Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis! :) Såg den på Storytel när jag bläddrade runt, annars hade jag nog missat den för jag har aldrig hört talas om den.

Jag måste ha läst den på mellanstadiet eller något men minns den väldigt tydligt! Tre delar tror jag, och på den tiden hette den första "Saknas, Jennie 3 år" och den andra "Vad hände med Jennie". Då tyckte jag att de var oerhört spännande, men det är väl tveksamt om jag såhär 25 år senare skulle känna likadant ;)

Jag måste ha läst den på mellanstadiet eller något men minns den väldigt tydligt! Tre delar tror jag, och på den tiden hette den första "Saknas, Jennie 3 år" och den andra "Vad hände med Jennie". Då tyckte jag att de var oerhört spännande, men det är väl tveksamt om jag såhär 25 år senare skulle känna likadant ;)
Jag tror att du kanske, om inte nostalgin är överväldigande, skulle tycka att böckerna är något mindre spännande nu :D :up:

Nu heter resten av böckerna f.ö Vad hände och Rösten inifrån. Så dom verkar ha döpt om hela serien i den svenska översättningen.

Kära tråden.

Har någon läst Dorés bibel av Torgny Lindgren?

Vänliga hälsningar
En smått uppgiven indietant på snart 35 sensomrar.

Lyssnat färdigt på "Den bittra pajens sötma" och tyckte mycket om den hela vägen :) Synd att bara första finns inläst på svenska och 4-6 på engelska :confused: Känns dock inte som böcker en måste ta i ordning :idea:

Nu lyssnar jag på Backmans "björnstad" den har sugit fast mig direkt!
Det är bara de två första som finns översatta till svenska, så det är antagligen därför.

Jag sitter och håller på den tredje Flavia de Lucen, A red herring without mustard, men har fastnat på vägen i Kakan Hermanssons Hela Kakan.

Sträckläste sista halvan av Dagen då vi försvann och gillade den verkligen. Tänkte först att den inte var så där väldigt annorlunda och spännande, men tji fick jag liksom :D Jag gillade verkligen hur boken artade sig och att den gick från alldaglig till intressant :up:

Sen gjorde jag misstaget att påbörja läsningen av del två i The Selection - Eliten och jag förstår inte varför jag ens lånar den från biblioteket för nu bara måste jag ju läsa klart den. Men redan efter typ 50 sidor känner jag liksom att jag börjar irritera mig och vill slå en stekpanna i huvudet på samtliga huvudpersoner i boken :angel: Känns lovande alltså..

Half Blood prince är klar. Jag har gråtit lika mycket som vanligt. En bok kvar...

Såg att FBAWTFT har släppts som bok också, precis som the cursed child. :up:

Jag läste ut Spring så fort du kan, andra delen i Sofia Nordins serie. Riktigt bra, nu måste jag bara få reda på vad som händer sen. (Tredje delen heter Som om jag vore fantastisk och fjärde Om du såg mig nu.)

Kära boktråden!
Jag har ett problem; jag kan inte hantera bokserier. Varenda gång vill jag bara veta vad som händer sen! Det spelar ingen roll hur dålig bok ett är, hur lite jag sympatiserar med huvudpersonen osv. Jag bara måste få veta oavsett hur ointressant det egentligen är :o

Säg att jag inte är ensam om problemet?! :o

Kära boktråden!
Jag har ett problem; jag kan inte hantera bokserier. Varenda gång vill jag bara veta vad som händer sen! Det spelar ingen roll hur dålig bok ett är, hur lite jag sympatiserar med huvudpersonen osv. Jag bara måste få veta oavsett hur ointressant det egentligen är :o

Verkligen inte. Jag har exakt samma problem. The Selection är just Ett bra exempel på det. Jag lyssnade på första, gillade den inte värst mycket, men ändå stäcklyssnade jag på övriga delar, på engelska. :cautious:

Därför är jag extra stolt över att jag kunnat undvika fortsättningen på Min fantastiska väninna. :laugh:

Verkligen inte. Jag har exakt samma problem. The Selection är just Ett bra exempel på det. Jag lyssnade på första, gillade den inte värst mycket, men ändå stäcklyssnade jag på övriga delar, på engelska. :cautious:

Därför är jag extra stolt över att jag kunnat undvika fortsättningen på Min fantastiska väninna. :laugh:
Skönt (!!) att det inte bara är jag :D

Jag tycker det är enklare med deckare som är mer fristående, men böcker med cliffhangers eller sådana som känns oavslutade är helg hopplöst :o

(Men just Eliten tyckte jag rätade upp sig liiite till bok två :o :D)

Kära boktråden!

*räcker upp handen*

Twilight är ett bra exempel för min del. Var bara tvungen!

Har börjat lyssna på Soulless av Gail Carriger. Fantasy som utspelar sig på 1800-talet i England där vampyrer, varulvar och spöken alla har kommit ut ur garderoben och är en del av samhället. Huvudpersonen Alexia Tarabotti är utan själ och därför har oknyttet ingen power på henne. Hon är dessutom inte alls som en kvinna ska vara, hon är outspoken, vetgirig och tuff som tusan. Hon är hittills en karaktär som jag bara ääääälskar :D! Hela känslan med humorn och stilen i boken är som Pride and Prejudice and Zombies. Det är härlig humor, väldigt brittiskt och lite quirky!
Den serien har precis fått mig att börja läsa igen efter 8(!) års uppehåll. Är halvvägs genom sista boken och vill typ inte fortsätta för jag vill inte att det ska ta slut. :D Ser fram emot att läsa författarens andra serier!

Skönt (!!) att det inte bara är jag :D

Jag tycker det är enklare med deckare som är mer fristående, men böcker med cliffhangers eller sådana som känns oavslutade är helg hopplöst :o

(Men just Eliten tyckte jag rätade upp sig liiite till bok två :o :D)
Haha. Jag minns knappt. Tyckte hela serien var skräp. :laugh:

Kära boktråden!

Förstår att det är jobbigt! Tack och liv har jag inte det problemet, det finns för många bra böcker för att tvinga sig att lösa dåliga ;) Har bara läst första i både "lin fantastiska väninna" och i Maj-triologin :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve