Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jadu. Det är jobbigt, sista dagen lagligt i sverige är idag, men handläggaren ska försöka boka biljetten tillbaka om 2 3 veckor så vi förhoppningsvis hinner göra klart allt. Men det är fortfarande väldigt osäkert. Det är jävligt jobbigt, därför jag inte orkar skriva här i tråden just nu.
Verkligen en jobbig situation. Hoppas allt löser sig.

Någon med förslag på någon ort/anläggning som är trevlig att bo över natten på med hela familjen? Vi konstatera att vi skulle behöva komma iväg som familj men kör fast i vart man kan åka, jag tittade på lite spaanläggningar men många av dem har åldersgräns för att bada, eller så får man bada med barn mellan kl 8-11 och 14-16... Det känns rätt värdelöst med en 12 åring och en 15 åring. Före 11 är de helst inte vakna och det gör att lunchen nog blir vid 14... :rofl:
Det ställe som ser mest lockande ut är det som ligger fem minuter härifrån med bil, vilket inte känns som det vi söker riktigt. :rofl:

Var bor du någonstans?

Någon med förslag på någon ort/anläggning som är trevlig att bo över natten på med hela familjen? Vi konstatera att vi skulle behöva komma iväg som familj men kör fast i vart man kan åka, jag tittade på lite spaanläggningar men många av dem har åldersgräns för att bada, eller så får man bada med barn mellan kl 8-11 och 14-16... Det känns rätt värdelöst med en 12 åring och en 15 åring. Före 11 är de helst inte vakna och det gör att lunchen nog blir vid 14... :rofl:
Det ställe som ser mest lockande ut är det som ligger fem minuter härifrån med bil, vilket inte känns som det vi söker riktigt. :rofl:
Högbo bruk?

Jadu. Det är jobbigt, sista dagen lagligt i sverige är idag, men handläggaren ska försöka boka biljetten tillbaka om 2 3 veckor så vi förhoppningsvis hinner göra klart allt. Men det är fortfarande väldigt osäkert. Det är jävligt jobbigt, därför jag inte orkar skriva här i tråden just nu.

:heart :heart

Barnet är i skolan och bilen är på service. Jag är i stallet och ska mocka och sen rida en ponny :)
Hoppas sen hinna både duscha och äta lunch innan jag kör till Malmö för att gå till tandläkaren.
Hämtar sen bil och barn men oklar ordning. Hem och äta någonting och sen iväg för att provrida en ponny.

Skönt med lediga dagar :rofl:

Hur klarar ni ens att hålla inomhustemperaturen vettig när det är så kallt ute :confused::crazy:???
Bara -2 här denna morgon och det känns som rena rama värmeböljan!

Det är faktiskt inte så farligt. Nu är jag ju inte hemma men jag har varit med om att det är rejält kallt där också. Huset är gammalt och fungerar lite som en termos med de tjocka väggarna, har man väl fått upp värmen håller det temperaturen rätt bra. Men visst, det går naturligtvis mer el då plus att man får ju elda försiktigt så man inte eldar för mycket. Det går heller inte att lämna huset sas, man måste elda kontinuerligt. Det är därför jag vill ha en luftvärmepump.

Kokpunkten i Västerås med tillhörande hotell?

❤️❤️❤️

Såja såja, det boverket vill är att det ska installeras nya kaminer/vedspisar med bättre effekt istället för att man återanvänder gamla vedspisar med eventuellt lägre effekt. För det är ju som alla vet vedspisen som är den stora boven i miljöfrågan, innan vi började använda vedspis så mådde miljön bra. :angel:

Jag är PMS-grining som sagt så just nu är jag lättirriterad och Boverket är idioter :cautious:

:D

Allvarligt, jag tycker det här är hemskt både för vår självförsörjning och för vårt kulturarv.

Var bor du någonstans?
Västmanland :D

Kokpunkten i Västerås med tillhörande hotell?
Lite för nära, ungarna går i skolan i skuggan av kokpunkten. :D

Instämmer @Snurrfian och vill ni åka skidor nerför är det inte långt till Kungsberget :up:
Högbo bruk såg helt klart intressant ut! Skidor lockar inte så jättemycket men det fanns mycket annat också! Det ska jag lägga fram till familjen, sen gäller det bara att hitta en ledig helg också, ont om dem just nu.

Allt är FUBAR hos mig. Två steg från att jag böjar må seriöst dåligt. Klarar inget motstånd eller motgångar. Så jag förbereder mig för att träna ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar