Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge är det normalt att ha ont efter en operation? Alltså ont i själva operationssåret, där dom gick in...

Min sambo blev opererad i ländryggen 17 maj. De var tre saker de gjorde, jag vet inte vad det heter på läkarspråk men en disk som var utskjuten, "sköt de tillbaka in". De filade lite på någon ryggkota för att lossa eller göra plats åt nerver samt en annan "disk" (platta? För många olika delar att hålla reda på) som var klämd, rättade dom till...

Operationssåret som ser ok läkt ut är inte större än 3-3.5cm.

Han har smärtstillande som hjälpt/hjälper men igår provade han att inte ta några alls för att liksom se hur det gick. Det gick inte alls. Han hade så ont i såret att han nästan grina.

Det är inte samma slags smärta han levt med innan operationen. Denna smärta är koncentrerad till var de gick in och opererade.

Det är den 29e idag. Alltså nästan 2 veckor sen op.
(Han va hos läkare i fredags som såg över såret och sa att det såg ok ut)

Happ. Ska ha med en kille och visa vart jag städar. Självklart blev det missförstånd och han väntar i städrummet på insidan, jag är på utsidan där jag alltid börjar :meh: så den stressigaste dagen, kan jag inte köra igång i tid...

Sitter i Värnamo och tittar deprimerat på smhi.
28 vidriga grader imorgon och ingen lättnad i sikte. Jag lider med djur och natur nu.

Kollade just prognoserna här hemma. YR hade lite regn till helgen men jag är tveksam för för en gångs skull var SMHI och Klart överens, inget regn de närmaste 10 dagarna... Jag kommer inte ihåg när vi hade regn senast men det är iaf minst två veckor sedan och kanske tre... :crazy:

Kollade just prognoserna här hemma. YR hade lite regn till helgen men jag är tveksam för för en gångs skull var SMHI och Klart överens, inget regn de närmaste 10 dagarna... Jag kommer inte ihåg när vi hade regn senast men det är iaf minst två veckor sedan och kanske tre... :crazy:

Jag önskar bara att det vore lite balans i vädret. Både regn och sol behövs men det verkar stört omöjligt att få båda delar. Föredrar dock regn framför det här.

Håller tummarna för att det vänder snart!

Danskarna ser ut att hålla på ovädret med åska och regn. Dela med er! :arghh:
Det kom ett par skurar igår i Hbg men inget hemmavid, betet börjar se lite visset ut.

Har ar det over en manad sedan det regnade nagot alls. Det ar ALDELES for tidigt for torkan att ha borjat redan, vanligtvis slutar det regna i slutet pa Juni, borjan pa Juli ... Da vi ar en stat som lever pa aggri och ar vana vid cirka 3 manaders torka varje sommar sa har farmarna har bevattnings system sa vi lar klara oss hyfsat anda ... utom villa tradgardar. suck. Vi lar lagga in en battre bevattning den har sommaren.:angel:

Blev mermaid-naglar i går #ingenkommerihågenfegis :rofl:
77B87930-2989-4855-A763-4795FB37B3E1.webp

Inatt har det rent ut sagt varit en förjävlig natt. Somnade helt okej igår men vaknade runt 03 av en liten molande värk i ryggen (mer ansträngd känsla). Bytte ställning men funkade inte. Gick och lade mig i soffan och värken avtog men lyckades inte somna.. Somnade om runt 7.15 i sängen igen. 8.30 ringde väckarklockan och jag ville mest gråta av trötthet. Fy fasen så seg jag var. Ville resa vit flagg men hade läkartid på psyk vid 10.15.

Skulle precis ta en bok ur bokhyllan här hemma då jag ville ha något att läsa i väntrummet så får jag ett samtal från dem. Då har min läkare ramlat i trappan och skadad foten och vi fick därför avboka tiden.

Olyckor sker så är inte sur på det men önskar det kunde skett en dag när jag sov bra och vaknade upp skapligt pigg. Nu önskar jag mest jag kunde sovit vidare så jag kan förbli någorlunda pigg människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 364
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 231
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar