Det är inte vad svara upp vanligen menas när man pratar om hund. Svara upp brukar vanligtvis åsyfta en hund som svarar emot tex morrar eller biter om man korrigerar.Just det, hunden svarar upp, dvs reagerar. Den kan ju även svara upp med att lyda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte vad svara upp vanligen menas när man pratar om hund. Svara upp brukar vanligtvis åsyfta en hund som svarar emot tex morrar eller biter om man korrigerar.Just det, hunden svarar upp, dvs reagerar. Den kan ju även svara upp med att lyda
Har hittills inte hänt.
Se svar 333
Klipper hunden ungarna bör föräldrarna se över sin barn- OCH hundhållning. Om hunden känner att den behöver försvara sig har man INTE förstått värst mycket.Funkar de helt enkelt inte så avslutas förhållandet. På samma sätt som om en barnfamilj har en hund som klipper ungarna...
Funkar de helt enkelt inte så avslutas förhållandet. På samma sätt som om en barnfamilj har en hund som klipper ungarna...
Så med andra ord har du väldigt begränsad erfarenhet och har haft väldigt mjuka hundar.
Nej inte direkt, men den hund som på allvar försöker bitas blir bemött med samma allvar fast med betydligt större tyngd bakom (jag har ju högre matchvikt.) Det är ju så, att del har hundar för hundars skull...andra har hundar för hundarnas egenskapers skull. En blindhund som inte funkar byts ut, en jakthund som inte funkar både i skogen och hemma byts ut. Jag lägger inte ner en förmögenhet i tid och pengar på en hund som inte anpassar sig oberoende orsak.Så med andra ord har du väldigt begränsad erfarenhet och har haft väldigt mjuka hundar.
Det var ju det jag var inne på i början av tråden. Hunden som jagar katt, där ägaren tar tag i hunden och fysiskt hindrar den, och där hunden inte svarar upp genom bett eller åtminstone morr - den hunden är inte särskilt driftstark åtminstone gällande kattjakt, och är antagligen väldigt förig. Skönt! Funkar mindre bra med en hund med mer integritet/drifter. Den behandlingen av hunden kan bli ganska smärtsam för ägaren.
Ja det beror ju på hur din hund ser på dig, Tror den sig kunna hota sig till ngt då ser den på dig på ett visst sätt, inser den att det inte går ser den på dig på ett annatDet var ju det jag var inne på i början av tråden. Hunden som jagar katt, där ägaren tar tag i hunden och fysiskt hindrar den, och där hunden inte svarar upp genom bett eller åtminstone morr - den hunden är inte särskilt driftstark åtminstone gällande kattjakt, och är antagligen väldigt förig. Skönt! Funkar mindre bra med en hund med mer integritet/drifter. Den behandlingen av hunden kan bli ganska smärtsam för ägaren.
Ja det beror ju på hur din hund ser på dig, Tror den sig kunna hota sig till ngt då ser den på dig på ett visst sätt, inser den att det inte går ser den på dig på ett annat
Du har en otroligt liten kunskap om hund och hundars egenskaper när det gäller annat än jakt. Så trist för hundarnas skull! Det hade verkligen varit önskvärt att även jägare fortbildat sig om detta. För både deras och framförallt för hundarnas skull.Ja det beror ju på hur din hund ser på dig, Tror den sig kunna hota sig till ngt då ser den på dig på ett visst sätt, inser den att det inte går ser den på dig på ett annat
Nej inte direkt, men den hund som på allvar försöker bitas blir bemött med samma allvar fast med betydligt större tyngd bakom (jag har ju högre matchvikt.) Det är ju så, att del har hundar för hundars skull...andra har hundar för hundarnas egenskapers skull. En blindhund som inte funkar byts ut, en jakthund som inte funkar både i skogen och hemma byts ut. Jag lägger inte ner en förmögenhet i tid och pengar på en hund som inte anpassar sig oberoende orsak.
M.m Så hundens respekt för dig har ingenting med saken att göra.. Om du bryter en hund som ska ta en katt, angripa en annan hund så har hundens respekt för dig som förare en hel del att göra. En lugn och trygg hundförare ger oftast en likvärdig hund..problemhundar har ju inte sällan skit i andra änden på snöret. Kombinerar de rädd o osäker hund med en dito i andra ände på snöret så ....Oj, vilka kunskapsluckor du blottar.
Nej, en hunds förmåga att svara upp/inte svara upp beror inte på hur hunden "ser på mig" utan på hundens inneboende egenskaper (samt förstås hur en behandlar hunden som har dessa egenskaper).
För att ta en liknelse, om en polis gör en insats mot en individ, och denne agerar med aggressivitet , går polisen sin väg då? Om du har en hund som reagerar aggressivt på din tillrättavisning, vad gör du då? visar att detta inte tolereras eller bjuder du på en köttbulleSå du straffar någon och när denna någon talar om att den inte gillar behandlingen då straffar du hårdare? Väldigt stenålderstänk.
Intressant det där. Med människor dom tycker dom kan behandla andra levande varelser som de vill och accepterar dom inte det så tar man i mer. Accepterar dom inte det så blir det avlivning. För jag gissar att du inte omplacerar en hund du fått till att bita?
Jag har hund för hundens egenskapers skull. Det betyder inte att jag inte redpekterar mina hundar. Finns ingen anledning till att inte respektera andra levande varelser bara för att man har dom för olika egenskaper. Btw har sällskapshundar också specifika egenskaper, som ska passa just den användningen.
Det kostar inte en förmögenhet att behandla andra levande med respekt och lyssna på dom. Det är trots allt vi som har satt dom i den miljön. Det är vårat ansvar att hantera dom med den respekt dom förtjänar.
Självkontrollen, då är det lätt att höja röstenVet inte varför det blev fet stil i förra inlägget...
Jag tror det är fler än jag som har hund BÅDE för hundens skull men också för egenskapernas skull. Flera av oss avlar tex fram hund för tävling och tjänst (bla polis) där egenskaper verkligen måste prioriteras, Även polis har hunden för egenskapernas skull. De jag sålt hund till oavsett om det är till tävling eller tjänst har också haft hunden för dess egen skull förutom som brukshund.Nej inte direkt, men den hund som på allvar försöker bitas blir bemött med samma allvar fast med betydligt större tyngd bakom (jag har ju högre matchvikt.) Det är ju så, att del har hundar för hundars skull...andra har hundar för hundarnas egenskapers skull. En blindhund som inte funkar byts ut, en jakthund som inte funkar både i skogen och hemma byts ut. Jag lägger inte ner en förmögenhet i tid och pengar på en hund som inte anpassar sig oberoende orsak.
Det faller ju tillbaka på hur man betraktar hunden. För mig är hunden ett djur, och inget annat. Ett djur som jag tar in i mitt hem, på våra bådas villkor. Så länge jag inser djurets begränsningar och i görligaste mån anpassar dessa till mitt sätt att leva funkar det. Men Klarar inte hunden detta så blir den utbytt.Du har en otroligt liten kunskap om hund och hundars egenskaper när det gäller annat än jakt. Så trist för hundarnas skull! Det hade verkligen varit önskvärt att även jägare fortbildat sig om detta. För både deras och framförallt för hundarnas skull.
För att ta en liknelse, om en polis gör en insats mot en individ, och denne agerar med aggressivitet , går polisen sin väg då? Om du har en hund som reagerar aggressivt på din tillrättavisning, vad gör du då? visar att detta inte tolereras eller bjuder du på en köttbulle
M.m Så hundens respekt för dig har ingenting med saken att göra.. Om du bryter en hund som ska ta en katt, angripa en annan hund så har hundens respekt för dig som förare en hel del att göra. En lugn och trygg hundförare ger oftast en likvärdig hund..problemhundar har ju inte sällan skit i andra änden på snöret. Kombinerar de rädd o osäker hund med en dito i andra ände på snöret så ....