Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slipper insläpp idag. Så jag jobbar, lyssnar på musik, lagar mat, tvättar, Bukar, pratar i tel etc.

Dricker världens godaste te. Iaf världens just nu godaste te. Ändras ju rätt ofta med mig..

På ons kommer ett jättelass prylar till lagret och måste lastas av och köras in. Hoppas pv är frisk då. Jag bör inte börja min "truckkörarkarriär" då på en truck med dåliga bromsar och i smalt utrymme.

Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..

Men oj sa ovantat och skrammande aven om cancer inte ar samma dom som bara for 10 ar sedan. Tummarna halls hart tills du meddelar besked!

Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..

Fy tusan! :( Är det liknande malignt melanom eller skivepitelcancer? Håller alla tummar att en op gör dig frisk. :heart

Håller alla tummar jag har :heart

Känns så futtigt att skriva om sina uppdateringar nu men jag är ändå glad över att vi haft så mycket sol både igår och idag. Jag tog sovmorgon i morse och började jobba senare, ändå kunde jag åka hem vid halv tre. Fördelen med att jobba halvtid!

Är deppig, har nog inte varit så här nedstämd på länge, inget känns roligt just nu. Blir väl bättre imorrn förhoppningsvis men man vet aldrig.

Usch då :( . Håller tummarna stenhårt för att det "bara" är lokalt och att det räcker med en enkel operation!

Morgonens lärdom är att om det är -21 och man behöver komplettera värmen i huset med kaminen, så måste man förvärma röret längre tid än vanligt. Resultatet av att slarva blir ett rökfyllt hus och brandlarmet som går igång.
Hos mig är det tvärt om .Nåde mig om jag tänder brasan utan att förvärmt på sommaren eller när det varit riktigt varmt någon dag .Då blir man garanterat rökt böckling men på vintern är det bara att sätta fyr utan problem

Hos mig är det tvärt om .Nåde mig om jag tänder brasan utan att förvärmt på sommaren eller när det varit riktigt varmt någon dag .Då blir man garanterat rökt böckling men på vintern är det bara att sätta fyr utan problem
Sådana här vintrar är jag oändligt tacksam för min Norrahammar som hoppar igång utan att behöva smekas medhårs speciellt mycket. :love:

Lite annorlunda än spispannan som står bredvid. Den kan vara tjurig ibland.

Pannan i pannrummet är glad och god den med. Lite tidningspapper i botten, några pinnar späntved, lite mer papper och lite mer pinnar. Sedan går den igång och krånglar inget. :love:

Håller tummarna för @Marita73
Har bytt lampa på bilen idag och det gick utan att plocka den i molekyler men helvete vad trångt det var .Men fick känna sig fram .Fick hjälp att ta ur lampan då mina fingrar inte är så starka och vänstern har inte varit sig lik sedan jag slet av tummen .Det är väl det enda som jag känner av från nacken att händerna inte är som förut .Blev uppringd ikväll och ombedd att ta över kassörsysslan i frg då vår nuvarande bara tog på sig mer och mer höga uppdrag i frg och nu har hen träffat på väggen och allt blev tvärstopp.Hen var väldigt duktig och engagerad men man klarar inte hur mycket som helst

Sådana här vintrar är jag oändligt tacksam för min Norrahammar som hoppar igång utan att behöva smekas medhårs speciellt mycket. :love:

Lite annorlunda än spispannan som står bredvid. Den kan vara tjurig ibland.

Pannan i pannrummet är glad och god den med. Lite tidningspapper i botten, några pinnar späntved, lite mer papper och lite mer pinnar. Sedan går den igång och krånglar inget. :love:
Problemet på den varma tiden är att det bildas en bubbla med varm luft i skorstenen så det är tvärstopp och man måste ta en bit papper och lägga vid rökgången i spisen och då släpper den fort och det blir drag .Annars om man tänder i eldstaden så går röken ut genom vedluckan och inget åt andra hållet .Nu tänder jag den rakt av bara och det är riktigt drag från början

Eldar du på sommaren? Det behöver inte jag göra.

Min vedspis i köket krånglar aldrig. När jag tänder första gången efter sommaren kan jag tända på ett papper i dragluckan en gång, men sen är det bara att köra. Kaminen använder jag ju inte så ofta, men är bra att ha vid köldknäppar eller när jag inte kan elda i köksspisen för att sotaren ska komma den dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar