Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna gjorde att dagen gick från :cautious::meh::arghh::banghead::devil::wtf::cautious::cautious: till:heart:banana: :love::up::love::love::love::love::rofl:
Slyngelhästen skrittade ut på tur på långa tyglar, inget trams och ingen stress över att gå nya vägar. Han har inte alls gillat uteritter ensam innan.
Och Bääääbishästen kom fram och krävde gos vid insläpp. Den söta sammetslena mulen :heart Dog nog sötdöden flera gånger om

Nu har jag testat min nya bank men jag har den gamla kvar tills vi ser det fungerar men är lite besviken på lånet så jag hoppas hon fixar till det då vi var överens om en sak så blev det ett missförstånd

Visa bifogad fil 15545
Bytt lampskärmar på mina lampor
DSC_0178.webp

Givetvis ska allt gå åt helvete när det äntligen börjar kännas som att man är på rätt väg :meh: Nu fattas bara att jag inte blir antagen till höstens studier och därmed inte kan ansöka om aktivitetsersättning.

För några dagar sen fick jag reda på att jag och särbon får bli sambos i ett stort hus. Igår kväll fick jag reda på att kusen får bo i ett stall på gångavstånd. Så idag har jag sagt upp boende och stallplats.
Och jag är såååå himla glad!
Jättehärligt att få bo ihop och ändå ha plats att få sitt eget space. Det har iaf jag stort behov av hur mycket man än älskar någon. Vi har väntat på att hitta ngt som känns rätt för oss båda.
Husets storlek gör ju att jag får plats att dra dit mina vänner/familj. Här är för litet för att ha folk att sova över.
Och jag saknar mina vänner, som bor på annan ort.
Stallet hästen får bo i har fullservice. Så jag kan åka på jobb/till nära och köra/på semester utan att behöva rodda en massa. Hästen sköts helt. Och jag kan också iom det lägga mer tid på jobbet varje dag.
Och iom att ägaren till stallet är en mkt duktig och satsande ryttare som vi känner till sen förr så vet jag att hästarna sköts toppen där. Plus att jag själv kan få inspiration av att vara i den miljön.
Det kommer också bli möjligt att ha vårt lager hemma i en byggnad på gården. Och karln kan ha humanpraktik i ett annat hus på gården. Vi kommer bo för oss själva i slutet av en egen grusväg. Så Vovvi kan ranta runt själv även om jag så klart får vakta henne för rovdjur.
So happy! I helgen ska vi få se hur det blev efter renovering av huset. Spännande och se vilka färger etc de valt!
Det låter alldeles strålande för er alla! Va härligt! Grattis :bump:

Läggdax -Funderar på om jag ska gå på gymmet i morgon eller om jag ska skita i det men det kanske funkar att träna trots korven mellan benen och då menar jag inte ..Får önska alla god natt förutom @dobbis då hon inte somnar förrän på morgonkvisten Får önska henne sov gott istället :D

Men du hallå! Stopp och belägg @skerper, nu läser du och lyder, noggrant!

Låt läkaren kolla före du ens funderar på att träna, jag skojar inte nu. När du faktiskt blev tillsagt att söka akut (vilket vården inte uppmanar till i onödan av flera orsaker) så kan du vara så vänlig och vara rädd om dig!!
*drämmer knytnäven i bordet så kaffemuggen hoppar* :rage:

Förstår inte riktigt problemet med nätet @MJLee
Det är bara att sätta upp i ramen. Ta hjälp av tex spännen av plast eller ståltråd. Sen sätter du en ribba eller smalare slana över mitten så får du nät även uppifrån.

Problemet är att dörren är högre än överslaget eller vad det heter. Annars skulle det vara hur enkelt som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 162
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar