Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute och gick en sväng, och gud vad skönt det var ute :love: Mindre bra var dock att jag lyckades trampa snett med vänster ben. Det är redan min dåliga sida och utöver den vanliga problematiken har jag lyckats drämma knät i ett bord och vridit till det lite tidigare i veckan också. :mad:

Kaffet smakade riktigt bra idag. Tobaken är slut sen igårkväll dock. Och så är jag sugen på knäckebröd med smör, ost och krydda på... ååå att det inte finns knäckebröd här :(

Har just lagt högreven i marinaden - ale, lagerblad och vitlök - iofs blev bitarna större än det var meningen i receptet, men strunt samma. Nu är dock frågan. Sätter man in den i kylen eller låter den stå framme över natten? :idea:

871104F0-4CFC-45ED-80E1-F8A3CF3F25F6.webp
Efter an fantastisk lunch pa the Sardine Can vid Valkejo's varv sitter Maken och Jag nu vid The Peesonal Touch Detailing. Han som antingen ager eller I alla fall skoter Den har biltvatten at fantastisk.
Han har en "attention to detail" Jag sallan sett.
Samtidigt som han sliter ut mattor ur car truck stoppar han en bil som ser fantastisk ut och Sager till killen som tvattat den att fixa dacken. "Det vita ska vara vitt".

Sitter och knaprar på morotsstavar, rädisor och rostat bröd med vitlöksdipp gjord på filmjölk innehållandes en ordentlig dos vitlök och sen en annan som är blandad med sweetchilisås, hackad lök, salt och peppar. Ska inte det skrämma bort förkylningen så vet i tusan vad jag ska hitta på imorgon för att jaga iväg den?!
:rage:

Ökendag. Normalt brukar jag köra till jobbet med stor tidsmarginal eftersom jag har sån ångest för att komma försent. Spillde lite på byxorna när jag åt så jag fick byta till ett par som var rena. På byxorna sitter mitt passerkort till jobbet. Det hade varit en större olycka på Autobahn så jag hamnade i enorm kö med folk som valde smitvägar för att slippa bli stående i kön. Radion sa åt folk att ta andra vägar, extra kötid på Autobahn över en timme. Jag har så kort resväg till jobbet och det är väldigt sällan köer på min normala väg.

Tiden gick och jag började bli sen...Hittade ingen parkering. Snurrade runt och hamnade långt från jobbet. När jag kliver ur bilen kollar jag refexmässigt efter passerkortet. Glömt. Dilemmat när jag funderar på vad som är värst, komma försent eller att inte kunna stämpla in. Stressar hem, hämtar passerkortet och väljer en längre väg tillbaka till jobbet. Ingen parkering nu heller så jag ställer mig på en plats där man får stå max 2 timmar. Tänker att jag kan springa ut och flytta bilen senare. Får någon slags varning när jag stannat bilen. Fattar inte varför. Kollat instrumentpanelel utan att se varför det varnas. Springer till jobbet och får direkt galet ont i huvudet och mår intensivt illa.

Hinner precis stämpla in och springa in och börja jobba. Tack och lov hade jag huvudvärkstabletter med mig. Men det tar ju lite tid innan det ger effekt. Mår enormt illa.

Lagom till det är dags att springa ut och flytta bilen kommer det någon sorts chef och ska titta på hur vi jobbar...Jag mådde skit och var stressad för bilen. Typen ställer en massa frågor och jag är helt borta av illamående och stress. När han gått iväg stressar jag ut och har förstås redan fått p-böter.

Ser då att jag har parkeringsljuset tänt på bilen. Det var varför bilen varnade. Stress igen eftersom jag då är osäker på batteriets kondition. Fy så jobbigt det var.

Tack och lov startade bilen men huvudvärken och illamåendet slog till med full kraft igen så jag kunde inte köra på en stund. Vågade givetvis inte stanna bilen utan jag fick förpesta luften med tomgångskörning innan jag vågade försöka köra hem.

Ökendag. Normalt brukar jag köra till jobbet med stor tidsmarginal eftersom jag har sån ångest för att komma försent. Spillde lite på byxorna när jag åt så jag fick byta till ett par som var rena. På byxorna sitter mitt passerkort till jobbet. Det hade varit en större olycka på Autobahn så jag hamnade i enorm kö med folk som valde smitvägar för att slippa bli stående i kön. Radion sa åt folk att ta andra vägar, extra kötid på Autobahn över en timme. Jag har så kort resväg till jobbet och det är väldigt sällan köer på min normala väg.

Tiden gick och jag började bli sen...Hittade ingen parkering. Snurrade runt och hamnade långt från jobbet. När jag kliver ur bilen kollar jag refexmässigt efter passerkortet. Glömt. Dilemmat när jag funderar på vad som är värst, komma försent eller att inte kunna stämpla in. Stressar hem, hämtar passerkortet och väljer en längre väg tillbaka till jobbet. Ingen parkering nu heller så jag ställer mig på en plats där man får stå max 2 timmar. Tänker att jag kan springa ut och flytta bilen senare. Får någon slags varning när jag stannat bilen. Fattar inte varför. Kollat instrumentpanelel utan att se varför det varnas. Springer till jobbet och får direkt galet ont i huvudet och mår intensivt illa.

Hinner precis stämpla in och springa in och börja jobba. Tack och lov hade jag huvudvärkstabletter med mig. Men det tar ju lite tid innan det ger effekt. Mår enormt illa.

Lagom till det är dags att springa ut och flytta bilen kommer det någon sorts chef och ska titta på hur vi jobbar...Jag mådde skit och var stressad för bilen. Typen ställer en massa frågor och jag är helt borta av illamående och stress. När han gått iväg stressar jag ut och har förstås redan fått p-böter.

Ser då att jag har parkeringsljuset tänt på bilen. Det var varför bilen varnade. Stress igen eftersom jag då är osäker på batteriets kondition. Fy så jobbigt det var.

Tack och lov startade bilen men huvudvärken och illamåendet slog till med full kraft igen så jag kunde inte köra på en stund. Vågade givetvis inte stanna bilen utan jag fick förpesta luften med tomgångskörning innan jag vågade försöka köra hem.

Nej fy vilken dag stackare :(
Hoppas du slipper liknande dagar under lång tid framöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar