Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannens valpar lever rövare i 10 min såhär på mornarna. Men sakteligen börjar han bli av med dom, en åkte i söndags, en annan idag tror jag...
Baaara 5 kvar att sälja. Han försöker fortf få mig och sambo att ta en men nej. Det blir ingen hund, inget merjobb och inga nya utgifter i form av hundsaker, hundmat, försäkring mm...

Men så svårt att säga nej.... denna tik har jag döpt dessutom. Toni Montana aka "Monti"

20180529_071420.webp

Sängdags.
Blir nog inte så mycket sömn i natt. Labben bröt sig förbi provisoriska grinden när han var ensam hemma tidigare idag och slukade då 1 kg winegums. Hans mage tycks expandera fortfarande så är lite orolig för magomvridning :down:.

Sängdags.
Blir nog inte så mycket sömn i natt. Labben bröt sig förbi provisoriska grinden när han var ensam hemma tidigare idag och slukade då 1 kg winegums. Hans mage tycks expandera fortfarande så är lite orolig för magomvridning :down:.

Hoppas att det bara är gaser. Magomvridning är väl mycket ovanligt på labbar?

@hemlig dessa labbar och allt som går att tugga på mer eller mindre bra är inte så noga. Hoppas han har stålmage och det bara passerar med lite luftombyte uppe och nere. :heart
Jag har levt med 3 stycken och jo ett och annat halkade ner i buken som man inte ens kunde tänka att det skulle vara intressant, eländiga mattunnor. :nailbiting:

Du, jag och min mormor. Vi skulle till Saltsjöbaden och hamnade på E4 till Uppsala. Själv har jag sett många intressanta ställen som det kanske inte var meningen att jag skulle se från början.

Du kan även inkludera mig. Jag är visserligen bra på kartläsning, men jag har noll lokalsinne och ingen känsla alls för väderstreck och riktningar. Jag är helt bortkollrad utan karta (och helst kompass).

Äter soppa. Mycket gott!
Stekta korvar i små bitar som är i soppan sen potatis, palsternacka, morötter, purjolök, salladslök, vitlök, 1 och 1/5 köttbuljong, lite salt och malda svartpeppar, pyttelite chili och en klick soya och ca en matsked tomatpuré.
Sen lite matlagningsgrädde för att binda ihop smakerna och göra det lite mildare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 367
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 235
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?