Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst ut Färjan avMats Strandberg. Eller, ärligt talat skummade jag den sista tredjedelen eftersom jag tyckte det blev alltför mycket tomgång och jag tappade intresset.

Har vidare läst Utmarker av Arne Dahl och nästan halva Sonen av Philipp Meyer vilket jag är nöjd med pga haft den på min läslista i evigheter (Sonen).

Håller på med Livet efter dig av Jojo Moyes. Tycker hennes böcker är lättsamma och enkla. Behöver några sådana under västen nu pga helt tappat läslusten och lästakten.

Har ni tips på fler lättsamma böcker? Som inte är tunga eller svåra att ta sig igenom eller lämnar en med en halvkass känsla.

Håller på med Livet efter dig av Jojo Moyes. Tycker hennes böcker är lättsamma och enkla. Behöver några sådana under västen nu pga helt tappat läslusten och lästakten.

Har ni tips på fler lättsamma böcker? Som inte är tunga eller svåra att ta sig igenom eller lämnar en med en halvkass känsla.
Har du läst Lucy Dillon? Hennes böcker generellt passar rätt bra in i den kategorin :) Sen gillar jag ju även Marian Keyes!

Nu har jah lyssnat klar ät på "Minatyrmakaren" och den var helt ok. Gillade språket och flödet i den, men tyckte huvudpersonen var lite lätt korkad, eller bara något orimlig, så det drar ner betyget för mig :p

Nu bryter jag av med "hästen och hans pojke" - tredje delen i Narnia :D

Jag lyssnar på Det 19:e Fabergeägget av Claes Ericson. Inte ett dugg imponerad, men nu har jag kommit så pass långt att jag vill veta hur det slutar.

Har läst ut Färjan avMats Strandberg. Eller, ärligt talat skummade jag den sista tredjedelen eftersom jag tyckte det blev alltför mycket tomgång och jag tappade intresset.

Har vidare läst Utmarker av Arne Dahl och nästan halva Sonen av Philipp Meyer vilket jag är nöjd med pga haft den på min läslista i evigheter (Sonen).
Vad tyckte du om Utmarker? Jag gillade den faktiskt inte speciellt mycket.

Har läst ut Färjan avMats Strandberg. Eller, ärligt talat skummade jag den sista tredjedelen eftersom jag tyckte det blev alltför mycket tomgång och jag tappade intresset..

Visst var den tråkig? Synd, den började bra men sen blev det bara för mycket av allt och (gäsp) vad uttråkad jag blev.

Vad tyckte du om Utmarker? Jag gillade den faktiskt inte speciellt mycket.
Åh, var den inte bra? Jag som väntar ihjäl mig på pocketen. :(

Läser Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdal, verkar bra. Men skrattar lite åt hur författaren beskriver internet, den är från 2009. T ex går huvudpersonen in på ett internetkafé, skickar ett mail, kommer på att hon ska kolla om hennes gammal mailadress är aktiv och så skickar hon via den också. Utan att webmail nämns med ett ord, det är bara att hitta en dator och skicka ett mail. :D

Jag gillade den, men vissa saker var lite långsökta. Som skurken "specialintresse". (Fattar ej hur man lägger in spoliera)
Det var det jag hängde upp mig på. Jag tyckte att det bar iväg bl.a. med sakerna som hittades på brottsplatserna och annat också som jag tycker var lite väl orimliga.

Dagen efter av Shriver... nej, jag kommer ingen vart. Hade som sagt tänkt läsa den på planet förra veckan men det blev inget av med det, för jag köpte Fågelburen av Lisa Jewell på Landvetter istället. Ja, och Bläckfisken av Christer Lundberg också men den har jag inte läst ännu.

Annars har jag läst:

Alla borde vara feminister av Adichie - heja heja, såklart!

Drömmar ur snö av Anna Jansson - ja, det är en Maria Wern och jag gillar Maria Wern.

Märka för livet och Vita spår av Emelie Schepp - vet inte varför det tagit mig så lång tid att läsa dem, jag har ju lyssnat på Deckarpodden och så vidare, men nu plöjde jag båda två och gillade mycket.

Matilda av Roald Dahl - underligt att jag inte läst den förrän nu! Lyssnade på den under ett par turer på övervåningar på Londonbussar, i inläsning av Kate Winslet - hur bra som helst.

Du av Caroline Kepnes - wow, vad intressant det är att läsa ur en galnings perspektiv!

Finns inte på kartan av Carin Hjulström - helt okej underhållning under en sömnlös, varm natt.

Och så Fågelburen då, som var mycket bra! Varm och humoristisk men med en stor skopa svärta. Fint.

Jag kämpar med Kriget har inget kvinnligt ansikte. Orkar bara lite i taget, men det är nog normalt.

Lyssnar på Girl Online av Zoe Sugg, kul och charmigt.

Läser I farans riktning av Viveca Sten, också väldigt wysiwyg men jag gillar det till kvällsläsning.

Som sagt, allt av Shriver är bättre än den, tycker jag. Det senaste jag läste var Big brother/Store bror, den var riktigt bra.

Ja, alltså, detta är ett typiskt case av bokcirkelbok som helt enkelt inte intresserar mig. Cirkeln får klara sig utan mina visdomar denna månaden för jag kommer inte att läsa dessa 600 sidorna på två dagar, när jag inte ens är intresserad... :-)

Men jag vill gärna läsa något annat av Shriver, så jag tackar er för andra tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 759
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud