R
Raderad medlem 6459
Jag läser Män som hatar kvinnor. Tänkte ge den en ny chans och passar på att läsa den på spanska eftersom jag vet att språket är väldigt enkelt. På spanska har den den väldigt catchy titeln Los hombres que no amaban a las mujeres vilket är en fantastiskt kass översättning av den svenska titeln.
I alla fall så är jag fortsatt skeptisk och tycker fortfarande att författaren verkar typisk manlig i sitt skrivsätt. Manliga huvudkaraktären beskrivs kortfattat vad gäller utseende medan Lisbeth beskrivs ingående. Vi vet hur hennes mun ser ut, hur stora bröst hon har och huruvida hennes chef är tänd på henne eller inte. Tröttsamt. Att hon tvunget ska vara 24 och han Blomqvist 44 känns ju föga förvånande.
Jag kämpar på! Vill gilla boken så det är bara att soldier on.
I alla fall så är jag fortsatt skeptisk och tycker fortfarande att författaren verkar typisk manlig i sitt skrivsätt. Manliga huvudkaraktären beskrivs kortfattat vad gäller utseende medan Lisbeth beskrivs ingående. Vi vet hur hennes mun ser ut, hur stora bröst hon har och huruvida hennes chef är tänd på henne eller inte. Tröttsamt. Att hon tvunget ska vara 24 och han Blomqvist 44 känns ju föga förvånande.
Jag kämpar på! Vill gilla boken så det är bara att soldier on.