Uppsamlingsheat från mig igen, för ovanlighetens skull. Och som vanligt ber jag om ursäkt om jag redan pratat om någon av dem särskilt mycket
Bluffen av Unni Drougge - vansinnig, rolig, svulstig och vass. Allt man önskar och förväntar sig av Drougge, med andra ord!
Monstret i skåpet, Vi smyger på Enok och
Vingmuttern, min allra bästa vän av och med Viveca Lärn (Sundvall). Jag kan dem utantill sedan barndomen och älskar dem högt!
Alibi AB av Christina Larsson. Humordeckare som var just en... humordeckare. Eller ja, deckare är egentligen inte rätt ord kanske, men med vissa, eh, kriminella inslag då.
Miniatyrmakaren av Jessie Burton, årets hittills största västgötaklimax. Fin och vacker bok, men kag hade väntat mig betydligt mer.
Svara om du hör mig av Ninni Schulman var lika bra som hennes tidigare.
Bli som folk av Stina Stoor var fantastisk!
Sista jouren av Karin Wahlberg - första boken i serien om Claes Claesson och Veronika och ja, den var vad jag hade väntat mig. Gillar sjukhusmiljön!
I lördags hängde jag på Stadsbiblioteket då det ju var Världsbokdagen och bl.a Ebba W-B var där och läste ur
Århundradets kärlekskrig. Passade på att göra något jag aldrig har gjort förut och läste en serieroman när jag var där,
Tack och förlåt av Fanny Agazzi. Helt underbar. Läste även ett av Nanna Johanssons album,
Mig blir du snart kär i, men det är ingen serieroman på det viset utan just ett album.
I helgen läste jag även Jennifer Clements
En bön för de stulna som var helt otrolig. Wow, alltså.
Och igår plöjde jag
Hennes iskalla ögon av Carin Gerhardsen. Tycker att hon är utmärkt.