Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha det visste jag inte, trodde man var immun om man hade haft det en gång :(. Är nog risk att jag blev smittad igen igår då, systerdottern hade kräks på kläderna som jag tog av henne och var rätt snorig. Försökte tvätta händerna noggrant men vette tusan.

Tack för dina svar!
Oftast kan man klara sig hyfsat om man är noga med handhygienen (gärna tvätta sig upp mot armbågarna) och inte pillar sig i ansiktet om man hanterar sånt.
Inga problem, hoppas du klarar dig!

Steg upp ur sängen kvart i ett. :love:

Idag är det som bekant Alla hjärtans dag men vi har aldrig firat det, annat än den första gången för 13 år sedan när förhållandet var nytt. Ändå frågar min man om jag bryr mig om att fira det i år. Mitt romantiska svar - Nej, inte egentligen. :p Kanske blir mer viktigt nästa år när vi har barn och behöver egentid med varandra.
Du glömmer en viktig sak här :cautious: alla hjärtans dag ligger mitt i vabruari - det är inte tänkt för föräldrar med småbarn helt enkelt :arghh:

:laugh:

Fasen.. klarade mig nästan hela dagen utan att bli irriterad på kollegan. Att fixa gofika i form av seml till han hjälpte inte. Sketna 15 min kvar och han blir mumlig och går iväg med attityden att det är synd om mig för ingen lyssnar och jag kan ditt jobb mycket bättre än dig så du borde lyssna.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Fuck this shit!

Ett sista mail sen drar jag!

Jag som hade en sån bra dag

Märklig dag idag. Blev en spontan uteritt då en kom till stallet på dan så passade på att rida ut med henne. Det är alltid så himla kul att rida ut med henne, blir mycket skratt. Och det behövde jag verkligen idag :)

Har spånat boxar, skönt att ha det gjort.
Tycker allt tagit längre tid idag. Är verkligen inte i form.
Ätit lite mackor nu iaf och dricker te. Ska vila ett litet tag nu för att sedan gå ut och fixa vidare.

Är riktigt sjuk i influensan och kan bara skriva detta för att jag maxdoserat alla läkemedel jag har här hemma. Som grädde på moset tycker sonens pappa att jag "inte tar hans jobb på allvar" för att jag vill att han ska ta sonen när jag knappt orkar krypa till badrummet. Han har sedan gått runt och slagit i saker och stampat runt i ilska över att han måste ta sonen så mycket. Detta är andra gången jag är sjuk sedan kiddo föddes.. o pappan har tagit NOLL föräldradagar.

Idag är jag väldigt inte allahjärtansdagig, med andra ord. Utom nu kanske när jag ligger på golvet och tittar på sonen när han leker. Han är mitt hjärta alla dagar om året :heart

Steg upp ur sängen kvart i ett. :love:

Idag är det som bekant Alla hjärtans dag men vi har aldrig firat det, annat än den första gången för 13 år sedan när förhållandet var nytt. Ändå frågar min man om jag bryr mig om att fira det i år. Mitt romantiska svar - Nej, inte egentligen. :p Kanske blir mer viktigt nästa år när vi har barn och behöver egentid med varandra.
Jag och min sambo firar med sushi :d

Börjar känna mig småsjuk. Fryser och känner mig liksom risig. MEN det kan hända att jag bara är paranoid pga var tvungen att åka tuben imorse i rusningstrafik och trängas bland alla smittsamma varelser som typ hostar och snorar och kladdar (och mosar en med deras praktiska fullpackade ryggsäckar. Kaos :nailbiting:

2221AE93-D43B-49BE-9DC5-10205763DA34.webp

Jag var strong och stod emot semlan! :up:

Så jag firar på kafé :)

Börjar känna mig småsjuk. Fryser och känner mig liksom risig. MEN det kan hända att jag bara är paranoid pga var tvungen att åka tuben imorse i rusningstrafik och trängas bland alla smittsamma varelser som typ hostar och snorar och kladdar (och mosar en med deras praktiska fullpackade ryggsäckar. Kaos :nailbiting:
Att du fryser är förhoppningsvis bara för att du klippt av en del av det isolerade hårsvallet.
Modigt av dig och snyggt blev det också hoppas du visar bild när du gjort iordning det själv sen.

Det gillar jag iofs absolut inte. Små barn ska inte klänga på stora hundar.
För min mamma är det viktigt att han tål det. Och med klänga menar jag att de gärna använder honom som huvudkudde när han ligger ner och vill krama honom :) inte att de i tid och otid klättrar på honom, eller drar i honom för det är självklart inte ok. Han är så himla nöjd när de alla trängs i bädden, min stora somnade hos honom nån gång :love: vilket blir en sån kontrast när folk påstår att schäfer aldrig blir en bra familjehund.
Och jag vill tillägga; när han inte vill mer går han iväg och då ser vi vuxna till att han blir lämnad ifred av barnen.

Senast ändrad:
Är riktigt sjuk i influensan och kan bara skriva detta för att jag maxdoserat alla läkemedel jag har här hemma. Som grädde på moset tycker sonens pappa att jag "inte tar hans jobb på allvar" för att jag vill att han ska ta sonen när jag knappt orkar krypa till badrummet. Han har sedan gått runt och slagit i saker och stampat runt i ilska över att han måste ta sonen så mycket. Detta är andra gången jag är sjuk sedan kiddo föddes.. o pappan har tagit NOLL föräldradagar.

Idag är jag väldigt inte allahjärtansdagig, med andra ord. Utom nu kanske när jag ligger på golvet och tittar på sonen när han leker. Han är mitt hjärta alla dagar om året :heart

Men fy :rage::cry::cry::cry::cry:

:heart till dig vilken kämpe du är :love:

Folks förfärade miner när de ser mina barn (3,5 och 1 år) klänga på min mammas "vassa" schäfer :laugh: Han älskar barn och låter dem gärna hållas :D
Alltså, barn och djur. :love:

Jag är ju uppväxt som "deltidslantis" för vi hade sommarstuga vid en lantgård och bönderna där var av gamla stammen med ett "korna ska lära sig veta hut" och så var dom ju nervösa också. När jag ville gå och hämta kossorna till kvällsmjölket så skrattade dom åt mig och sa "ja gå du, dom lär du inte få med dig" och så ett hånflin. Hånflinet hamnade nånstans nere vid golvet tillsammans med hakorna när jag kom i lugn takt med hela ko-gänget bakom mig och den "folkilskna" ledarkossan som dom inte själva litade på precis bakom ryggen som en stor hund. Då var jag väl sisådär 6 år gammal eller nåt och efter det blev det min uppgift att hämta korna om jag var på gården. :D
Djur har alltid blivit trygga med mig och det är ömsesidigt, på förra stället dansade ju jag och avelstjuren freestyle ungefär som man gör med hundar i hans stora box där han bodde på vintern och vi hade skitkul men vi gjorde det bara när inte bonden var i närheten för han och tjuren var INTE bästisar. :p

Orden som dyker upp i mitt huvud lämpar sig inte att skriva här .... Så jag nöjer mig med ett krya på dig! :heart Och hoppas att du finner ork att reda ut skiten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 510
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar