Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skriv ett taktfullt mail där du frågar författaren/förlaget/översättarenVad tror du om mig egentligen?!! tänker jag och läser vidare
Jag läser Ta itu av Kristina Sandberg och jäklarns, vad bra den är! Låg vaken alldeles för länge igår kväll för att läsa mer, mer, mer! Fantastisk. Men det får man ju förvänta sig av Sandberg, n'est-ce pas?
Annars läste jag Konsten att höra hjärtslag av Jan Philipp Sendker igår, inför diskussion med en av mina bokcirklar. Nja. Jag hade sjukt höga förväntningar på den, men de infriades inte. Halvsvag trea.
Även lyssnat på "min morbror trollkarlen" vilken jag inte läst tidigare. Den var ganska bra i sig själv, men är ju verkligen mest en förklaring till varför Narnia finns, och hur vägen dit kom att bli genom klädskåpet. Gillade den, så nu är det "häxan och lejonet" som gäller (den har jag läst tidigare dock) Tror jag blir klar med den idag..
Jag läser så långsamt nuförtiden. Sedan tråden startade har jag läst Wolf Hall (Mantel), Kära Herman (Hagerman) Beckomberga - Ode till min familj (Stridsberg) och nu läser jag Zelda och meningen med att ha hund av Åsa Nilsonne.
På gång har jag också Nora Webster av Colm Toibin. Den har jag börjat på flera gånger och älskar den redan från första sidan men kommer ändå inte igång. Det är som om jag vill spara den tills jag är mer uppmärksam, vaken. Han är en av mina absoluta favoritförfattare.
Alla böckerna har varit bra. Stridsbergs tycker jag var helt fantastisk. Jag grät när hon beskrev den siste patienten.
Rasbiologin och Herman Lundborgs behandling av samerna var fruktansvärt att läsa om. VIlka oerhörda kränkningar. Sapmi sisters - keep up!
Nilsonnes är bra på ett annat sätt. Jag känner mycket igen mig i hennes upplevelser av att ha hund. Hur man stångas med förväntningar, vad relationen till hunden ger osv.
Försöker följa er läsning men vilken rasande takt! Jag är avundsjuk.
Ta itu pratade de om i P1 igår eftermiddag, ett samtal med programledaren samt Helen von Zweigberk. Tyvärr hörde jag bara en inledningen.
Konsten att höra hjärtslag - så kass titel. Tycker jag iaf. Jag ger titeln en svag trea.
Ja, jag såg det - men har inte hunnit lyssna ännu. Det var nog det som fick mig att välja just den igår
Ja, kass titel och inte särskilt bra bok heller.
Och Wolf Hall? Jesus, vad tröttsam den var.
Och du har redan läst ut den? (Ta itu) Okeeej.
Åh, hade missat att det var Polly som var frun! Jag och namnJag gillar verkligen den och andra liknande böcker som liksom berättar grunden till själva huvudhistorien.
I Narnia-fallet t ex är jag förtjust i de där grejerna som man känner igen, exempelvis att det är Jadis som är häxan i Häxan och Lejonet och hur lyktstolpen hon kastar är densamma som Lucy stöter på. Och inte minst att den gamle professorn och hans fru som de fyra syskonen bor hos är just Digory och Polly!
För övrigt ÄLSKAR jag Narniaböckerna och har läst dem en massa gånger.