Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man ha två magsjukor samtidigt tro?

Återhämtar mig efter måndagens magsjuka och fick igår ta hand om min lilla systerdotter som blivit febrig på förskolan. Eftersom det var hon som smittade mig med magsjukan tänkte vi att det inte var någon fara, hon skulle inte kunna åka på min magsjuka. Det visade sig att hon hade fått magsjuka igen :yuck:

Kommer jag åka på en ny innan jag ens har hämtat mig från i måndagens? :nailbiting:

Mår såklart illa idag men tror att det är för att jag inte har ätit ordentligt sen i söndags och alltså är hungrig men inte vill äta. Eller så är det ny magsjuka :eek:

Kan man ha två magsjukor samtidigt tro?

Återhämtar mig efter måndagens magsjuka och fick igår ta hand om min lilla systerdotter som blivit febrig på förskolan. Eftersom det var hon som smittade mig med magsjukan tänkte vi att det inte var någon fara, hon skulle inte kunna åka på min magsjuka. Det visade sig att hon hade fått magsjuka igen :yuck:

Kommer jag åka på en ny innan jag ens har hämtat mig från i måndagens? :nailbiting:

Mår såklart illa idag men tror att det är för att jag inte har ätit ordentligt sen i söndags och alltså är hungrig men inte vill äta. Eller så är det ny magsjuka :eek:

Ja det är så det går runt på avdelningarna tyvärr, man återsmittas. 36 timmar efter sista gången man kräkt eller var dålig i magen anses man smittfri.

Tänkte faktiskt på dig, i sommar ska jag väl kunna åka och hälsa på folk lite mer utan att vara låst på hemmafronten, det enda som låser i sommar är förhoppningsvis en valp men den borde maken och barnen lyckas få att överleva ett dygn utan mig. :D

Exakt vad jag tänkte säga :D du får jättegärna hojta när du vet datum!

Jag hojtar, det finns ju mer än ett event på sagda plats... ;) :D

Ja det är så det går runt på avdelningarna tyvärr, man återsmittas. 36 timmar efter sista gången man kräkt eller var dålig i magen anses man smittfri.

Kan man alltså bli smittad igen med samma magsjuka? Eller skapas det nya som sprids mellan de som redan har haft den första?

Kan man alltså bli smittad igen med samma magsjuka? Eller skapas det nya som sprids mellan de som redan har haft den första?
Man kan bli smittad av samma igen. Träffar du någon som spytt/haft diarré inom 36 timmar så mest troligt blir du sjuk även om du redan haft det. Det är dock inte luftburet utan man måste få kroppsvätska på sig (nysning/hostning/torka upp annans "olycka" etc).

Man kan bli smittad av samma igen. Träffar du någon som spytt/haft diarré inom 36 timmar så mest troligt blir du sjuk även om du redan haft det. Det är dock inte luftburet utan man måste få kroppsvätska på sig (nysning/hostning/torka upp annans "olycka" etc).

Aha det visste jag inte, trodde man var immun om man hade haft det en gång :(. Är nog risk att jag blev smittad igen igår då, systerdottern hade kräks på kläderna som jag tog av henne och var rätt snorig. Försökte tvätta händerna noggrant men vette tusan.

Tack för dina svar!

Ingen har kommit hit ännu :crazy: så tydligen ska dom inte vara här hela dagen så får se när det plingar på dörren.
Hoppas att det blir idag :nailbiting: ifall det bara är en gång för dagens OStävlingar är ju ändrade så imorgon ska jag typ bo framför sändningarna och då är jag glad om jag inte blir störd i onödan!
Funderar på om jag ska kolla på curlingen kanske? skidskytet är ju inställt idag så det känns som ett alternativ som kan funka som ersättning.
Tunga problem :angel::p

Nog för semla kan vara gott var 3:e år typ, men jag kan lika bra vara utan för jag tycker att det finns roligare saker för den mängden onyttigheter som man kan äta mera av och få i sig mindre.
Med andra ord: man kan moffa mer och ha mindre dåligt samvete :angel:
Alltså egentligen är jag mer än nöjd med en minisemla. Önskar att det inte fanns annat att köpa.

Speciella kollegan är tillbaka efter att ha varit tjänstledig en period.. :cautious:

Giv mig styrka! Jag kan hantera henne kortare stunder när jag.är pigg, men när jag är trött driver hon mig till vansinne!:banghead: Sociala koder, samspel osv är inte hennes grej, eller att läsa folk. Jag tror inte hon kan hjälpa det utan att det finns ett handikapp i grunden, men själv har hon ingen som helst förståelse för detta. Känns hemskt samtidigt att känna irritationen så fort hon kliver in i rummet, men det tar en väldig massa energi att hantera henne. :crazy:
Saker som alla andra kollegor fattar direkt kan ta 20 min att förklara för henne och då vet man ändå inte om hon riktigt förstått. Samtidigt som hon gärna skryter om sin utbildning....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar