Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MJLee Bra att du använde väskan och det var inte så många som frågade om du var utomjording gissar jag på :bow:

Byxorna, det finns ju sånt där fållband man stryker så det klistrar sig istället för att sy kom jag på nu.
Finns på fler butiker men mest för att min taskiga förklaring inte går att begripa så länkar jag denna:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50078746/

Tillägg: kanske inte det hållbaraste iofs. på saker man tvättar lite nu och då men iaf. ingen nål och tråd inblandad.

Har sett det där med strykband men då ska man kunna sätta fast det och stryka rakt, vilket jag inte är kapabel till. Ärligt jag tror inte någon inser hur usel jag är på allt som har med sömnad eller vad som är rakt eller inte. De ska vara ganska långa och om jag har riktigt högklackade på mig kanske det går :idea: Iofs är jag också det klumpigaste som går i ett par skor och jag har inte haft höga klackar på ett bra tag. Förra gången det var klackar slog jag huvudet i ett marmorbord och det slutade med stygn på akuten och glaskroppsavlossning.

106948810CREME_3.jpg

Har sett det där med strykband men då ska man kunna sätta fast det och stryka rakt, vilket jag inte är kapabel till. Ärligt jag tror inte någon inser hur usel jag är på allt som har med sömnad eller vad som är rakt eller inte. De ska vara ganska långa och om jag har riktigt högklackade på mig kanske det går :idea: Iofs är jag också det klumpigaste som går i ett par skor och jag har inte haft höga klackar på ett bra tag. Förra gången det var klackar slog jag huvudet i ett marmorbord och det slutade med stygn på akuten och glaskroppsavlossning.

106948810CREME_3.jpg
Så länge det inte diffar flera cm är det ingen som ser hurvida det är rakt på mm eller inte. Du får mäta innan och sätta typ säkerhetsnålar, sen lägger du bandet och stryker. Nu har jag iof vanan inne, men jag kör enbart ögonmått när jag fålla det jag syr.

Efter många om och men fick jag igång skiten. Lyckades klippa nästan allt sen la den av, igen :rage: fyllde på bensin för säkerhets skull men nu vill den fan inte starta igen. Hur fan kan den vara nyservad när den inte ens funkar!? Nu är jag sjöblöt av svett, är förbannad (så pass att jag har gråtit en sväng :meh:) och har väldigt ont i handen som jag försökt dra igång skiten med.

Efter många om och men fick jag igång skiten. Lyckades klippa nästan allt sen la den av, igen :rage: fyllde på bensin för säkerhets skull men nu vill den fan inte starta igen. Hur fan kan den vara nyservad när den inte ens funkar!? Nu är jag sjöblöt av svett, är förbannad (så pass att jag har gråtit en sväng :meh:) och har väldigt ont i handen som jag försökt dra igång skiten med.

Har du kollat om den satt igen under med för mycket gräs?

Köp startgas och testa att dra igång den igen.

Så länge det inte diggar flera cm är det ingen som ser hurvida det är rakt på mm eller inte. Du får mäta innan och sätta typ säkerhetsnålar, sen lägger du bandet och stryker. Nu har jag iof vanan inne, men jag kör enbart ögonmått när jag fålla det jag syr.

Umm, du är fantastiskt duktig på att sy och har säkert ett bra öga, jag kan inte sy en söm rakt - alltså jag höll på att sy och riva upp, sy om på ett jäkla nattlinne i två år i syslöjden. När det väl var färdigt var det inte bara snett och vint men för litet eftersom det var två år sedan jag började :meh: Man förändras i kroppen mellan sjuan och nian. Läraren gav upp och jag satt där och sydde zick zack. Jag är verkligen Karlssons Klister, det håller när allting brister typen. Jag har alltid önskat att jag kunde sy, eller stryka rakt. All textil jag äger är strykfritt och är det inte det så blir det, det.

När jag manglade fastnade lakanet i mangeln eftersom jag la det snett eller något och jag klippte i panik sönder det (ett av mina fina lakan dessutom) men det satt fast och jag fick till slut ringa fastighetsskötaren som kom och plockade isär mangeln.

Fråga mig om att skära bröd...

Sitter och funderar på vad jag ska ha på mig när det är after work nästa vecka. Växlar mellan att tänka "Äh, ha på dig något vanligt bara" och "Nu när du har chansen, ta något som åtminstone är lite roligare än de vanliga tråk-kläderna!" :cautious:

Jag dog nästan äckeldöden här idag..... :wtf: Tog in skottkärran för att mocka. Den hade legat ner, med ena sidan i marken. Tror att det är viktigt för det som hände sedan. Mockade en vända, och sedan tillbaks in med skottkärran igen. Då ser jag hur det börjar ringla framme i skottkärran - under kanten.... :nailbiting::crazy: Jag hann se såpass att jag var nästan säker på att det var en kopparorm/ödla ("worm snake", kallar min amerikanske man dem - "fake snake", säger jag) innan jag släppte skottkärran och gick och hämtade min man som fick skotta upp "ormen" från hästens box och bära iväg med den. Om man har ormfobi så är man tyvärr inte modig nog att själv ta hand om eländet, trots att man vet att "ormen" är helt komplett ofarlig. Äcklig ändå..... :yuck::crazy:

Skönt med regn idag. Men oskönt att bli genomblöt tre ggr på en dag ( hoj på vägen hem, i stallet och på kvällspromenaden) Men det gjorde nog gått för naturen!

Jag dog nästan äckeldöden här idag..... :wtf: Tog in skottkärran för att mocka. Den hade legat ner, med ena sidan i marken. Tror att det är viktigt för det som hände sedan. Mockade en vända, och sedan tillbaks in med skottkärran igen. Då ser jag hur det börjar ringla framme i skottkärran - under kanten.... :nailbiting::crazy: Jag hann se såpass att jag var nästan säker på att det var en kopparorm/ödla ("worm snake", kallar min amerikanske man dem - "fake snake", säger jag) innan jag släppte skottkärran och gick och hämtade min man som fick skotta upp "ormen" från hästens box och bära iväg med den. Om man har ormfobi så är man tyvärr inte modig nog att själv ta hand om eländet, trots att man vet att "ormen" är helt komplett ofarlig. Äcklig ändå..... :yuck::crazy:

Förstår dig till fullo, ormar är jag skiträdd för. Inte alls logiskt när jag håller på med 500 kilos hästar dagligen. Men ofarliga ormar springer jag långt ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 503
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar