Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejdå, jag är sist även där! :laugh:

Har bara läst två delar men hade glömt så mycket från ettan att jag inte hade nån större behållning av tvåan. :meh:

Hittade tvåan och trean för en tia stycket på Maxi. Dock inte ettan. Hamnade (blev insnöad!) hos en släkting som råkade ha ettan och eftersom vi inte kunde gå ut blev det läsning istället. Nu är hela utläst! :D

Bäst den här helgen blev Symptoms of Being Human (Jeff Garvin) och More Happy Than Not (Adam Silvera). Jag tyckte mycket om båda och gav dem faktiskt fyra stjärnor var i betyg. Resten av alla böcker fick en trea var, några var bra men flera var mest helt okej.

Nu får jag lägga av med att läsa så här mycket eller skaffa mig en sån där läsplatta som någon förslog tidigare så jag lätt kan köpa billiga böcker, för såhär kan jag inte fortsätta :rofl:

Jag har läst klart Det gyllene garnet och den var inte riktigt lika bra som dom föregående böckerna om Reckless, men ändå väldig bra! :)

Har också lyssnat på Flickorna i speceriaffären och nä, den kändes mest tramsig faktiskt. Visst är vissa av karaktärerna fina och bra men i det stora hela kände jag mig väldigt trött på och klar med Anna-Lisa som karaktär.

Fortsatte med Rum 213 och nja, jag inser att jag ju såklart är fel målgrupp men den är inte alls så bra som jag hade förväntat mig. Och inläsningen är inte alls särskilt bra :( Jättetråkigt när det är författaren själv som läser in.

Rum 213 var verkligen inte min grej, tyvärr, även om jag ju alltsom oftast gillar barn/ungdomsböcker.

Fortsätter lyssna på Ibland mår jag inte så bra och jag tycker det är KANON att personer är öppna och ärliga med psykisk ohälsa och annan problematik som oftast tystas ner för att det är så mycket skam och tabun runt ämnet. Tyvärr berör den mig inte alls särskilt mycket, jag vet inte varför riktigt, men jag tycker helt klart att det finns viktiga saker som hon tar upp och jag tycker det är bra att en ung tjej som når ut till så många andra unga tjejer vågar vara ärlig och öppen! :bow:

Är snart klar med tredje boken om pensionärsligan. Det blir trögare och trögare att lyssna, det säger väl nåt om kvaliteten på böckerna :angel:

Slog till medan Nora Roberts när jag nu hade lite svårt att välja nästa bok. Nyckeln till ljuset. Har inte kommit speciellt långt men den känns väldigt typisk sin genre. Och det är väl därför man väljer en sådan bok kanske.

Däremot är inläsaren urdålig.

Slog till medan Nora Roberts när jag nu hade lite svårt att välja nästa bok. Nyckeln till ljuset. Har inte kommit speciellt långt men den känns väldigt typisk sin genre. Och det är väl därför man väljer en sådan bok kanske.

Däremot är inläsaren urdålig.
Jag som är ett Nora Roberts fan gillar ju alla hennes böcker :o:rofl: MEN som inlästa är dom inte alls lika bra tycker jag. Jag har lyssnat på ett par stycken bara men jag har inte alls gillat inläsningarna :down: Jag har nog läst ett 100 tal känns det som (har 4-5 banankartonger med hennes inbundna böcker sparade, pocketböckerna brukar jag sälja), hon spottar ju ur sig böcker, men som ljudböcker funkar dom inte för mig :(

Jag har läst ett gäng Elly Grifftiths de senaste veckorna och är nu på den senaste som kommit ut, En kvinna i blått. Nästa kommer väl på engelska typ... snart. Jag gillar dem så himla mycket!

Sedan har jag upptäckt att alla Asterixalbum finns att läsa på nätet, sjukt kul! Älskade Asterix som barn, det fanns några album där vi bodde på somrarna på den tiden men de flesta har jag inte läst. Mycket skoj att läsa på engelska, de har mycket fyndigare namn där.

Harvar ju vidare med Ett litet liv också och har tänkt läsa Johannes Anyurus roman nu med, men jag kanske inte ska läsa två tunga, svinjobbiga böcker på en gång... ;)

Läste klart Sista brevet från din älskade (Jojo Moyes) igår kväll. Trevlig, lättläst bok, kanske det man ska förvänta sig av hennes böcker. Inte lika intressant historia som i tidigare böcker jag läst av henne, men fullt godkänd och passade perfekt som kvällsläsning.

Fortsätter med Krigarens svärd, första boken i en ny serie om Magnus Chase. Skriven av Rick Riordan som är författare till bl.a. Percy Jackson. Har läst nästan alla hans böcker och gillar när han vävt in mytologier. Jag antar att den här boken hänger ihop med hans övriga lite på något hörn. :)

Började på En droppe midnatt igår och även om jag inte hann så långt så är jag kär. Ffa eftersom det är Jason Diakité själv som läst in den ;)

Jag har läst ett gäng Elly Grifftiths de senaste veckorna och är nu på den senaste som kommit ut, En kvinna i blått. Nästa kommer väl på engelska typ... snart. Jag gillar dem så himla mycket!

Sedan har jag upptäckt att alla Asterixalbum finns att läsa på nätet, sjukt kul! Älskade Asterix som barn, det fanns några album där vi bodde på somrarna på den tiden men de flesta har jag inte läst. Mycket skoj att läsa på engelska, de har mycket fyndigare namn där.

Harvar ju vidare med Ett litet liv också och har tänkt läsa Johannes Anyurus roman nu med, men jag kanske inte ska läsa två tunga, svinjobbiga böcker på en gång... ;)
Älskar Elly Griffiths!

Jag som är ett Nora Roberts fan gillar ju alla hennes böcker :o:rofl: MEN som inlästa är dom inte alls lika bra tycker jag. Jag har lyssnat på ett par stycken bara men jag har inte alls gillat inläsningarna :down: Jag har nog läst ett 100 tal känns det som (har 4-5 banankartonger med hennes inbundna böcker sparade, pocketböckerna brukar jag sälja), hon spottar ju ur sig böcker, men som ljudböcker funkar dom inte för mig :(
Den här inläsningen är verkligen hemsk. Problemet är att jag alltid har svårt att släppa en serie och det här är en trilogi, vilket gör att jag kommer bli tvungen att stå ut med två böcker till av samma skräp. :o:laugh:

Den här inläsningen är verkligen hemsk. Problemet är att jag alltid har svårt att släppa en serie och det här är en trilogi, vilket gör att jag kommer bli tvungen att stå ut med två böcker till av samma skräp. :o:laugh:
men fy vad jobbigt :rofl: Jag lägger av på en gång om jag inte klarar av inläsaren. Jag hade velat lyssna på game of thrones men han som läste lät som en gaggig gammal surkart till gubbe så pallade inte ens tio minuter :rofl:

men fy vad jobbigt :rofl: Jag lägger av på en gång om jag inte klarar av inläsaren. Jag hade velat lyssna på game of thrones men han som läste lät som en gaggig gammal surkart till gubbe så pallade inte ens tio minuter :rofl:
Är det riktigt illa kan jag också släppa en bok. Men har väldigt svårt att sluta lyssna på en serie om jag lyssnat på första. :laugh: GOT har jag försökt läsa själv, men den är jobbig tycker jag. Nöjer mig nog med filmatiseringen.

Nu vet jag vad det är jag inte riktigt gillar med Ibland mår jag inte så bra - hon tar liksom på sig rollen att förklara hur det ÄR att vara deprimerad och hur allt går till i behandling och som anhörig. Och det blir lite galet när hon generaliserar utifrån hur det sett ut för henne.

Jag tycker fortfarande det är SÅ BRA att personer skriver om sina upplevelser men jag uppskattar inte när det ska göras allmängiltigt och när personer utan den medicinska kunskapen (mer än sin egna erfarenheter) ska förklara ett medicinskt tillstånd :down:

Har läst tionde bocken om Hicke - How to seize a dragons jewel. Den var bra, men inte lika bra som de tidigare böckerna. Känns lite som om författaren fått lite J.k Rowling-komplex och fått för sig att alla böcker inte kan vara lättsamma och roliga. Denna boken (och gissningsvis de kvarvarande två) var mycket mörkare och inte lika underfundig tyvärr. Förstår varför de inte översatts till svenska...

Har även läst Jonathan Troppers Plan B. Ganska bra, lättläst och jag ville veta hur allt skulle sluta, men inget som gjorde något bestående intryck.

Nu ska jag på semester :D Har packat Lycka är en sällsam fågel av Anna Gavalda, De förklädda flickorna i Kabul, och Tre små lögner. Har massa ljudböcker så klart med, så vi får se vad som hinns med :)

Har även läst Jonathan Troppers Plan B. Ganska bra, lättläst och jag ville veta hur allt skulle sluta, men inget som gjorde något bestående intryck
Visst är det alla med 30års-kris? Jag tyckte den var himla rolig till och från vill jag minnas :D

Och hoppas du hinner läsa mycket på semestern!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar