Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som kontrast efter HP så började jag lyssna på Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg, och den största behållningen är väl Helge Skoog som uppläsare... lite lagom hjärndött med en pensionärsliga som begår brott :angel: sen blir det nog En droppe midnatt, inläst av Jason själv :love:

Imorse började jag på sista Harry Potter. Tyvärr jobbar jag inte som jag brukar utan måste vänta ända till klockan tre innan jag får fortsätta. Vill bara lyssna, samtidigt som jag inte vill att det ska ta slut. :nailbiting::arghh::love:

Läser Den bittra pajens sötma av Alan Bradley
Än så länge inte så imponerad, den är väl lite småtrevlig men inget märkvärdigt.

Läser Den bittra pajens sötma av Alan Bradley
Än så länge inte så imponerad, den är väl lite småtrevlig men inget märkvärdigt.
Det är just småtrevliga de är, de där böckerna. Litterära stordåd får en hitta på annat håll. För mig var småtrevligt men välskrivet och med en cool kvinnlig huvudperson alldeles prima.

Jag har nu börjat läsa Julian Fellowes Belgravia. Har bara läst första kapitlet men tycker den verkar lovande.

Kom aldrig igenom Fyren mellan haven. Inte för att den var dålig eller så men jag drogs aldrig riktigt in i den. Och nu för tiden, när jag har dåligt med tid för att läsa, vill/orkar jag bara läsa böcker jag inte kan låta bli att läsa.

Den ökända historien om Frankie Landau Banks av E Lockhart. Y/A-bok om kärlek och med mycket feminism i. Huvudpersonen vägrar att vara "lilla gumman" och bevisar att hon är smartare än killarna. Klart läsvärd!
Ja! Den är bra!

Jag har läst en hög med böcker igen, jag fortsätter följa samma tema. Den här omgångens favorit blev Fans of the impossible life (Kate Scelsa). Nu har jag arton nya böcker att sätta tänderna i, sedan får det vara sluthandlat för ett tag.

Sov du lilla videung av Cilla och Rolf Börjlind. Fjärde kriminalromanen om Tom Stilton och Olivia Rönning. Makaber historia (förstås) men väldigt spännande. Bra tidsfördriv! Man bör kanske ha läst böckerna i rätt ordning för att få behållning av dem eftersom det händer saker med huvudpersonerna under tiden som handlingen utspelas.

Tummen upp för Karriär i ondska, gillar den här deckarserien. Spännande bok där jag åtminstone inte lyckades räkna ut hur saker och ting hängde ihop i förväg, utan det blev en överraskning ända till slutet på boken. Absolut läsvärd! :)

Nästa bok i min aldrig sinande att läsa-hög blir Jojo Moyes' Sista brevet från din älskade.

Läst klart "Simma med de drunknade" av Lars Mytting. Den var ok, men inte mycket mer. Gillade väl idén i den till en början, men sen rörde de till allt så mycket att jag knappt fattade poängen..

Sen tyckte jag huvudpersonenernas relation var så obegriplig att det var svårt att förstå varför den fick den att handla så märkligt! O_o @Anna minns att du läste den, förstår du vad jag menar?

Sen har jag lyssnat på "The interrestings" av Meg Wolitzer. Den handlade om ett kompisgäng som träffats på summercamp, och hur deras relationer utvecklade sig upp emot medelåldern. Tycker det var lite dåligt med handling, så den gav inte så mycket. Kommer nog inte minnas den nån längre stund!

Läst klart "Simma med de drunknade" av Lars Mytting. Den var ok, men inte mycket mer. Gillade väl idén i den till en början, men sen rörde de till allt så mycket att jag knappt fattade poängen..

Sen tyckte jag huvudpersonenernas relation var så obegriplig att det var svårt att förstå varför den fick den att handla så märkligt! O_o @Anna minns att du läste den, förstår du vad jag menar?

Sen har jag lyssnat på "The interrestings" av Meg Wolitzer. Den handlade om ett kompisgäng som träffats på summercamp, och hur deras relationer utvecklade sig upp emot medelåldern. Tycker det var lite dåligt med handling, så den gav inte så mycket. Kommer nog inte minnas den nån längre stund!

Jag håller med om Mytting, var inte heller såld. Huvudpersonen var ju jättekonstig! Flera av mina vänner älskade den verkligen men ingen av dem har lyckats förklara för mig vad det är som är så bra ;)

Tack för kommentar om Wolitzer! Älskade Hustrun men då vet jag att jag ska sänka förväntningarna på The Interestings :)

Den ökända historien om Frankie Landau Banks av E Lockhart. Y/A-bok om kärlek och med mycket feminism i. Huvudpersonen vägrar att vara "lilla gumman" och bevisar att hon är smartare än killarna. Klart läsvärd!

Underbar! Jag gillar alla Lockharts böcker som jag har läst. Kanske är det allt du behöver veta var också ett litet mästerverk!

Klar med fasanjägarna och fortsatte serien med flaskpost från P (klar om 15 min). Sen blir det Journal 64 i samma serie.
Huvudpersonerna är ju minst sagt speciella men jag kan inte låta bli att fnissa mellan varven över kommentarer från dom.

Jag håller med om Mytting, var inte heller såld. Huvudpersonen var ju jättekonstig! Flera av mina vänner älskade den verkligen men ingen av dem har lyckats förklara för mig vad det är som är så bra ;)

Tack för kommentar om Wolitzer! Älskade Hustrun men då vet jag att jag ska sänka förväntningarna på The Interestings :)
Jo, han var märklig. Tjejen på ön var ännu mer oförståelig i mina ögon dock. Helt slumpmässigt beteende hela tiden.. Som på nått sätt hela tiden skylldes på "kärleken"?

Klar med fasanjägarna och fortsatte serien med flaskpost från P (klar om 15 min). Sen blir det Journal 64 i samma serie.
Huvudpersonerna är ju minst sagt speciella men jag kan inte låta bli att fnissa mellan varven över kommentarer från dom.

Det är huvudpersonerna som är den största behållningen, tycker jag! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix