Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte säga att den här tråden har förstört mig. Men det är inte sant, ni har förbättrat mig. Jag lyssnar just nu på Nora Roberts. Och istället för det lite lättsmält småmysiga som jag hade tänkt mig går jag bara och irriterar mig på att "den unga vackra (om än starka och självständiga) kvinnans problem har en enda lösning, kärleken till den unga vackra mannen" :meh:

Jag tycker att Nora Roberts är hemsk.
´Lite för billig kopia av Guillou fast av andra könet...

Jättetjusig tjej som huvudperson. Vacker, smart, bäst helt enkelt. Gärna jättevältränad.
Och så måste den där kärleken till, och utan kärleken går det åt skogen.
Usch.

Nu har jag lyssnat klart på alla tre böckerna Stjärnklart, stjärnfall och stjärndamm. Jag gillade dom skarpt! Absolut dom spårade ur lite, klämma in allt typ, men ändå, 4/5 gav jag dom på storytel :) Jag älskar ju katastrof filmer/serier också (day after tomorrow är ju typ min favoritfilm :o) så det här var helt klart min smak :)

Har lyssnat på "Bokklubben vid livets slut" av Will Schwalbe.
Den handlar om en man vars mor får Bukspottskörtelcancer och hur de delvis hanterar det honom att lösa och diskutera böcker.
Den var helt ok, men inget livsomvälvande. Hade nog gillat den mer om böckerna de diskuterade gjort mig mer nyfiken ;)

Det går inget bra för mig på läsfronten. Har läst Svenskarna och deras fäder och det är den tredje boken jag läser i år. Vet inte om jag brände ut mig under 2016 med mina 55 böcker. Nu bara surfar jag och äter chips. Hur kommer man igång igen?

Nu bara surfar jag och äter chips. Hur kommer man igång igen?
Jag läser om en bok som jag verkligen verkligen gillar! Det är, för mig, bästa sättet att komma igång med att läsa när jag är i en svacka. Alternativt läsa något enkelt (i mitt fall ungdomsböcker) som jag verkligen sett fram emot att läsa :)

Hoppas du hittar något sätt som fungerar för dig! :)

Jag läser om en bok som jag verkligen verkligen gillar! Det är, för mig, bästa sättet att komma igång med att läsa när jag är i en svacka. Alternativt läsa något enkelt (i mitt fall ungdomsböcker) som jag verkligen sett fram emot att läsa :)

Hoppas du hittar något sätt som fungerar för dig! :)

Tack vad snäll du är. Har redan läst om två stycken; En amerikansk förlust och en till som jag glömt. Ska prova med en ungdomsbok.

Lyssnat på God Jul av Jonas Karlsson. Och som @Killaloe bjld den på viss igenkänning för en inom komunal förvaltning :angel: Tycker den var riktigt underhållande, och den bjöd på några goda skratt. Rekommenderas! :)

Lyssnar nu på Chimamanda Ngozi Adichies nya bok :) Den är bara en timma, så får se vad det blir efter den!

Jag behöver boktips igen. Tror det är dags för en deckare. Inte allt för blodig, ingen ren skräck, men gärna spännande. Tänk Morden i Midsomer typ.

Och ja, den måste finnas på Storytel. Jag drömmer om den dag jag faktiskt ska ha tid att läsa en riktig bok igen. :laugh:

Jag har läst Finna sig av Agnes Lidbeck. Intressant, men jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu.

Så läser jag Belgravia av Julian Fellowes till en av mina bokcirklar. Jag har ju inte sett Downton Abbey (som han också har skrivit) och är inte helsåld på de här engelska romanerna som utspelar sig på 1800-talet, men jag älskar ju London förstås och på det viset är det kul. Premissen är intressant, i alla fall, och jag ska nog bli klar med den i tid till nästa onsdag.

Så har jag lyssnat på Stephen Frys andra självbiografi, The Fry Chronicles. Den var väldigt lång men det är ju en fröjd att lyssna på honom.

Nu läser jag, parallellt med Fellowes och förstås Ett litet liv, Grejen med verb av Sara Lövestam. Helt underbar! Men kort, så jag blir nog klar med den innan dagen är slut.

Jag behöver boktips igen. Tror det är dags för en deckare. Inte allt för blodig, ingen ren skräck, men gärna spännande. Tänk Morden i Midsomer typ.

Och ja, den måste finnas på Storytel. Jag drömmer om den dag jag faktiskt ska ha tid att läsa en riktig bok igen. :laugh:
Hade du lyssnat på "den bittra pajens sötma"? Annars är den väldigt engelskt mysig :love:

Nu har jag lyssnat klart på alla tre böckerna Stjärnklart, stjärnfall och stjärndamm. Jag gillade dom skarpt! Absolut dom spårade ur lite, klämma in allt typ, men ändå, 4/5 gav jag dom på storytel :) Jag älskar ju katastrof filmer/serier också (day after tomorrow är ju typ min favoritfilm :o) så det här var helt klart min smak :)
Tack för tipset, de ligger nu i min bokhylla (ska bara lyssna klart på True Blood först) :)

Har du lyssnat på böckerna om Comorran Strike av Robert Galbraith (aka j k Rowling)? De tycker jag nog kan passa in på din beskrivning med :)

Jag har lyssnat klart på Den lilla bokhandeln i Paris och förutom att titeln är helt jäkla bedrövligt missvisande så tyckte jag nog den var sådär :down: Bäst var katternas namn :love: och så bok-ordinationerna som finns som lista. Men annars känns det inte som en bok jag kommer komma ihåg eller längta efter att läsa om.

Nu när hag har tagit mig igenom typ hälften sv hemma hos Bettan så blir jag bara mer och mer provocerad
alltså, hur obehagligt är inte Bettans beteende? Kontrollerande och som om hon äger Matte. Jag är väl inte helt frälst i Matte som karaktär heller, men jag tycker ändå att det är sjukt otrevligt att håna hans drömmar ang kärlek och även oerhört osympatiskt att kalla tjejerna han blir uppraggad av för nedsättande ord :down: Det gör mig så oerhört irriterad faktiskt att det som faktiskt är bra och trevligt med boken blir mycket svårare att uppskatta :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 317
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar