Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fryser och sitter och väntar på fodergubben som ställt in dom senaste tre gångerna han skulle leverera och nu senast i dag. Men nu är han på väg och han ska dessutom lösa det hela kring katten.

Jag har skaffat ett mindre smidigare skrivbord i dag :up: hoppas det ska göra hemmet lite bättre :)

Populär sysselsättning det där att ta av sig skor.. Grabbarna grus har börjat lämna diverse skor ute i hagen :cautious: Nu ska de skos på torsdag och är inte ömfotade, mest jobbigt för den astmatiska matten att leta efter skrotet så de inte roar sig med att trampa in någon av dem i hoven.
Risken är väl att de bokstavligen flugit av den glade spanjoren som viftar vilt med benen på alla hålla och kanter :meh:
Får skylla mig själv iofs, fick noka om hovis så de kommer gå 8 istället för 7 veckor. Skotappet började dagen efter hovslagaren egentligen skulle kommit :banghead:

Samma här. Jag hade lite dålig framförhållning och hovis kunde inte innan denne skulle bort. Så det blev en v extra ihop med snowgrips. Och då rök skorna.

Min är ju lika fladdrig i kroppen som en spanjor. Och mycket munter, Spec vid kyla. Så I hear you.. ;)
Letat skorna i hagen. Men de kan ju lika gärna ligga en bit in i skogen med tanke på fuxfarans framfart. ;)

Hoppas du hittar dina med!;)

Äntligen börjar temperaturen inne komma upp i hyfsad värme. Snart är det 22 grader. Både spisen i köket och kaminen är igång (fast det hann slockna mitt på dagen när jag jobbade). Ute är det -11.

@Marita73 :heart Jag håller tummarna för dig! Makens faster har haft något liknande, hon trodde att hon hade fått skav av glasögonen och när hon väl gick till läkaren så visade det sig att det var cancer men det är bortopererat och hon verkar vara helt frisk igen, hon fick inte vistas i solen första året. Men det har jag för mig att du ändå inte vill va? :D

@Marita73 har en bekant som hade samma som dig! Det verkar bra prognos på den typen av cancer! Min bekant är helt frisk idag

@Marita73 :heart Jag håller tummarna för dig! Makens faster har haft något liknande, hon trodde att hon hade fått skav av glasögonen och när hon väl gick till läkaren så visade det sig att det var cancer men det är bortopererat och hon verkar vara helt frisk igen, hon fick inte vistas i solen första året. Men det har jag för mig att du ändå inte vill va? :D

Det låter riktigt bra :)

Nä, solen och jag är inte bästisar så jag jobbar hela sommaren och håller mig inomhus/i skuggan när jag är ledig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 517
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30