Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet på den varma tiden är att det bildas en bubbla med varm luft i skorstenen så det är tvärstopp och man måste ta en bit papper och lägga vid rökgången i spisen och då släpper den fort och det blir drag .Annars om man tänder i eldstaden så går röken ut genom vedluckan och inget åt andra hållet .Nu tänder jag den rakt av bara och det är riktigt drag från början
Jodå. Jag har slagits med surgubbar i skorstenen många gånger :)
Jag brukar vinna.....

Alla eldstäder är olika. Alla har sina egna knep. Just den här stugans vedspis är makalös.

På gården var den spisen lite mer svårtflörtad. Det kunde bli plötsligt tvärstopp och rök genom spisringarna. Men lite papper i sotluckan löste det hela de flesta gånger.

Kruxet med spispannan är att det inte finns något spjäll och ingen alternativ väg för röken. Är det drag så är det. Eller inte. Man får flörta lite ibland. ;)

Har varit och vaccinerat mig. Köpte även dukoral, sköterskan bara: ”ja alltså du ska inte äta en timme inne och en timme efter”.
Sen slängde hon en blick på mina systemet-kassar och la till: ”eller dricka...”

:rofl:

Nu har jag släpat ner 4 (!!!) säckar kläder till klädinsamlingen vi har på innergården. Den ska köras bort imorgon. Har ändå sjuka mängder kvar. Har lagt vissa i påsar för att sälja men nu blir det fan en in och en ut hädanefter på klädfronten :nailbiting:

Usch då :( . Håller tummarna stenhårt för att det "bara" är lokalt och att det räcker med en enkel operation!

Håller alla tummar för dig @Marita73
Hoppas det är.lätt åtgärdat
:heart

Håller tummarna för @Marita73
Har bytt lampa på bilen idag och det gick utan att plocka den i molekyler men helvete vad trångt det var .Men fick känna sig fram .Fick hjälp att ta ur lampan då mina fingrar inte är så starka och vänstern har inte varit sig lik sedan jag slet av tummen .Det är väl det enda som jag känner av från nacken att händerna inte är som förut .Blev uppringd ikväll och ombedd att ta över kassörsysslan i frg då vår nuvarande bara tog på sig mer och mer höga uppdrag i frg och nu har hen träffat på väggen och allt blev tvärstopp.Hen var väldigt duktig och engagerad men man klarar inte hur mycket som helst

Tack :heart

Jag har precis kommit hem från jobbet. Jag kan meddela att temperaturen utomhus är -3,8 grader :)
Nu ska jag byta om och sen köra till stallet.

Har varit och vaccinerat mig. Köpte även dukoral, sköterskan bara: ”ja alltså du ska inte äta en timme inne och en timme efter”.

Nu har jag släpat ner 4 (!!!) säckar kläder till klädinsamlingen vi har på innergården. Den ska köras bort imorgon. Har ändå sjuka mängder kvar. Har lagt vissa i påsar för att sälja men nu blir det fan en in och en ut hädanefter på klädfronten :nailbiting:
Så himla synd att vi inte har ens i närheten av samma storlek......:meh:

Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..
Åhh :( Här hålls naturligtvis tummar och tår, klor och hovar att det är en ofarlig och ensam liten cancer-plupp som är lätt att ta bort! :heart

-11 och jag är glad att om hästjäkeln skulle dra av sig skor och inte gå att träna så har han iaf timeing regardning to the weather..

När hunden galopperar ut till första kiss-platsen på tomten, kissar och sen galopperar in vet man att det är kyligt ute. Hon brukar annars gärna rulla runt i snön medan matte står och trampar på stället och väntar.

Precis kommit från duschen, riktigt skönt att kunna duscha utan att få halvt andnöd av fukten pga. förkylningen och kroppen är lite mjukare och snällare en stund. :up::bow:
Dessutom har jag en stor mugg varm choklad som ska drickas, gott men mindre bra för halsen.Jag fattar inte varför jag blir så extremt sugen på det när jag är förkyld jämt? eftersom jag sällan (kanske någon gång/år) dricker det annars.

Har vaccinerat mig så många gånger för att få skydd många år framåt .Tydligen så skulle det hålla 20 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 517
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar