Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och där höll jag på att hamna i en seriekrock :crazy::eek::crazy: för att komma in på min gata behöver man göra en vänstersväng, 70 väg (många åker för fort...) och väl trafikerad, det är just innan man kommer till ludvika från Borlängehållet. Som vanligt bromsar jag och blinkar i god tid, har en lastbil en bit bakom så jag är lite nojig men tänker att han borde hinna se att jag bromsar och sedan står stilla (ligger så nära mittstrecket som möjligt såklart), tyvärr kommer det massor av bilar och när jag slänger ett öga bak då är lastbilsfan (eller ja bara bilen tror jag, inget släp) jävligt nära och ser hur han väjer ut mot höger och jag får i min panik försöka hejda mig från att köra iom att jag fortfarande har mötande :crazy: fullt övertygad att nu smäller det. Men lastbilen åker i full sula ner på en grusväg till höger om mig, jävligt tur att den vägen fanns! kände hur det luktade bränt gummi... Den jäveln kan ju inte haft uppmärksamheten riktad framåt... :eek: I vanliga fall är det inga problem att passera om du bara saktar ner iom att du hamnar nära vägrenen. Eller ja, beror ju på vem som kör, en dag förra veckan blev jag tutade på av en gubbfan med båt på trailer, jag var väl tydligen inte tillräckligt våghalsiga som körde ut mellan två mötande bilar :meh:
Hade det funnits möjlighet hade jag kört åt sidan för att släppa förbi bakomliggande bilar men det går inte :(
Då får man åka förbi, vända och sen göra en högersväng.

Har klippt gräsmattan också idag och nu slappar jag i soffan och funderar på om jag verkligen ids göra något mer idag, utöver existera och bära in gurkplantorna sen :confused:

Har varit hos syster och badat. Vi lekte "apan i mitten" i typ en timme och både A och jag var nog för mycket i solen. :crazy: tur att mamma körde hem och pappa hade middag redo! :heart nu ligger vi i ett svalt sovrum med fläkt igång och persiennen nere, ljudbok på. Operation motverka migrän hos oss båda pågår!

15276131957128437098382191498039.webp

Bytt lampskärmar på mina lampor

@athena_arabians ,eftersom du är min guru, jag ser inget om växelfett till Trimmern, den (instruktionsboken) talar om att blanda 2 takets olja med bensin, men visst kan jag väl köpa färdigblandad 2 takts bensin? Som man gör till gräsklipparen? Och, den säger att jag enbart ska köra med 2 mm tråd, jag köpte 2.4 mm tråd av samma märke som Trimmern :banghead: blir det kajkon om jag använder den? (boken säger "bara" att den inte kommer matas fram korrekt osv)...

Aspen 2-taktsbensin går utmärkt att använda. Får du i tråden är det bara att köra, det enda är som sagt att matningen kan tjorva (dvs du får stänga av den och mata ut för hand (old school mao). Min gamla Jonsered körde jag på allt mellan 2 och 4mm :rofl:

Senast ändrad:
Har ont i huvudet och känner hur ångesten kommer smygande så det är förmodligen ett migränanfall på gång igen pga värmen :wtf: Dags för sängläge en stund.

Känns som om jag hade jobbat med hagen sen tidig morgon men nej bara 4 timmar. Solen gassade hela tiden och när jag tittade mot fjärran är det som i filmer när marken ångar och det ser ut som luften kokar.
När jag kom hem stod termometern på 31 grader ute i skuggan. Betydligt varmare i solen.
Känns betydligt mer i kroppen. Precis som när det är riktigt kallt så blir kroppen stelare så är det nu som att det sticker i huden och måste dricka konstant.
Höll på med hagen igår kväll till sent. Vill så gärna bli färdig snart. Men då var myggen som tokiga. Så det är antingen eller. Antingen solen som strålar som om man bodde närmare ekvatorn eller de förbaskade myggen som om man bodde i norr.

Nej jag är inte nöjd :grin: ser hur mina beten bränns sönder och det växer inte tillräckligt.

Maj är en månad då det SKA vara växlande manlighet med regnskurar mellan varven ingen jävla värmebölja :rage:

Jag fick smita en sväng till affären och inhandla månadsskydd, så glad man blir när man inser att det snart är dags att det är brist på såna tråkiga saker. :banghead:

:banghead: Så var vi där igen " jag tar hand om det här, inga problem" antal veckor senare "eh "snurrfian" det här måste bli gjort till ikväll och jag har inte hunnit, fixar du?" :banghead::arghh::banghead:

Jag har prövat det mesta och det enda som verkligen hjälper är f-n ta mig att klia hål på dom och sedan dränka in salubrin. Framåt sommaren ser jag ut som om jag har gått ett par ronder med något som har vassa tänder :crazy: eftersom jag dessutom kliar mig i sömnen O_o
Men xylocain hjälper också lite...ibland :meh:
:love:Loratadin :love:

Jag är allergisk mot knott (skitpraktiskt när man bor mitt i grönsakerna) och blir påverkad av myggbett också, i början av säsongen.

Det är allergimedicin som också hjälper mot insektsbett. Fåt jag ett knottbett så tar jag snabbt en tablett och svullnaden slutar sprida sig nästan direkt. Annar får jag handflatestora tjocka kakor vid bettet.
Myggbetten slutar klia så infernaliskt också.

Rekommenderas!

Sitter och grubblar på exakt hur många meter nät jag behöver till balkongen. Alltså det finns en orsak till varför gud uppfann miniräknaren och tekniska människor som förstår sig på det här med att kunna räkna ut hur mycket material som ska gå åt.

Det här låter som ett matteproblem i skolan :rofl: Balkongen är 70 cm bred, 140 cm lång, nätet ska gå från 160 cm högt slutande upp till 2 m högt. Hur mycket nät behöver jag?

*ser sig patetiskt runt på Buke.*
Tja, fråga inte mig.... :angel:

Att jag ens fick betyg i matte är ett under.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar