Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja med att kontakta dem du skulle ha möte med, det kanske känns bättre efter det. Jag förstår att livet är jobbigt men att ta ut problem i förskott hjälper inte. Mötet kan du ta tag i själv, exfrun är utanför din kontroll. Du kan kontrollera hur du hanterar vad exfrun gör men inte vad hon gör. Ring vården om du känner att du behöver stöd.
Vad exfrun gör är att sbba mitt umgänge med barnen. med sitt betende.

Men va? Menar du att om nagon inte ar aktsam i trafiken och kor in i mig bakifran ar jag vallande for att jag star vid mittlinjen och lydigt signalerar vanster svang?

Om det oroar dig @Trott skulle jag lagga in varnings blinkers straxt fore vanstersvangen for att visa bakomvarande att nu hander det nagot de behover fokusera pa.
Risken finns ja.

Fått i mig mat. Samma som de två senaste dagarna. Grundade med en delicatoboll först. Nej men hej känsloätandet :meh: kul att se dig igen :banghead:
Ska klä mig snäppet mer anständigt, sen gå ut med pajformarna jag köpte på loppis idag och göra bi/humle drickplatser.

Sitter och grubblar på exakt hur många meter nät jag behöver till balkongen. Alltså det finns en orsak till varför gud uppfann miniräknaren och tekniska människor som förstår sig på det här med att kunna räkna ut hur mycket material som ska gå åt.

Det här låter som ett matteproblem i skolan :rofl: Balkongen är 70 cm bred, 140 cm lång, nätet ska gå från 160 cm högt slutande upp till 2 m högt. Hur mycket nät behöver jag?

*ser sig patetiskt runt på Buke.*
Hur ser balkongen ut? är det en del som är 70 cm och en del som är 140 cm så totalt 210 cm. en vinkling som är från 160 som går mot 200 cm? och en del som är 70 x 160.

Så om jag förstår dig så har vi en del som är 140 x 160->200 + 70 x 160 cm.

VEM i :devil: har skickat hit 32 grader :rage:
Det är ju tur att man jobbar i mörk uniform :cautious:

Men nu är jag hemma, har duschat och går omkring i baddräkt :p
TUR att vi har en luft-luft-pump som är AC på sommaren = 22 grader inne :up:
Vovven ligger direkt nedanför utblåset (hon är smart ibland :p)
Kan bara hålla med om luftvärmepumpen... Jag är inte besvärad det minsta av värme på dagen (tvärt om :) ) men vid läggdags är det skönt att kunna sätta på AC!

Triumf-glass blåbär-vanilj är ju bara GRYMT god :d ! Jag fattade för ett tag sedan att det är vaniljglass och blåbärsSORBET - inte undra på att den är så fantastisk god!

Tillägg: Om man sitter och äter glass och det liksom ryker om glassen - då är det rätt varmt i luften, va :D??

Första 1/4 dels tabletten i katten
Hoppas på snar bättring
Jag ska ju på kurs på torsdagen och fredagen
Men är hon ff svullen vette sjutton

Hur ser balkongen ut? är det en del som är 70 cm och en del som är 140 cm så totalt 210 cm. en vinkling som är från 160 som går mot 200 cm? och en del som är 70 x 160.

Så om jag förstår dig så har vi en del som är 140 x 160->200 + 70 x 160 cm.

Umm :idea: den är 70x140x160 (hög) till 200 hög. Så 'taket' ska liksom slutta från 160 till 200 och antar jag är därför mer än 70 cm eftersom det går uppåt? Jag antar att det har något att göra med vinklar? Men hur mycket nät behöver man för taket då? Och alltsammans tillsammans? Helst skulle jag vilja slippa klippa och klistra (nej inte bokstavligt eftersom Karlssons Klister inte är vädertåligt antar jag. :angel:) Jag har en massa buntband som jag tänkt använda.

Det är sånt här som gör att jag aldrig skulle kunna ha hus, än mindre gård. :meh:

Hur fästa träribban vid väggen? Sorry för alla frågor men det känns som att jag måste ha extremt klara instruktioner för att det ska fungera. :idea: och ja, räcket går till fasaden. Det enda egentliga problemet tror jag är att få det att inte glipa just vid fasaden.
Svårt att svara på då jag inte vet hur det ser ut. Jag improviserar beroende på situationen. Man kan knyta fast stolparna i räcket eller skruva ihop ribbor på något kreativt sätt så de stöttar varann.

Umm :idea: den är 70x140x160 (hög) till 200 hög. Så 'taket' ska liksom slutta från 160 till 200 och antar jag är därför mer än 70 cm eftersom det går uppåt? Jag antar att det har något att göra med vinklar? Men hur mycket nät behöver man för taket då? Och alltsammans tillsammans? Helst skulle jag vilja slippa klippa och klistra (nej inte bokstavligt eftersom Karlssons Klister inte är vädertåligt antar jag. :angel:) Jag har en massa buntband som jag tänkt använda.

Det är sånt här som gör att jag aldrig skulle kunna ha hus, än mindre gård. :meh:
Kan du inte lägga in bild på hur det ser ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar