Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får ursäkta mig så mycket men jag failar stort att tycka synd om dig... :cautious:

En stackars kollega hade råkat ut för strömavbrott, jag vill inte veta hur kallt hans hus är! :crazy: Helt ärligt, Boverket kan dra åt helvete med att strama åt gällande vedspisar. I Finland uppmuntras man att sätta in sådana i nybyggen, just med tanke på diverse kriser.
Såja såja, det boverket vill är att det ska installeras nya kaminer/vedspisar med bättre effekt istället för att man återanvänder gamla vedspisar med eventuellt lägre effekt. För det är ju som alla vet vedspisen som är den stora boven i miljöfrågan, innan vi började använda vedspis så mådde miljön bra. :angel:

Framme och ska svida om snart.
I em ska jag träffa min KP. Vi ska äta lunch och sedan åka ut till stallet och fixa lite. Ska bli skönt att få lite häst lukt igen

Du får ursäkta mig så mycket men jag failar stort att tycka synd om dig... :cautious:

En stackars kollega hade råkat ut för strömavbrott, jag vill inte veta hur kallt hans hus är! :crazy: Helt ärligt, Boverket kan dra åt helvete med att strama åt gällande vedspisar. I Finland uppmuntras man att sätta in sådana i nybyggen, just med tanke på diverse kriser.
Boverkets hjärna är på paus

Käkar frukost och om en stund ska mini till förskolan och jag och vovven fortsätter våran morgonrunda. Sen in till stan och handla inför helgen. Skönt att slippa ta med mini imorgon känner jag så gör det idag :)

Glömde matlådan hemma :banghead::banghead::banghead:
Har några strån ruccola och lite remouladsås på jobbet. Blir man ju inte jättemätt av :cool:

Dottern hemma idag, ont i halsen, huvudet och fryser... :cautious: Maken är också hemma och somnade nyss om, så jag släckte och gick för att börja göra något vettigt istället, dvs elda. :D Nåja jag ska väl plugga också. :D

Jadu. Det är jobbigt, sista dagen lagligt i sverige är idag, men handläggaren ska försöka boka biljetten tillbaka om 2 3 veckor så vi förhoppningsvis hinner göra klart allt. Men det är fortfarande väldigt osäkert. Det är jävligt jobbigt, därför jag inte orkar skriva här i tråden just nu.

:heart Tänker på er.

Någon med förslag på någon ort/anläggning som är trevlig att bo över natten på med hela familjen? Vi konstatera att vi skulle behöva komma iväg som familj men kör fast i vart man kan åka, jag tittade på lite spaanläggningar men många av dem har åldersgräns för att bada, eller så får man bada med barn mellan kl 8-11 och 14-16... Det känns rätt värdelöst med en 12 åring och en 15 åring. Före 11 är de helst inte vakna och det gör att lunchen nog blir vid 14... :rofl:
Det ställe som ser mest lockande ut är det som ligger fem minuter härifrån med bil, vilket inte känns som det vi söker riktigt. :rofl:

Finns ingen affär eller liknande i närheten? Beställa på tex onlinepizza?
Pizza ingår inte i min kosthållning för tillfället så det går bort. Affärer finns, bara det att jag ska orka gå bort till bilen och sen åka iväg en bit och så är lunchen i princip slut när jag kommer tillbaka :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar