köpa det? Det enda jag egentligen verkligen skulle behöva är också klämmor som gör att nätet sitter fast stadigt vid fasaden utan att göra någon åverkan.
Granngården. Biltema. Eventuellt Jula, det har jag inte kollat.

Går räcket ända till väggen? Då kan du fästa en träribba i räcket vid väggen.

Granngården. Biltema. Eventuellt Jula, det har jag inte kollat.

Går räcket ända till väggen? Då kan du fästa en träribba i räcket vid väggen.

Hur fästa träribban vid väggen? Sorry för alla frågor men det känns som att jag måste ha extremt klara instruktioner för att det ska fungera. :idea: och ja, räcket går till fasaden. Det enda egentliga problemet tror jag är att få det att inte glipa just vid fasaden.

Denna värme....

kishti_56d316d62a6b229b04d8f987.gif

Fick simmat 50 min :)
Valde att gå och hämta mini på förskolan då vovven fullkomligt tiggde promenad. Hon ångrade sig snabbt :laugh: Promenad i 29 grader är inte det roligaste :crazy:
Får bli en runda ikväll när det är svalare. Funderar på härliga skogen igen :love:

Känns lite bättre nu sen läkarbesöket. Det blir en operation i höst. Jag antar det är bättre än alternativet men den ger mig hemska obehagskänslor att tänka på.

Fast du ska ju inte göra en vänstersväng om du utgör ett hinder för bakomvarande trafik.
Om lastbilen hade kört in i dig hade du troligtvis blivit vållande.

Men va? Menar du att om nagon inte ar aktsam i trafiken och kor in i mig bakifran ar jag vallande for att jag star vid mittlinjen och lydigt signalerar vanster svang?

Om det oroar dig @Trott skulle jag lagga in varnings blinkers straxt fore vanstersvangen for att visa bakomvarande att nu hander det nagot de behover fokusera pa.

Men va? Menar du att om nagon inte ar aktsam i trafiken och kor in i mig bakifran ar jag vallande for att jag star vid mittlinjen och lydigt signalerar vanster svang?

Om det oroar dig @Trott skulle jag lagga in varnings blinkers straxt fore vanstersvangen for att visa bakomvarande att nu hander det nagot de behover fokusera pa.
Tack för tipset, funderade på det också.

Jag uppfattade trafiken som att jag var ute i god tid (ca 150 meter innan, går en väg till innan "min" så att blinka redan innan den skulle skapa förvirring, så direkt jag passerat den börjar jag bromsa samt blinka, lägga mig rätt i körfältet osv), hade minst 300 meter till den bakom, visst, nu kom det ett par tre bilar mer än det såg ut som från början, men hade den bakom varit uppmärksam (som man bör vara i trafiken) hade han "bara" kunnat bromsa lite, kanske ner till 55-60 km/h och sedan passerat utan att jag fanns kvar på vägen. Jag hade alltså så pass långt bak till den att hade jag stått i en korsning för att köra ut på samma körbana hade jag kört, då avståndet var tillräckligt stort för att hinna ut utan att stoppa upp trafiken. Jag tvärnitade inte eller på något annat sätt hindrade trafiken på ett allvarligt sätt.

Hemma efter jobbet .Var och kollade badet och fick svar på frågan varför en stor bit av gräsmattan låg och simmade då jag kom dit i morse.Vi har delat vattenrutschkanan i tre delar när vi la mattan men glömde slå av strömmen till vattnet så ungarna hade den igång hela tiden och spolade av sanden från fötterna.Så gräsmattan flöt omkring men nu är strömmen åtgärdad och inget mer vatten .
Nu vila lite och när det blir svalare står det huggning på programmet och hemsläpning av virke ..För hand

VEM i :devil: har skickat hit 32 grader :rage:
Det är ju tur att man jobbar i mörk uniform :cautious:

Men nu är jag hemma, har duschat och går omkring i baddräkt :p
TUR att vi har en luft-luft-pump som är AC på sommaren = 22 grader inne :up:
Vovven ligger direkt nedanför utblåset (hon är smart ibland :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar