Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma.och pappa är födda på bondgård
Morfar var oerhört sträng och gammaldags
Farfar var en filur typ.

Så var det lång tid beroende på var man bodde. Mamma som är finsk och född uppe i norra Finland bodde trångt när hon var liten, född 1960. Dom var 10 syskon (11 men en dog ung) och så mormor och morfar i 2 rum och kök med utedass.. Givetvis (!) bastu med :D
Vissa av dom sov uppe på vinden. Mamma har berättat att hon var smart som alltid la sig i mitten. Då fick hon värme från alla håll och täcke :p

Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..
Men fy. Jag håller tummarna att det är så lindrigt som det var för min mamma. Hennes hudcancer upptäcktes tidigt och gick lätt att bota.

Jävla skit! Jag var ju hos läkaren idag och det visade sig att munsåret jag har som aldrig läker är cancer. Nu väntar jag på kallelse till operation och så får ni gärna hålla tummarna för att det är lokalt och inte har spridit sig..

Men usch, håller tummarna för att det går så smärtfritt som möjligt! :heart

:heart

Hoppas du blir kvitt det snabbt!

Väldigt bra att du kollade upp det! Visste inte ens att munsår kunde vara cancer.
Håller tummarna att det är lokalt!

Kännt mig stressad idag med att hinna med allt. Haft möte med min konsult och innan dess jobbat hemma på kontoret. Ett kvitto var spårlöst borta men hittade det tillslut på ett udda ställe. Totalt onödigt stressmoment. Bättre att sätta in i pärmen på en gång istället. Så här behöver jag hitta ett bättre system så att det inte sker igen.

Nu måste jag äta lite (har bara ätit snabb frukost idag) och ta det lugnt en stund för att sen gå ut och träna lite hästar. På morgonen hann jag inte med någon utan bara utsläpp och mockning, så får bli ett gäng i kväll.

Vad läskigt! Håller alla tummar och tår för att det går snabbt och enkelt att bli av med skiten :heart

Oj, vad läskigt! Hoppas det är lokalt och blir bra med op. <3

Sitter i soffan med tokstollarna som slåss om förstaplatsen bredvid mig :D :love:

AQKAAAACj6lodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTc4NmE4NDk2MDZlZTAxNjExMDg2MmEuanBn

Skit samma med minusgraderna, solen är framme :bump:

Ska börja fundera på vad vi ska äta för middag ikväll.
Ska se sen om mitt kaffe är drickbart :nailbiting:
Vaniljsyrupen var slut :cry: Så fick ta hasselnöt så jag har något. Icke smaksatt kaffe går inte att dricka :p

-11 vid jobbet i morse
Var iväg till min nya vårdcentral och tog blodprov efter jobbet sedan. Sprungit runt på marknaden i stan lite. Är mindre knallare i år
Sen hem och värma upp mig.

Självklart håller jag tummarna för dig. :heart

Men fy. Jag håller tummarna att det är så lindrigt som det var för min mamma. Hennes hudcancer upptäcktes tidigt och gick lätt att bota.

Men usch, håller tummarna för att det går så smärtfritt som möjligt! :heart

Oj @Marita73 hoppas verkligen att allt går bra!
Jag hoppas det är samma variant min mamma hade, det var mycket lokalt och allt gick att ta bort!

Hoppas du blir kvitt det snabbt!

Väldigt bra att du kollade upp det! Visste inte ens att munsår kunde vara cancer.
Håller tummarna att det är lokalt!

Vad läskigt! Håller alla tummar och tår för att det går snabbt och enkelt att bli av med skiten :heart

Oj, vad läskigt! Hoppas det är lokalt och blir bra med op. :heart

Självklart håller jag tummarna för dig. :heart

Tack alla! Kram :heart

Sitter i soffan med tokstollarna som slåss om förstaplatsen bredvid mig :D :love:

AQKAAAACj6lodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvbW9iaWx1cHBsYWRkbmluZ181YTc4NmE4NDk2MDZlZTAxNjExMDg2MmEuanBn

Skit samma med minusgraderna, solen är framme :bump:

Ska börja fundera på vad vi ska äta för middag ikväll.
Ska se sen om mitt kaffe är drickbart :nailbiting:
Vaniljsyrupen var slut :cry: Så fick ta hasselnöt så jag har något. Icke smaksatt kaffe går inte att dricka :p
Men så mysiga :love:!

Men jävlar! Kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar