Problemet är bara att jag vill äga bra böcker i bokform. Även fast min bokhylla är så full att det knappt går längre. Jag har bokhyllor i dubbla rader uppe vid taket längst med väggarna i hela rummet men det räcker inte Jag är alldeles för konservativ för att läsa digitalt, det känns inte alls som samma grej
Alltså jag håller med till 400%. Jag ÄLSKAR mina bokhyllor (och spelhyllor...) och har svurit en ed till mig själv att så fort jag får råd kommer jag införskaffa precis alla mina digitala böcker i fysisk form. Men just nu, när jag har dåligt med både plats och pengar, är e-böcker det bästa som finns! Och alltså det är så himla himla praktiskt. Inbyggd lampa, inbyggd ordbok, inbyggd wikipedia, tar ingen plats, väger ingenting, man kan köpa nästa bok i serien direkt i plattan och ibland poppar det upp en liten plupp som säger "58 people have highlighted this passage" och så visas det en markering runt en mening som andra personer tyckt är extra bra och för en sekund känns det som att man connectar med en massa anonyma bokälskande främlingar runt om i världen som läst samma bok... Love it
Men eftersom du argumenterar så bra till försvar för den fysiska boken så ger jag dig min välsignelse att åka 1,5 timme för att köpa nästa bok i din serie. Flera dagar i veckan om det så krävs. GO! Nu genast!
Vad är det för serie du läser förresten?