Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Neeeeeeeeeeej det gör det inte alls!!! :mad::mad::down:
Nu är tallarna upphuggna och riset bortforslat . Jag hittade en väg att köra traktor dit som tur var då träden mäter 30 cm i roten när det är på bedbacken ska jag åka och fiska upp en stor björk nere i en slänt . Tur huggarbyxorna är 30 år gamla så dom har krympt i tvätten så dom håller tillbaka hela bråket annars hade det inte gått att jobba så

Nyss ätit middag på Norrlandskryssning med Birka.

36653D43-3F24-4BFF-B5CC-F4D971ECB807.webp

Jag har klippt gräset i vidrovärmen. Nu sitter jag inne med luftvärmepumpen på kyla. Såå skönt!
Jag gick ut och gjorde en runda i trä'dgården med vattning och pyssel för en stund sedan.

Förbifarande trodde antagligen att jag var klar för dårhuset.
Långa byxor och en collegetröja i 30 graders värme. Men jag har så infernaliskt med mygg att sprej inte hjälper alls. De attackerar mitt i solskenet.

Myggjävlar!

:love:Loratadin :love:

Jag är allergisk mot knott (skitpraktiskt när man bor mitt i grönsakerna) och blir påverkad av myggbett också, i början av säsongen.

Det är allergimedicin som också hjälper mot insektsbett. Fåt jag ett knottbett så tar jag snabbt en tablett och svullnaden slutar sprida sig nästan direkt. Annar får jag handflatestora tjocka kakor vid bettet.
Myggbetten slutar klia så infernaliskt också.

Rekommenderas!

Loratadin och Clarityn är olika namn på samma verksamma substans i tabletten: Loratadin.
Tidigare fanns även Versal som inte är kvar längre.

@Snowball jag använder med loratadin och tycker det fungerar bra men jag har det mot pollen.

Jag kan inte andas känns det som och att öppna fönster gör det bara värre. Kollade just termometern, 32 ute och 30 inne.

Alltså- kan ni fatta hur fantastiskt det är att ha fått tillbaka sitt internet!

Grannen pajade kabeln när han plöjde en åker.
Alltså hur klantig får man vara när man lägger ner fiber? Borde vara logiskt att lägga det djupare än en plogtilta?

Han körde av den i fredags kväll. Sedan var deet helg... Och igår saknades det skarvhylsor (låter som en undanflykt) Jag tittade till kabeln på eftermiddagen och då låg alltihop vid sidan av vägen men enligt vår ordförande i fiberföreningen skulle de fixa det ikväll.
Och det blev så!

Vet inte om jag ska vara urförbannad för att det tagit fyra dagar att få ihop ett enkelt kabelbrott eller skitlycklig för att jag har kontakt med världen igen.......

Alltså hur klantig får man vara när man lägger ner fiber? Borde vara logiskt att lägga det djupare än en plogtilta?

Han körde av den i fredags kväll. Sedan var deet helg... Och igår saknades det skarvhylsor (låter som en undanflykt) Jag tittade till kabeln på eftermiddagen och då låg alltihop vid sidan av vägen men enligt vår ordförande i fiberföreningen skulle de fixa det ikväll.
Och det blev så!

Vet inte om jag ska vara urförbannad för att det tagit fyra dagar att få ihop ett enkelt kabelbrott eller skitlycklig för att jag har kontakt med världen igen.......

Fråga @Snurrfian om tidsaspekten *jag rusar och gömmer mig i närmaste bunker och kastar bort nyckeln :nailbiting:*

Äntligen läst ikapp i tråden. Livet har kommit imellan...:(
Idag hade jag sovmorgon - ledig dag från jobbet:banana: Jagat Postmord hela fm - men de kan "inte" hitta mitt paket. Inte heller Ica:devil:
Min BS kom på em. Drack kaffe och åt bullar, sedan gick hen. :crazy:Ibland undrar jag varför jag har en BS...
Var iväg och skulle hämta en foder automat till fiskarna, men hittade inte gatan. Snurrade runt där i ca 45 min. Sen gav jag upp och åkte hem. Får mötas upp i stan någon dag i stället. Fick ta en snabb fika på stationen, för jag höll på att svimma:eek: Ingen höjdare att springa runt i +29:eek:
Nu kvällsfika, dumburken och natta alla djur + mig;)

Och det blev så!

Både och? Men det är alltid en fantastisk känsla när man känner att man är en del av den stora vida världen igen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar