Dagen efter av Shriver... nej, jag kommer ingen vart. Hade som sagt tänkt läsa den på planet förra veckan men det blev inget av med det, för jag köpte Fågelburen av Lisa Jewell på Landvetter istället. Ja, och Bläckfisken av Christer Lundberg också men den har jag inte läst ännu.
Annars har jag läst:
Alla borde vara feminister av Adichie - heja heja, såklart!
Drömmar ur snö av Anna Jansson - ja, det är en Maria Wern och jag gillar Maria Wern.
Märka för livet och Vita spår av Emelie Schepp - vet inte varför det tagit mig så lång tid att läsa dem, jag har ju lyssnat på Deckarpodden och så vidare, men nu plöjde jag båda två och gillade mycket.
Matilda av Roald Dahl - underligt att jag inte läst den förrän nu! Lyssnade på den under ett par turer på övervåningar på Londonbussar, i inläsning av Kate Winslet - hur bra som helst.
Du av Caroline Kepnes - wow, vad intressant det är att läsa ur en galnings perspektiv!
Finns inte på kartan av Carin Hjulström - helt okej underhållning under en sömnlös, varm natt.
Och så Fågelburen då, som var mycket bra! Varm och humoristisk men med en stor skopa svärta. Fint.
Jag kämpar med Kriget har inget kvinnligt ansikte. Orkar bara lite i taget, men det är nog normalt.
Lyssnar på Girl Online av Zoe Sugg, kul och charmigt.
Läser I farans riktning av Viveca Sten, också väldigt wysiwyg men jag gillar det till kvällsläsning.