Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..
Men oj :eek:

Här hålls det tummar! Men vilken tur att du kollade upp det.

Jaaaa! Fått tag i en hovis som kan komma imorgon och slå på skor hästen som dragit av sig sko och en hel del hov lagom till att min hovis är bortrest en v till.
Det är ont om hovisar här och jag känner ju inte till området så bra heller. Hurraaa!
Då kan hästen slippa få ont om han har sönder det mer och jag slipper antingen försöka paketera in det/köpa boots/lasta och åka 1,5 h enkel resa till mina gamla hovisar etc. Och så kan vi träna med.

Jag har glömt ringa verkstan för bilen. Termostaten vill inte riktigt och behöver bytas. Sen kan jag ju passa på att be dem byta några glödlampor medan de ändå håller på. Jag är inte sugen på att göra det själv ute i minusgraderna med stelfrusna fingrar som inte vill samarbeta. Positionsljuset hade annars kunnat vänta till någon varmare dag, men halvljuslampan som gick i helgen måste ju bytas snarast.

Lägg till typ en halv meter snö på tak + motorhuv så vet ni vad jag roade mig med. Bil 2 av 2. Första bilen var lite lättare. Tog mig ca 1 timme o 15 min totalt.

Tänkte ta bilen till vårdcentralen, så gick i GOD tid. Insåg jag behövde skyffel så blev glad när mamma sade hon inte tog bilen. Gick till mammas bil, försökte låsa upp men fick vända och hämta den "riktiga" nyckeln (mao: den man öppnar med hjälp av knappar) då det inte gick att låsa upp med nyckeln i nyckelhålet. Gick till vännens bil (som jag lånar) och insåg jag inte kommer hinna skotta ut den. Gick tillbaka till mammas bil och påbörjade men insåg jag inte skulle hinna så fick istället småspringa till bussen.

Väl hemma började jag skotta ut vännens bil. Fick hjälp av en snäll traktorförare som var snäll och skottade utrymmet framför vännens bil :love: sedan tog jag tag i syrrans bil. Började fundera på om jag skulle spränga skiten och leka dynamitharry (ingen bil = inget problem). Till slut så..:up:

Iaf, på vårdcentralen idag så visade sig att mitt blodtryck gått från skyhögt till en rejäl sänkning. Men skulle öka dosen med två tabletter/dag för att se om det kan minska lite till. Det vågade de göra med mig för att jag är ung. Men kunde tydligen orsaka yrsel så börjar på fredag. På onsdag ska jag ju hämta vännen på Landvetter och på torsdag ska jag köra syrrans bil till Gotland så känner inte för att riskera vara yr då..

Bifogade filer

• 27657500_1776608315734590_2275343466772386064_n.webp
    27657500_1776608315734590_2275343466772386064_n.webp
    68,8 KB · Visningar: 33
Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..
Håller tummarna rejält! :heart

Jaaaa! Fått tag i en hovis som kan komma imorgon och slå på skor hästen som dragit av sig sko och en hel del hov lagom till att min hovis är bortrest en v till.
Det är ont om hovisar här och jag känner ju inte till området så bra heller. Hurraaa!
Då kan hästen slippa få ont om han har sönder det mer och jag slipper antingen försöka paketera in det/köpa boots/lasta och åka 1,5 h enkel resa till mina gamla hovisar etc. Och så kan vi träna med.
Populär sysselsättning det där att ta av sig skor.. Grabbarna grus har börjat lämna diverse skor ute i hagen :cautious: Nu ska de skos på torsdag och är inte ömfotade, mest jobbigt för den astmatiska matten att leta efter skrotet så de inte roar sig med att trampa in någon av dem i hoven.
Risken är väl att de bokstavligen flugit av den glade spanjoren som viftar vilt med benen på alla hålla och kanter :meh:
Får skylla mig själv iofs, fick noka om hovis så de kommer gå 8 istället för 7 veckor. Skotappet började dagen efter hovslagaren egentligen skulle kommit :banghead:

Men oj! Det behöver inte vara farlig bara för att det är cancer. Jag har sett en hel del såna i mitt jobb och i många fall har det gått bra. Håller tummarna!
Stor kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 517
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar