Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För några dagar sen fick jag reda på att jag och särbon får bli sambos i ett stort hus. Igår kväll fick jag reda på att kusen får bo i ett stall på gångavstånd. Så idag har jag sagt upp boende och stallplats.
Och jag är såååå himla glad!
Jättehärligt att få bo ihop och ändå ha plats att få sitt eget space. Det har iaf jag stort behov av hur mycket man än älskar någon. Vi har väntat på att hitta ngt som känns rätt för oss båda.
Husets storlek gör ju att jag får plats att dra dit mina vänner/familj. Här är för litet för att ha folk att sova över.
Och jag saknar mina vänner, som bor på annan ort.
Stallet hästen får bo i har fullservice. Så jag kan åka på jobb/till nära och köra/på semester utan att behöva rodda en massa. Hästen sköts helt. Och jag kan också iom det lägga mer tid på jobbet varje dag.
Och iom att ägaren till stallet är en mkt duktig och satsande ryttare som vi känner till sen förr så vet jag att hästarna sköts toppen där. Plus att jag själv kan få inspiration av att vara i den miljön.
Det kommer också bli möjligt att ha vårt lager hemma i en byggnad på gården. Och karln kan ha humanpraktik i ett annat hus på gården. Vi kommer bo för oss själva i slutet av en egen grusväg. Så Vovvi kan ranta runt själv även om jag så klart får vakta henne för rovdjur.
So happy! I helgen ska vi få se hur det blev efter renovering av huset. Spännande och se vilka färger etc de valt!

:meh: jag har gett upp tror jag och är tacksam för det vackra vädret som gör att vi har uppkoppling. Skulle inte förvåna mig om det börjar strula på torsdag när jag måste vara uppkopplad.:nailbiting:
Så jag slipper sitta i en kall bunker? :banana:
Allvarligt talat erat när är ju så hysteriskt galet och sjukt skött så jag blir ledsen och bedrövad för allt dumt (läs: idioti) ni får utstå och lägga tid på. Såå nu kör vi all värme till er alltså så rullar nätet?!

Alltså- kan ni fatta hur fantastiskt det är att ha fått tillbaka sitt internet!

Grannen pajade kabeln när han plöjde en åker.
Alltså hur klantig får man vara när man lägger ner fiber? Borde vara logiskt att lägga det djupare än en plogtilta?

Han körde av den i fredags kväll. Sedan var deet helg... Och igår saknades det skarvhylsor (låter som en undanflykt) Jag tittade till kabeln på eftermiddagen och då låg alltihop vid sidan av vägen men enligt vår ordförande i fiberföreningen skulle de fixa det ikväll.
Och det blev så!

Vet inte om jag ska vara urförbannad för att det tagit fyra dagar att få ihop ett enkelt kabelbrott eller skitlycklig för att jag har kontakt med världen igen.......

Exakt, tom lallarna som var här och grävde upp min åker hade ju vett att lägga fibern under plogdjup (och de som var här var ju helt imbecilla).

Så jag slipper sitta i en kall bunker? :banana:
Allvarligt talat erat när är ju så hysteriskt galet och sjukt skött så jag blir ledsen och bedrövad för allt dumt (läs: idioti) ni får utstå och lägga tid på. Såå nu kör vi all värme till er alltså så rullar nätet?!
Om du inte är den ansvarige på Telia så slipper du bunker! ;)
Det börjar bli så sjukt att man undrar om man inbillar sig. 20 dec och de har fortfarande inte lyckats laga helt. Sen den fantastiska grejen att de bara kan ta emot en fel anmälan åt gången och bara åtgärda en grej.O_o helt sinnessjukt! Man undrar om de försöker vänta ut att man ska ge upp och gå över helt till mobilt så de slipper att laga.:cautious: Var du tvungen att påminna mig om eländet?:arghh: ;)

Jag och grannen skippade ridturen i värmen och longerade istället. Annie var så lycklig över att äntligen få göra något igen :)

Jag har länge undrat hur hon skulle ta att jag hoppar upp utan sadel och idag fick jag feeling. Upp barbacka med grimma och grimskaft och utan hjälm. Gick alldeles bra :D :love:

Tjohoo jag vann auktionen på art deco-vasen! :banana:
Och den blev mkt billigare än väntat @Hyacinth :D

274355085_2a9b5804-1b0a-4ea5-a14d-91518221e952.jpg

Kommer förhoppningsvis passa till mattan jag budade hem tidigare:

271453190_eb358c5f-5823-4d41-b987-47010b18ef27.jpg

Och övriga galna detaljer typ:

270686204_2e556396-be46-49be-86f5-5d8509bc6424.jpg

Och franslampor :angel:

Ja. Räcket är längre ner.

40628037190_d82ab9ea5d_n.jpg

40628037360_632364dc14_n.jpg
Ett intressant mått är ju avståndet mellan räcket och överliggaren. Man kan ju sätta nätet nerifrån och upp och då spelar bredden på nätet inte så stor roll, men stor bredd är nog att föredra. Då blir det färre skarvar att naja ihop. Eller så lägger du nätet från sida till sida. Bredden ska då vara samma som avståndet mellan räcket och överliggaren. Är avståndet stort kanske du får ta två rullar med mindre bredd. Sen får du väl fuska ihop något där nätet måste upp högre. Näten går ju att vika och trixa med. Du kanske har någon händig kompis som kan hjälpa dig?

Jag har fortsatt slita och släpa genom att ha gjort mat och därefter fixade vi matsäck till morgondagens skolutflykt. (Pannkakor, kall choklad i nya födelsedagstermosen och vindruvor.)
Nu ska vi kolla på Farmen VIP och därefter ska barnet sova och jag ska duscha.

För några dagar sen fick jag reda på att jag och särbon får bli sambos i ett stort hus. Igår kväll fick jag reda på att kusen får bo i ett stall på gångavstånd. Så idag har jag sagt upp boende och stallplats.
Och jag är såååå himla glad!
Jättehärligt att få bo ihop och ändå ha plats att få sitt eget space. Det har iaf jag stort behov av hur mycket man än älskar någon. Vi har väntat på att hitta ngt som känns rätt för oss båda.
Husets storlek gör ju att jag får plats att dra dit mina vänner/familj. Här är för litet för att ha folk att sova över.
Och jag saknar mina vänner, som bor på annan ort.
Stallet hästen får bo i har fullservice. Så jag kan åka på jobb/till nära och köra/på semester utan att behöva rodda en massa. Hästen sköts helt. Och jag kan också iom det lägga mer tid på jobbet varje dag.
Och iom att ägaren till stallet är en mkt duktig och satsande ryttare som vi känner till sen förr så vet jag att hästarna sköts toppen där. Plus att jag själv kan få inspiration av att vara i den miljön.
Det kommer också bli möjligt att ha vårt lager hemma i en byggnad på gården. Och karln kan ha humanpraktik i ett annat hus på gården. Vi kommer bo för oss själva i slutet av en egen grusväg. Så Vovvi kan ranta runt själv även om jag så klart får vakta henne för rovdjur.
So happy! I helgen ska vi få se hur det blev efter renovering av huset. Spännande och se vilka färger etc de valt!
Alltså jag måste fråga,vad är Vovvi? Jag ser en lite pomme framför mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII