Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst Yxmannen som var minst sagt intressant! Men inte helt trevlig läsning alltså. Men ja, rätt bra bok ändå.

Är även i slutet av Jag är en tjuv och tja, vad ska jag säga mer än att Jonas Karlsson är fantastisk :love: Den här var himla bra alltså!
Jag har inte läst honom, tror du jag skulle gilla den?

Jag läser Kristina Ohlssons senaste, Syndafloder. Blev varnad för att börja läsa den en vardagskväll och ja, det var mycket riktigt livsfarligt, haha. Så bra!

Har haft väldigt bra läsflyt på jobbet det senaste, vilket är jätteroligt! :) Så i natt har jag läst Let it snow vilket var trevligt sett till att det var tre författare som skrev historier som vävdes ihop. Men förutom det så var boken nog höst medioker faktiskt.

Påbörjade boken Den lilla bokhandeln i Paris och är helt förundrad över hur den blivit översatt till just den titeln. Orginalet heter alltså Das Lavendelzimmer och jag förstår inte varför boken inte lika gärna kunnat heta Lavendelrummet?

Har även sträcklyssnat på Brev till en nybliven förälder av Chimamanda Ngozi Adichie och hon är SÅ BRA! Vissa saker känns väldigt självklara (för mig, efter att ha läst mig till så mycket kloka tankar här på buke) och andra känns så väldigt väldigt avlägset från västvärlden men oerhört intressant! Det är så mycket viktigt som ryms i hennes femton punkter och jag tycker verkligen att fler borde läsa den, föräldrar eller ej! :)

Har plöjt 7-ornas bok i historia under dagen. Botaniserar nog i arbetslivspsykologi till kvällen. Japp..här har vi tid med skönlitteratur. *not*

Och så påbörjade jag Om du bara visste men klarade verkligen inte av inläsningen! :down: så efter 30 minuters lidande gav jag upp och bytte bok, så nu pågår lyssning av Hemma hos Bettan istället och den är betydligt trevligare inläst!

Är det någon, typ @Anna kanske (var det till och med den som jag ville låna av dig när @Ceta var klar med boken?!), som läst Om du bara visste och kan berätta om det är värt att att läs den istället? Inte för att jag var överförtjust i hennes andra bok, men nu är det ju ändå Hallands väderö det handlar om i den här boken :)

Är det någon, typ @Anna kanske (var det till och med den som jag ville låna av dig när @Ceta var klar med boken?!), som läst Om du bara visste och kan berätta om det är värt att att läs den istället? Inte för att jag var överförtjust i hennes andra bok, men nu är det ju ändå Hallands väderö det handlar om i den här boken :)

Nej, jag är inte inblandad! Har inte läst något av Säfstrand, ännu i alla fall ;)

Däremot läste jag ut Syndafloder av Kristina Ohlsson igår kväll, ååååh hon är så bra! Nu är detta nog sista om Fredrika och Alex, tyvärr, för de är verkligen bra.

Påbörjade boken Den lilla bokhandeln i Paris och är helt förundrad över hur den blivit översatt till just den titeln. Orginalet heter alltså Das Lavendelzimmer och jag förstår inte varför boken inte lika gärna kunnat heta Lavendelrummet?

Jag spånar vidare på bokhandlar och titlar. Jenny Colgan har skrivit en bok som heter The little shop of happy ever after som av HELT oklar anledning i vissa utgåvor heter The little bookshop on the corner. Varför? Jag kan inte förstå detta!

Jag började just på den också, än så länge gillar jag den även om jag ser en del paralleller till en del andra böcker så som Choklad.

Och så påbörjade jag Om du bara visste men klarade verkligen inte av inläsningen! :down: så efter 30 minuters lidande gav jag upp och bytte bok, så nu pågår lyssning av Hemma hos Bettan istället och den är betydligt trevligare inläst!

Sorry, även jag är oskyldig! Tror inte ens jag hört talas om boken :p

@Killaloe Jag har läst Om du bara visste. Inte som ljudbok. Sträckläste den på en dag faktiskt. Vad ska jag säga. Den vinner inga litteraturpriser, men trevlig läsning. Inte trevlig som i feelgood, men fina miljöer och vanliga människor. Lite vändningar i händelserna. Som att läsa en Allersföljetong. Jag har positiva minnen av boken, men den vände inte min värld upp och ner kanske. Jag tycker: läsvärd, men om uppläsningen inte passar är det svårt att säga att det är värt det. *hjälpsam*

Men vad var det då för bok @Ceta lånade och som jag sen skulle låna @Anna ? :D

Tack @Lavine det lutar nog åt att jag inte aktivt kommer leta efter den, men hittar jag den så läser jag den. Typ :) Så det var himla hjälpsamt ändå :)

Jag tänkte säga att den här tråden har förstört mig. Men det är inte sant, ni har förbättrat mig. Jag lyssnar just nu på Nora Roberts. Och istället för det lite lättsmält småmysiga som jag hade tänkt mig går jag bara och irriterar mig på att "den unga vackra (om än starka och självständiga) kvinnans problem har en enda lösning, kärleken till den unga vackra mannen" :meh:

Men vad var det då för bok @Ceta lånade och som jag sen skulle låna @Anna ? :D

Tack @Lavine det lutar nog åt att jag inte aktivt kommer leta efter den, men hittar jag den så läser jag den. Typ :) Så det var himla hjälpsamt ändå :)
Jag lånade inget vad jag minns :p Fick nån romance-bok dock, men den var du väl inte så intresserad av?

Ver att du ville läsa "simma med de drunknade" efter mig, men den har jag inte lånat av @Anna

Jag lånade inget vad jag minns :p Fick nån romance-bok dock, men den var du väl inte så intresserad av?

Ver att du ville läsa "simma med de drunknade" efter mig, men den har jag inte lånat av @Anna
Men fick du inte med dig två böcker hem? Eller hur var det? :o

Och simma med de drunknade vet jag, men den hittade jag på loppis för någon vecka sedan så den behöver du inte låna ut till mig ;)

Haha förvirringen är total @Anna och @Ceta Men det kanske var Fritzon, jag är ju inte känd för att ha läget under kontroll så det är säkert jag som rört ihop saker :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 317
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar