Hm, historisk-relations-roman är väl det som ligger närmast till hands som beskrivning (eller vad säger
@Anna och
@yodadog som väl också läst boken?) med en hel del rätt så oväntade vändningar. Och jag tror absolut att du hade kunnat tycka om den. Det kanske inte kommer vara årets bästa bok för dig (eller så kommer det vara just det) men definitivt trevlig och lite annorlunda läsning
Tror dock den fungerar bäst som lyssning eller padd-läsning för dig så du får flyt i den och slipper ha den upphackad så att säga.
Ja, det är väl en bra beskrivning. Jag hade höga förväntningar som inte infriades, men den är absolut läsvärd. Jag lyssnade på den och det funkade bra.
I helgen har jag läst Skuggan över stenbänken av Maria Gripe. Tänkte läsa hela Skuggserien i maj, men vi får väl se hur det blir med det
Så har jag läst Mari Jungstedts senaste, Den man älskar. Ungefär vad jag förväntar mig av Jungstedt - lagom hemskt, lagom spännande.
Och så läste jag Viveca Stens Inatt ska du dö. Intressanta historiska inslag om Kustjägarna! Och jag gillar hennes karaktärer, de är mänskliga.
Lyssnade på Etthundra mil av Jojo Moyes i veckan också, även den var ungefär vad jag förväntade mig. Jag gillar hennes humor, även när hon skriver om allvarliga saker. Dessutom en intressant betraktelse av klass i Storbritannien, som är en betydligt större grej där än här (tycker jag).
Så har jag just lyssnat klart på Priset på vatten i Finistère av Bodil Malmsten. Underbar, förstås!
Just nu läser jag Vart ska du gå? Ut. av Kerstin Thorvall. Upptäcker att jag läste den när jag var alldeles för ung för att fatta någonting om politik, hasch och Marx och grejer, men det är intressant!
Och så *viskar* fick jag för mig att jag skulle läsa den där nya Twilightboken, där alla har bytt kön. Alltså, det är ju ganska underhållande ändå... men det är ju inte
bra. Men ja, rätt roligt.
Till morgondagens bokcirkel ska jag vara klar med Drömmen om Ester av Anna Jörgensdotter, så den ska få min uppmärksamhet under eftermiddagen här. Jag har inte riktigt fastnat, men tror att jag har försökt läsa när jag varit för trött och distraherad. Får se hur det går!