Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Umm, du är fantastiskt duktig på att sy och har säkert ett bra öga, jag kan inte sy en söm rakt - alltså jag höll på att sy och riva upp, sy om på ett jäkla nattlinne i två år i syslöjden. När det väl var färdigt var det inte bara snett och vint men för litet eftersom det var två år sedan jag började :meh: Man förändras i kroppen mellan sjuan och nian. Läraren gav upp och jag satt där och sydde zick zack. Jag är verkligen Karlssons Klister, det håller när allting brister typen. Jag har alltid önskat att jag kunde sy, eller stryka rakt. All textil jag äger är strykfritt och är det inte det så blir det, det.

När jag manglade fastnade lakanet i mangeln eftersom jag la det snett eller något och jag klippte i panik sönder det (ett av mina fina lakan dessutom) men det satt fast och jag fick till slut ringa fastighetsskötaren som kom och plockade isär mangeln.

Fråga mig om att skära bröd...

Jag lämnar in. Vi har en sömmerska i huset bredvid, hon lappar, lagar och lägger upp och fixar allt. Klart värt nån hundring för att kunna använda kläderna.

Jag lämnar in. Vi har en sömmerska i huset bredvid, hon lappar, lagar och lägger upp och fixar allt. Klart värt nån hundring för att kunna använda kläderna.

Det gör jag också men man kan inte leja ut mangling och strykning om man inte har lite mer ekonomiska resurser än jag. :meh: Brödskivande tror jag inte man kan göra alls om det inte finns anställd personal. Från frukost till middag. Möjligen vore det bättre att flytta in på ett bättre hotell. :idea:

Det gör jag också men man kan inte leja ut mangling och strykning om man inte har lite mer ekonomiska resurser än jag. :meh: Brödskivande tror jag inte man kan göra alls om det inte finns anställd personal. Från frukost till middag. Möjligen vore det bättre att flytta in på ett bättre hotell. :idea:
Finns färdigskivat bröd att köpa,bästa uppfinningen ever.
Dobbis med fd sneda limpor

Det ligger INTE mellan Bollnäs och Göteborg... :cautious:

Det ligger väl nånstans mitt i?

/Hälsningar personen som påstod att det tar tre timmar från Stockholm till Öresund och att man kan åka bil till Helsingfors. (Blandar alltid ihop Helsingör, Helsingborg och Helsingfors och Öregrund och Östersund och något annat som börjar på Ö ). Däremot kunde jag en gång i tiden alla länder och huvudstäder i Afrika.

Det ligger väl nånstans mitt i?

/Hälsningar personen som påstod att det tar tre timmar från Stockholm till Öresund och att man kan åka bil till Helsingfors. (Blandar alltid ihop Helsingör, Helsingborg och Helsingfors och Öregrund och Östersund och något annat som börjar på Ö ). Däremot kunde jag en gång i tiden alla länder och huvudstäder i Afrika.
Vi är perfekt dreamteam, jag kan gå runt ett runt hus och komma vilse vid ett hörn :angel:

Den här kvällen suger. Nu har jag fått in 1400 kr på mitt konto, det enda som står är "insättning dd d". Blir nojig att det är nått tok, då jag betalade exakt den summan till fk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 501
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar