Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är bara att jag vill äga bra böcker i bokform. Även fast min bokhylla är så full att det knappt går längre. Jag har bokhyllor i dubbla rader uppe vid taket längst med väggarna i hela rummet men det räcker inte :rofl: Jag är alldeles för konservativ för att läsa digitalt, det känns inte alls som samma grej :cautious:

Alltså jag håller med till 400%. Jag ÄLSKAR mina bokhyllor (och spelhyllor...) och har svurit en ed till mig själv att så fort jag får råd kommer jag införskaffa precis alla mina digitala böcker i fysisk form. Men just nu, när jag har dåligt med både plats och pengar, är e-böcker det bästa som finns! Och alltså det är så himla himla praktiskt. Inbyggd lampa, inbyggd ordbok, inbyggd wikipedia, tar ingen plats, väger ingenting, man kan köpa nästa bok i serien direkt i plattan och ibland poppar det upp en liten plupp som säger "58 people have highlighted this passage" och så visas det en markering runt en mening som andra personer tyckt är extra bra och för en sekund känns det som att man connectar med en massa anonyma bokälskande främlingar runt om i världen som läst samma bok... Love it :D

Men eftersom du argumenterar så bra till försvar för den fysiska boken så ger jag dig min välsignelse att åka 1,5 timme för att köpa nästa bok i din serie. Flera dagar i veckan om det så krävs. GO! Nu genast!

Vad är det för serie du läser förresten? :)

ÅK! När det gäller böcker är allt tillåtet :D

Haha jaa, det känns ju lite så :D

Alltså jag håller med till 400%. Jag ÄLSKAR mina bokhyllor (och spelhyllor...) och har svurit en ed till mig själv att så fort jag får råd kommer jag införskaffa precis alla mina digitala böcker i fysisk form. Men just nu, när jag har dåligt med både plats och pengar, är e-böcker det bästa som finns! Och alltså det är så himla himla praktiskt. Inbyggd lampa, inbyggd ordbok, inbyggd wikipedia, tar ingen plats, väger ingenting, man kan köpa nästa bok i serien direkt i plattan och ibland poppar det upp en liten plupp som säger "58 people have highlighted this passage" och så visas det en markering runt en mening som andra personer tyckt är extra bra och för en sekund känns det som att man connectar med en massa anonyma bokälskande främlingar runt om i världen som läst samma bok... Love it :D

Men eftersom du argumenterar så bra till försvar för den fysiska boken så ger jag dig min välsignelse att åka 1,5 timme för att köpa nästa bok i din serie. Flera dagar i veckan om det så krävs. GO! Nu genast!

Vad är det för serie du läser förresten? :)

Tack för välsignelsen :D Det är inte ens en serie, utan en helt vanlig fristående bok av en författare som jag aldrig läst något av som jag snöat in mig på att jag måste läsa just idag. Hehe. :o

Jag kunde inte låta bli utan gav mig iväg. Efter mycket irrande i ett stort centrum jag aldrig varit i förut hittade jag bokhandeln och även boken :D Nu har jag påbörjat den långa resan hem (:rofl:) som genast blev mycket längre när det blev helt stopp på min tåglinje, så jag är fast här mitt ute i ingenstans. Jag har iallafall en god bok (eller fem) att roa mig med :laugh:

Stor fördel med BookBeat jämfört med Storytel för den som som jag har android: det går att öka tempot på uppläsningen! Den funktionen saknades när jag testade Storytel för ett år sedan.

Stor fördel med BookBeat jämfört med Storytel för den som som jag har android: det går att öka tempot på uppläsningen! Den funktionen saknades när jag testade Storytel för ett år sedan.

Jag har storytel på samsung (Fast det kanske inte är Android? :o) och där fungerar det att höja hastigheten! Lyssnar alltid på x2.0 för att det går så långsamt annars :D

Lyssnat klart på En bror att dö för. Fortsättning på den förra jag lyssnade på (Björndansen). Helt okej underhållning, men jag föredrar nog mer deckare/rysare än bankrån/brottslighet :) Försökte lyssna på game of thrones på engelska (provat på svenska innan) men det var så hemskt att jag gav upp efter några minuter. Samma med Harry Potter. Jag verkar ha ytterst svårt för inläsningar på engelska :o
vet inte vad jag vill lyssna på här näst. Nån som har tips på nått bra? Gärna mord och läskigheter :p

Lyssnat klart på En bror att dö för. Fortsättning på den förra jag lyssnade på (Björndansen). Helt okej underhållning, men jag föredrar nog mer deckare/rysare än bankrån/brottslighet :) Försökte lyssna på game of thrones på engelska (provat på svenska innan) men det var så hemskt att jag gav upp efter några minuter. Samma med Harry Potter. Jag verkar ha ytterst svårt för inläsningar på engelska :o
vet inte vad jag vill lyssna på här näst. Nån som har tips på nått bra? Gärna mord och läskigheter :p
Visst hade du lyssnat igenom Elly Griffiths böcker om Ruth Galloway? Storytel släppte en ny häromdagen.

Har lyssnat på "Vi är en" av Sarah Crossan efter recension av @Killaloe i denna tråden. Jag tyckte inte den var särskilt bra. Rätt platt och inget vidare inläst :down: Positivt att den var kort dock ;)

Det dröjde innan jag läste den, men nu har jag äntligen läst första boken i Arne Dahls nya serie: Utmarker.

Dahl levererar som vanligt, han är verkligen en superduktig författare och man köper hans invecklade intriger på grund av hans skicklighet. En verkligt spännande bok - men också bitvis ganska obehaglig; särskilt slutet.

Det dröjde innan jag läste den, men nu har jag äntligen läst första boken i Arne Dahls nya serie: Utmarker.

Dahl levererar som vanligt, han är verkligen en superduktig författare och man köper hans invecklade intriger på grund av hans skicklighet. En verkligt spännande bok - men också bitvis ganska obehaglig; särskilt slutet.
hmm låter som nått för mig kanske, har missat hans böcker helt tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar