Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte det började bli dags att äta lite, knepigt eftersom att jag inte brukar göra det förens på kvällen men får väl peta i mig något litet då.
:meh:

Ja dränkning och kvävning när han ska leka knähund. :rofl:
Söta små liv. Jag träffade en vid jul hos kompisarna och sonen drygt 4 år försökte förklara att "stor hund snäll, du liten, inte farlig hund" kompisarna höll på att skratta så dom ramlade ihop av hans omtanke.
Själv kämpade jag desperat för att vara trevlig mot ungen och tacka för infon och förklara att jag är inte hundrädd och haft en likadan lurvtott.
Ungen tyckte det var väldigt konstigt att det finns fler för alla kompisars hundar är så små, bästa polaren till ungen har newfoundland som ändå är lite mera hund än små. :rofl::love:

Söta små liv. Jag träffade en vid jul hos kompisarna och sonen drygt 4 år försökte förklara att "stor hund snäll, du liten, inte farlig hund" kompisarna höll på att skratta så dom ramlade ihop av hans omtanke.
Själv kämpade jag desperat för att vara trevlig mot ungen och tacka för infon och förklara att jag är inte hundrädd och haft en likadan lurvtott.
Ungen tyckte det var väldigt konstigt att det finns fler för alla kompisars hundar är så små, bästa polaren till ungen har newfoundland som ändå är lite mera hund än små. :rofl::love:
Slåss om bästa tv-platsen med en Newfounland är inte det enklaste, speciellt inte när dom bestämt sig för att till varje pris släpa bort den som snott platsen. :o Rottisar gör likadant kan jag meddela,,,,, :p

Apropå bli bortsläpad så när jag retade Madam genom att sno hennes rullningsplats i snön så försökte hon först hota, sen krafsa bort mig och det slutade med att hon tog tag i kragen på overallen och SLÄPADE bort mig. :rofl:
Fan vad vi retade varann ibland. :laugh:

Va, äter du inget förutom på kvällarna? :nailbiting:
Nej till 99% så går dagarna på cigg, te och kaffe men ibland så får jag i mig lite.
Matlusten är sådär när jag är ensam, värre om jag har sällskap då kan jag äta så jag skulle kunna gå i dvala ett bra tag och klara mig på instoppat lager utan problem.
Förut åt jag inte ens varje dag utan ibland 2 gånger/veckan och då kunde det vara en macka bara så lite mer får jag ju i mig nu.

Tillägg: har sedan några år tillbaka börjat ha mjölk i kaffet för att få i mig lite extra energi, min läkare var inte så nöjd så vi klurade fram den lösningen.

1318ED71-2D40-4A17-802C-74D60F62F04D.webp Dagens fika :)

Att det även står en semla och väntar när jag kommer hem känns extra bra :D

Nej till 99% så går dagarna på cigg, te och kaffe men ibland så får jag i mig lite.
Matlusten är sådär när jag är ensam, värre om jag har sällskap då kan jag äta så jag skulle kunna gå i dvala ett bra tag och klara mig på instoppat lager utan problem.
Förut åt jag inte ens varje dag utan ibland 2 gånger/veckan och då kunde det vara en macka bara så lite mer får jag ju i mig nu.

Tillägg: har sedan några år tillbaka börjat ha mjölk i kaffet för att få i mig lite extra energi, min läkare var inte så nöjd så vi klurade fram den lösningen.

Oj, låter väldigt jobbigt! :heart Tycker iaf jag, som blir ett monster med för lågt blodsocker.

Nä, om man skulle ta sig i kragen och dammsuga och skura golven. Frågan är vad man ska göra först? Ena katten har lämnat en rad leriga tasspår efter sig här hemma. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 510
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar