Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår att det är jobbigt! Tack och liv har jag inte det problemet, det finns för många bra böcker för att tvinga sig att lösa dåliga ;) Har bara läst första i både "lin fantastiska väninna" och i Maj-triologin :D
Vad är du för super-människa?! :eek: Det måste vara någon sån där superhjälte grej eller något som vi andra dödliga inte har :angel: :D

Det är ju verkligen inte så attrahera saknar böcker att läsa men ändå kan jag inte låta bli att spendera tid med usla serier :o

@Killaloe Jag älskar serier, men kan a l d r i g låta bli att googla upp typ hur det slutar:o. I efterhand ångrar jag mig dessutom jämt, men inte slutar jag för det :p.
Oh, det är en intressant egenskap alltså! Känns som det är en dålig egenskap att kombinera med att inte kunna avbryta serier ens om en vet hur det slutar alltså :angel:

Men det är verkligen svårt att låta bli ibland när en bara vill veta NU hur det ska gå liksom :D

Jag var till bokhandeln idag för att faktiskt köpa mig en bok, Fantastiska vidunder ... Men den var ju för fan bara som filmmanus :rage::rage::arghh::arghh: Vad är det för jävla påhitt att göra den och the cursed child (kommer inte ihåg svenska namnet) som filmmanus i bok :rage: Jag vill ha en bok! Inte ett manus :mad: Det här passar nog i stör mig orimligt tråden också :cautious:

Jag var till bokhandeln idag för att faktiskt köpa mig en bok, Fantastiska vidunder ... Men den var ju för fan bara som filmmanus :rage::rage::arghh::arghh: Vad är det för jävla påhitt att göra den och the cursed child (kommer inte ihåg svenska namnet) som filmmanus i bok :rage: Jag vill ha en bok! Inte ett manus :mad: Det här passar nog i stör mig orimligt tråden också :cautious:

Och jag är sugen på att läsa dem två just för att det är manus. Manus är ju mysiga att läsa :D

Kära boktråden!
Jag har ett problem; jag kan inte hantera bokserier. Varenda gång vill jag bara veta vad som händer sen! Det spelar ingen roll hur dålig bok ett är, hur lite jag sympatiserar med huvudpersonen osv. Jag bara måste få veta oavsett hur ointressant det egentligen är :o

Säg att jag inte är ensam om problemet?! :o
Jag har tack och lov inte det problemet, lämnar med lätthet en bok eller en serie som inte intresserar mig. Visst har jag lyssnat på en massa skit men då finns det ändå något med den som är bra.

Twilight böckerna läste jag dock nästan alla trots att det var en plåga, men efter 2/3 av den sista boken så fick jag nog och gav upp så den vet jag inte hur den slutar.

Apropå Twilight så gillade jag faktist de böckerna :o Undviker att läsa om dem dock för tror mina feministiska glasögon förstör en omläsning så här många år senare :angel:
Filmen klarade jag inte av dock! Gicn efter en halvtimma. Men det berodde nog mest på skådespelarinsatserna ;)

Ni som lyssnar mycket på ljudböcker, vilken tjänst är bäst? Storytel, bookbeat, annan? Vill ha så brett utbud av romaner (intalade på svenska) som möjligt och en app som är stabil och med bra funktioner.

Har lyssnat på Löparglädje av Rune Larsson. Inget litterärt mästerverk direkt, men en rätt inspirerande bok som är applicerbar inte bara på löpträning utan på livet i stort då han pratade mycket om målbilder och vikten av att ha roligt medans man försöker uppnå det man vill.

Dessutom har jag hunnit med ytterligare en del i serien om Isfolket och imorse startade hagen Harry Potter and the Half blood Prince.

Ni som lyssnar mycket på ljudböcker, vilken tjänst är bäst? Storytel, bookbeat, annan? Vill ha så brett utbud av romaner (intalade på svenska) som möjligt och en app som är stabil och med bra funktioner.
Jag är trogen Storytelanvändare sen flera år tillbaka. Har inte provat någon annan tjänst för jag tycker att det funkar så bra. Det är lätt att söka och hitta både författare och uppläsare. Och att hitta nya böcker via deras kategoritips. De har ett stort utbud av barnböcker också vilket passar vår familj bra, dottern (snart 6) somnar till ljudbok, precis som jag gör! :)

Jag är ju inte längre någon snabbläsare och läser ganska korta stunder åt gången, så en bok räcker avsevärt mycket längre nu än förr. Därför läser jag alltjämt Kakan Hermanssons Hela Kakan och det är som att ha Kakan vid köksbordet och lyssna till hennes historia och vad som format henne till den hon är. Det är pratigt, men trevligt, smart, angeläget och ibland roligt. Jag gillar den, även om den mest skrapar på ytan.

Jag har kommit in i ett riktigt läshumör och slukar YA-böcker på löpande band. För en vecka sen skulle jag köpa en bok men kom hem med betydligt fler, lägg på en nolla bakom ettan så stämmer det bättre.. Dem räckte inte länge och nu har jag hittat en hög nya att införskaffa. Hittade dock en bok jag känner att jag måste läsa nuuuuu, enda problemet är att den endast finns i en butik som ligger 1,5 timme från mig, enkel väg, och jag funderar seriöst på att åka dit efter jobbet :o

Jag har kommit in i ett riktigt läshumör och slukar YA-böcker på löpande band. För en vecka sen skulle jag köpa en bok men kom hem med betydligt fler, lägg på en nolla bakom ettan så stämmer det bättre.. Dem räckte inte länge och nu har jag hittat en hög nya att införskaffa. Hittade dock en bok jag känner att jag måste läsa nuuuuu, enda problemet är att den endast finns i en butik som ligger 1,5 timme från mig, enkel väg, och jag funderar seriöst på att åka dit efter jobbet :o

Du behöver en Kindle och ett Amazon-konto hör jag, om du inte har något emot att läsa på engelska :D Helt livsfarligt dock; böckerna är sjukt billiga, det tar ett klick och tre sekunder att ladda hem dem och en Kindle har plats för typ 6000 böcker. Köpte en hel hög på rea i helgen... Köper du dessutom en Kindle Paperwhite har plattan inbyggt, jättebehagligt ljus så man kan ligga uppe och läsa hur länge som helst utan att störa andra. Med andra ord helt jävla katastrofalt för både nattsömnen och plånboken och precis hur bra som helst - jag ÄLSKAR min lilla platta :love:

Du behöver en Kindle och ett Amazon-konto hör jag, om du inte har något emot att läsa på engelska :D Helt livsfarligt dock; böckerna är sjukt billiga, det tar ett klick och tre sekunder att ladda hem dem och en Kindle har plats för typ 6000 böcker. Köpte en hel hög på rea i helgen... Köper du dessutom en Kindle Paperwhite har plattan inbyggt, jättebehagligt ljus så man kan ligga uppe och läsa hur länge som helst utan att störa andra. Med andra ord helt jävla katastrofalt för både nattsömnen och plånboken och precis hur bra som helst - jag ÄLSKAR min lilla platta :love:

Problemet är bara att jag vill äga bra böcker i bokform. Även fast min bokhylla är så full att det knappt går längre. Jag har bokhyllor i dubbla rader uppe vid taket längst med väggarna i hela rummet men det räcker inte :rofl: Jag är alldeles för konservativ för att läsa digitalt, det känns inte alls som samma grej :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve