Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är fett nöjd!

27575963_1822442251163119_730096959456542720_n.jpg

Har sprungit runt och hämtat paket på 4 (!!) olika utlämningsställen runt stan. Nu hemma och ska äta lunch, sen iväg på ärenden igen. Bara ett par dagar nu tills Kuba!!! :banana:

Ny tandhygienist men riktigt mänsklig, hon lyssnade på min rädsla och kolla hela tiden att jag kände mig okej. Jag ska tillbaka på fredag för att ta bort lite missfärgningar men jag hade nästan ingen tandsten. :up: Överlag kändes det rätt okej även om jag hade lite svårt att andas ibland, men det märkte hon och lät mig komma ner i varv igen. Jag blir samtidigt så trött på mig själv, det är liksom inget att stressa upp sig för men lik förbaskat så känner jag mig grinfärdig. :cautious:

Jag har 40kg överladdad lurv (i vissa situationer) så jag vet vad det innebär.

Men alltså, han hälsar glatt, hoppar på dig, "biter" i kläder mm, försöker slicka dig i ansiktet, allt på en gång ungefär?
Ja han blir alldeles till sig när jag kommer, en "blodtörstig" Berner Sennen av rejält format som utsett mig som buskompis/tuggleksak :eek: och deras förra som var en bastant långhårig schäfer gjorde precis likadant. :o

(Men han är alldeles-alldeles underbar.) :love: :heart

Schäfern kunde dessutom somna med mitt ben i munnen så jag inte skulle smita. :D

Ny tandhygienist men riktigt mänsklig, hon lyssnade på min rädsla och kolla hela tiden att jag kände mig okej. Jag ska tillbaka på fredag för att ta bort lite missfärgningar men jag hade nästan ingen tandsten. :up: Överlag kändes det rätt okej även om jag hade lite svårt att andas ibland, men det märkte hon och lät mig komma ner i varv igen. Jag blir samtidigt så trött på mig själv, det är liksom inget att stressa upp sig för men lik förbaskat så känner jag mig grinfärdig. :cautious:
Det spelar ingen roll hur klok och begåvad man är.
Är man räxdd så är man.

Älskar min mottagning. De vet att jag är rädd och behandlar mig som en vuxen - men rädd - människa.

Gnh, det spricker upp och solen tittar fram. Ska till stallet, men funderar på om jag borde vänta till senare i eftermiddag. Det här kalla ljuset, som kan reflektera i snön dödar mina ögon. Gillar verkligen inte att ha solglasögon i stallet.

Ja han blir alldeles till sig när jag kommer, en "blodtörstig" Berner Sennen av rejält format som utsett mig som buskompis/tuggleksak :eek: och deras förra som var en bastant långhårig schäfer gjorde precis likadant. :o

(Men han är alldeles-alldeles underbar.) :love: :heart

Schäfern kunde dessutom somna med mitt ben i munnen så jag inte skulle smita. :D

Haha, ja. men om du inte gillar det så säg åt ägaren. Min "lille" kan lätt bete sig ungefär som du beskriver om jag bara låter honom hälsa FRITT.

Annars har jag ett tips, om han gillar att kampa med leksaker så ta med dig en sån och stick åt honom direkt och lek lite. Då brukar det värsta ge sig sen och förhoppningsvis tar han ut mer av "hetsen" på leksaken istället för dina kläder.

Funkar inte det, så ta med nått gott lever-godis eller nått. Håll det i knytnäven nere vid midjan och ge honom av det när han inte försöker tugga sig in i handen på dig, och inte hoppar och har sig. Kanske kan han sätta sig och titta på dig, isf ge honom godiset då :)

Haha, ja. men om du inte gillar det så säg åt ägaren. Min "lille" kan lätt bete sig ungefär som du beskriver om jag bara låter honom hälsa FRITT.

Annars har jag ett tips, om han gillar att kampa med leksaker så ta med dig en sån och stick åt honom direkt och lek lite. Då brukar det värsta ge sig sen och förhoppningsvis tar han ut mer av "hetsen" på leksaken istället för dina kläder.

Funkar inte det, så ta med nått gott lever-godis eller nått. Håll det i knytnäven nere vid midjan och ge honom av det när han inte försöker tugga sig in i handen på dig, och inte hoppar och har sig. Kanske kan han sätta sig och titta på dig, isf ge honom godiset då :)
Inget av det där skulle funka på honom mer än kampleksak efter ett tag och då drar han ner mig på golvet, :o sätter jag mig på en stol hoppar han upp i knät (vadå, är inte en Berner Sennen en knähund) :o och försöker pussa ihjäl mig. :love: Jag är djurmagnet så jag är van, och jag älskar dom "kräken" högt och rent :heart och det är ömsesidigt, ja jag älskar inte bara hundar utan alla djur och har noll respekt för dom och det är ömsesidigt. Fast ha "brottningsmatch" och leka med avelstjuren på förra stället skulle man inte, inte ens gå in i hagen tyckte bonden, tjuren och jag hade en helt annan åsikt och hade skitkul, helmysig individ som älskade bus, kli och gos. :love:

Inget av det där skulle funka på honom mer än kampleksak efter ett tag och då drar han ner mig på golvet, :o sätter jag mig på en stol hoppar han upp i knät (vadå, är inte en Berner Sennen en knähund) :o och försöker pussa ihjäl mig. :love: Jag är djurmagnet så jag är van, och jag älskar dom "kräken" högt och rent :heart och det är ömsesidigt, ja jag älskar inte bara hundar utan alla djur och har noll respekt för dom och det är ömsesidigt. Fast ha "brottningsmatch" och leka med avelstjuren på förra stället skulle man inte, inte ens gå in i hagen tyckte bonden, tjuren och jag hade en helt annan åsikt och hade skitkul, helmysig individ som älskade bus, kli och gos. :love:

Han verkar go :P Du kan ju ha en kampleksak som är rätt lång,och håller du på att ramla går det ju att släppa den också...om du kan tänka dig att förlora matchen;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar