Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipset är tillagt i min bokhylla i storytel nu!Jag gick över från läsebok till ljudbok på Min fantasiska väninna av Elena Ferrante (pga lånekö på pappersboken, och kom över ännu en gratismånad på ännu en prenumerationstjänst...). Har nu läst totalt 75 % av boken och den är verkligen bra. En berättelsebok. Passar mycket bra som ljudbok (också), bra uppläsare också (vet inte vem, borde kolla). Litegrann vill jag inte att den ska ta slut! Kommer sannolikt att läsa alla fyra böcker allt eftersom de ges ut. Jag har lärt känna dem nu, vill veta hur det går för dem i livet, Elena och Lila.
Tack för tipset är tillagt i min bokhylla i storytel nu!
Jag gick över från läsebok till ljudbok på Min fantasiska väninna av Elena Ferrante (pga lånekö på pappersboken, och kom över ännu en gratismånad på ännu en prenumerationstjänst...). Har nu läst totalt 75 % av boken och den är verkligen bra. En berättelsebok. Passar mycket bra som ljudbok (också), bra uppläsare också (vet inte vem, borde kolla). Litegrann vill jag inte att den ska ta slut! Kommer sannolikt att läsa alla fyra böcker allt eftersom de ges ut. Jag har lärt känna dem nu, vill veta hur det går för dem i livet, Elena och Lila.
Jag använder Storytel, mest för att jag trivs bäst med den appen och upplever att det finns flest böcker där (iaf som jag är intresserad av). Har även testat adlibris version samt nextory men inte riktigt fastnat. De flesta tjänsterna har ju prova på veckor som är gratis så du kan testa och se hur det känns (och om du testar alla blir det ju några veckors lyssnande utan kostnad )Jag har svårt att hålla fokus på att läsa för tillfället och tänkte göra ett nytt försök att lyssna på böcker.
Därför frågar jag er som lyssnar på böcker, vad använder ni för tjänst till det? Finns det flera(Storytel?,?)? Någon som har bättre bokutbud än andra?
Mitt problem brukar vara att det går så långsamt när man lyssnar att jag tappar fokus och börjar vandra i tanken, men det finns visst sätt att snabba upp tempot på uppspelningen?
Hilfe, jag vill kunna läsa igen, om så ljudböcker.
Åh, det finns alltså en film? SpännandeKul att du gillar den! Jag tänkte att jag skulle se filmen i helgen kanske
Jag använder Storytel, mest för att jag trivs bäst med den appen och upplever att det finns flest böcker där (iaf som jag är intresserad av). Har även testat adlibris version samt nextory men inte riktigt fastnat. De flesta tjänsterna har ju prova på veckor som är gratis så du kan testa och se hur det känns (och om du testar alla blir det ju några veckors lyssnande utan kostnad )
Det går oftast att ställa in hastigheten på uppläsningen - tror att både @Migo och @Anna har samma problem med långsamhet som du?
Mitt bot mot att vandra i tankarna (för det gör jag ändå, oavsett hastighet på uppläsning) är att välja böcker som inte kräver fullt fokus. Dvs det gör inget om jag tappar några minuter här och var för boken är fortfarande begriplig.
Åh, det finns alltså en film? Spännande
Rent allmänt, vad tror vi i tråden om filmatiseringen av kvinnan på tåget? När jag sett trailer för den blir jag lite orolig att den ska förlora mycket av sin spänning och bli för tydlig. Men jag hoppas jag har fel!
Ja, jag tänkte att det var Room du menade. När du säger det så ser ju bokomslaget på Storytel ut som en filmaffischJa, Room, alltså! Brie Larson fick ju en Oscar för den nyss Miniatyrmakaren vet jag inte om det finns planer på
Har inte sett Kvinnan på tåget-trailern än, men ska göra det idag. Tror att det kan vara svårt att göra film av en roman som är berättad på det viset.
Bra idé tycker jag! Och du har ju inget att förlora på att reglera hastigheten liksom känns det svårstartat så tycker jag att noveller och ungdoms/barnböcker är enklare att orka med är en bok uppdelad i tre delar a 20 timmar Tordyveln flyger i skymningen kan vara min bästa ljudbok (och bok med för den delen)Då testar jag mig runt bland gratisveckorna! Börjar med Storytel
Jag vet ju inte om ökad hastighet hjälper mot mitt förlorade fokus nu, men det kan ju vara värt ett försök.
Samma här. Blir galen på långsamma uppläsningar!Ja, jag lyssnar på dubbel hastighet. Ibland är till och med det för långsamt
Rekommenderar att man testar BookBeat också, vid sidan av Nextory och Storytel! Bra utbud, inte lika brett som Storytel men det finns väldigt mycket bra. Det är ju Bonniers egen tjänst, så det finns verkligen massor att välja på.
Samma här. Blir galen på långsamma uppläsningar!