Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla bara klagar på värmen och jag går runt och njuter!:love: Så skönt och jag fryser inte alls!:bow: Precis lagom ute med runt 30 grader :banana::D
Nu vattnar jag gräsmattan, vännen har åkt hem. Livet är på rätt köl igen och jag ska strax åka och pussa på mina fina hästar :love:
Inte alla, inte jag! Idag har det dock varit svalt ute så tröja på här.

Nu ska jag duscha och sedan hoppas jag att jag får sova hela natten utan att vakna 2.34 och grubbla över bemanningen dagen efter.

Inte konstigt att man är urlakad när man till och med tänker på jobbet på nätterna.

Regn!! Fått flera droppar regn!!
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
Det skulle verkligen behövas här också. Gräsmattan ser fortfarande ganska nyklippt ut trots att det är nästan en vecka sedan jag klippte den. Gul har den också börjat bli på sina ställen. Och stora vattentunnan är det inte många liter i. Tur att det fortfarande finns vatten i brunnen som jag kan vattna med.

Kan det vara det som är fel trots att den ska "vara nyservad" enligt säljaren? Funderar om den är svår att starta när den blivit varm... När den fått vila en stund och jag var ut andra vändan startade den relativt snabbt.
Kan bli så när det är för varmt och blir ånglås i förgasaren .Min jävlas med att membranet i förgasaren blir hårt och måste bytas vart tredje vart fjärde år .Då blir den orkeslös och drar bränsle som en kalv dricker vatten och är svår att starta .Kan även bli så när kondensatorn är dålig att den inte vill när den är varm men som sagt allt med startsnöre

Då var veden sågad och den som inte behöver klyvas ligger i vedboden :banana::banana:
Var och tittade på mer huggning hos grannen och det trista är att jag kommer inte dit med traktorn utan måste dra stockarna för hand men det är bara 50 meter till vedbacken men dom är redan fällda då dom orsakade att hela byn blev strömlös i vintras då dom la sig över högspänningen .Det är bara två träd så dom ska jag nog baxa hem med lite våld och vaselin går det mesta Så är det en stor björk som åxo blåst omkull nere på en av ängarna jag använder .Skottade den nerför slänten då jag körde ut gödning så nu får jag fiska upp den igen oxo så har jag ett på min mark som grannen var rädd att var rutten men den kommer jag att fälla så den hamnar exakt vid vedsågen .Det är en stor rackare .Så det gäller att få fällskäret rätt annars blir vi utan gatubelysning eller jag får skaffa en ny vedkap.Har inte just ont i magen så jag håller nog på att bli bra nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 305
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar